ابتلای بچه ها به کرونا به شدت به قلب آنان آسیب می زند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، بر اساس آنالیز که به تازگی در دانشگاه تگزاس صورت گرفته، ابتلای بچه ها به کرونا به شدت برای آنها خطرناک است و ممکن است به قلب آنها آسیب های شدیدی وارد کند که غیرقابل جبران باشند.

ابتلای بچه ها به کرونا به شدت به قلب آنان آسیب می زند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان از فارس، محققان هشدار می دهند اگر ابتلا به کرونا به قلب بچه ها آسیب بزند، آنها باید تا انتها عمر تحت مراقبت های ویژه باشند تا بتوانند زنده بمانند.

بر همین اساس کرونا ممکن است موجب ابتلای بچه ها به سندرم التهابی چندسیستمی یا MIS-C گردد که از جمله نشانه های آن می توان به رنگ پریدگی، آبی شدن لب ها، بروز حمله یا تشنج، خواب آلودگی و گیجی شدید، اسهال، استفراغ، گلودرد و غیره اشاره نمود.

پزشکانی که بیمارانی با این علائم را درمان نموده اند می گویند که بچه ها مبتلا به این سندرم گاهی اوقات علائمی شبیه بیماری نادر کاوازاکی را از خود بروز می دهند که باعث تورم رگ های خونی در بدن می گردد و درد شدیدی را ایجاد می نماید. این موضوع حتی می تواند باعث آسیب به قلب گردد. تا به حال صدها کودک در چین، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا و آمریکا به دنبال ابتلا به کرونا با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم نموده اند. تعدادی از انها نیز جان خود را از دست دادند.

آنالیز ها نشان می دهد ابتلا به کرونا باعث می گردد سیستم ایمنی بچه ها دیرتر از حد معمول به این سندروم واکنش نشان دهد و همین مساله جان آنها را تهدید خواهد نمود. آسیب های ناشی از این سندروم ممکن است علاوه بر قلب مغز را نیز تحت تاثیر قرار دهد و باعث معلولیت و بیماری های تنفسی آنها نیز بگردد.

آنالیز که بر روی 662 کودک مبتلا شده به کرونا در سراسر دنیا انجام شده نشان می دهد 71 درصد از بچه ها مبتلا شده در نهایت در آی سی یو بستری شدند و 60 درصد از آنها دچار شوک و شرایط وخیم شدند. همچنین تمامی این بچه ها تب نموده و اکثرشان استفراغ و اسهال را تجربه کردند. 22 درصد از بچه ها یادشده به دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج پیدا کردند و در نهایت 11 درصدشان فوت کردند. بنابراین لازم است والدین تمهیدات لازم را برای جلوگیری از ابتلای بچه هاشان به کرونا بیندیشند.

منبع: جام جم آنلاین

به "ابتلای بچه ها به کرونا به شدت به قلب آنان آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای بچه ها به کرونا به شدت به قلب آنان آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید