ال جی V70؛ از پرچم دار آینده ال جی چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، ال جی V60 یکی از بهترین گوشی هایی بود که در سال 2020 روانه بازار شد اما متاسفانه توجه زیادی به آن نشد. بدون اغراق، شاید بتوان گفت V60 بهترین پرچم داری بود که طی سال های گذشته از ال جی شاهد بودیم. محصولی که از لحاظ سخت افزاری چیزی کمتر از رقبا نداشت و در عین حال با قیمت کمتری به نسبت آن ها راهی بازار شد. اما به هر دلیل، ال جی نتوانست با این محصول به آنچه که در ذهن داشت دست پیدا کند. بدین ترتیب باید تمام تمرکز خود را روی پرچم دار بعدی یعنی ال جی V70 متمرکز کند.

ال جی V70؛ از پرچم دار آینده ال جی چه انتظاراتی داریم؟

ال جی اوایل سال میلادی جاری از پرچم دار خود با نام ال جی V60 ThinQ رونمایی کرد. محصولی که به پردازنده اسنپدراگون 865، 8 گیگابایت حافظه رم، استاندارد نظامی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده بود اما تنها 800 دلار قیمت داشت. از بهترین قابلیت های این محصول هم امکان اضافه شدن یک نمایشگر ثانویه به آن از طریق قاب محافظ مخصوص بود که به صورت لوازم جانبی در دسترس قرار داشت.

اما استقبال کم کاربران از این محصول ثابت کرد هنوز هم جا برای بهتر شدن وجود دارد و کاربران صرفا یک محصول قدرتمند نمی خواهند. بنابراین غول کره ای باید روی پرچم دار بعدی خود که اگر همین رویه نام گذاری در پیش گرفته شود، ال جی V70 نام خواهد داشت، تمرکز نموده و هرآنچه که در چنته دارد رو کند تا بدین ترتیب بتواند در بازار پر رقابت گوشی های هوشمند حرفی برای گفتن داشته باشد.

پیش تر در رابطه با ضعف نرم افزاری محصولات ال جی و تاثیر غیرقابل انکار آن در کاهش محبوبیت این برند در بین کاربران صحبت کردیم. اما در کنار بهبود کیفیت نرم افزار، چه تغییرات دیگری باید در ال جی V70 صورت بگیرد تا ال جی بتواند به فروش خوب آن امیدوار باشد؟

بهبود کیفیت دوربین

معمولا هر گوشی پرچم داری از پرچم دار نسل قبل خود تصاویر بهتری ثبت می نماید. مطمئن هستیم این ارتقا در ال جی V70 وجود خواهد داشت اما کاربر نمی خواهد صرفا ارتقا را شاهد باشد. ال جی برای رقابت با برترین ها، به یک انقلاب در این زمینه احتیاج دارد. البته این بدان معنا نیست که V60 تصاویر بدی ثبت می نماید. اما خب این محصول در رنکینگ وب سایت DXOMARK در رتبه 49 واقع شده است و این اصلا عملکردی نیست که از پرچم دار سال 2020 شرکتی مثل ال جی انتظار داشتیم.

بسیاری از شرکت ها نظیر هواوی، سامسونگ، گوگل، شیائومی و … طی سال های اخیر سرمایه گذاری ویژه ای روی این بخش از گوشی ها نموده و نتیجه این امر هم در استقبال خوب کاربران از محصولات این شرکت ها پیداست. به خصوص در بخش عکاسی که رقابت بر سر آن حتی به میان رده ها هم کشیده شده. بنابراین ارتقای جزئی نه می تواند کاربران را به خرید گوشی ال جی متقاعد کند، نه باعث پیشرفت شرکت می شود. برای مثال عملکرد V60 در عکاسی در حالت HDR، در میزان نوردهی و عکاسی در شب مسائل زیادی دارد و این محصول نتوانسته عملکرد پایداری از خود به نمایش بگذارد.

همچنین در عکاسی فوق عریض هم اصلا نمی توان روی گوشی های ال جی حساب کرد. بنابراین به نظر می رسد جهت زیادی برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد. ال جی نه تنها از لحاظ سخت افزاری نظیر استفاده از لنز های با کیفیت، لرزشگیرهای قدرتمند و … ، بلکه از لحاظ نرم افزاری نیز باید عملکرد دوربین گوشی خود را بهبود ببخشد. در غیر این صورت نمی تواند در مقایسه با دیگر پرچم دارها که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند پیروز عمل کند.

  • آنالیز اولیه ال جی وینگ؛ گوشی هیجان انگیز با نمایشگر چرخان

بهبود عملکرد حسگر اثرانگشت

حسگرهای اثرانگشت اپتیکال درون صفحه از سال 2018 وارد گوشی های هوشمند شدند و تا به این لحظه هم شاهد استفاده شرکت های عظیم دنیای فناوری نظیر سامسونگ، هواوی وان پلاس و … از این فناوری هستیم. با این حال هیچوقت عملکرد آن ها از لحاظ سرعت و دقت به حسگرهای فیزیکی نرسید. ال جی هم نتوانست با V60، متفاوت از سایر رقبا ظاهر شود و حسگر اثرانگشت درون صفحه این محصول حتی عملکردی نزدیک به حسگرهای فیزیکی ندارد.

البته نقطه ضعف اصلی این گوشی به جایی بر می شود که می بینیم عملکرد حسگر اپتیکال درون صفحه V60 از سایر رقبایی که از فناوری مشابه بهره می برند هم ضعیف تر است. هم میزان اشتباهات آن بالاست و هم کمی طول می کشد تا هویت کاربر جهت قفل گشایی تایید شود.

بسیاری از شرکت ها در دوران ابتدایی استفاده از این نوع حسگرها با مشکل روبرو شدند اما به مرور توانستند عملکرد آن را بهبود ببخشند تا جایی که شاید نتوان آن ها را مشابه حسگرهای فیزیکی دانست اما پایداری و دقت آن ها بسیار افزایش پیدا نموده. حال به نظر می رسد نوبت ال جی است که با ورود V70، یا از حسگر ادغام شده با کلید پاور استفاده کند و یا شرایط همین حسگر درون صفحه را بهبود ببخشد.

بهبود کیفیت نرم افزاری

در بخش نرم افزار، ال جی به معنای واقعی کلمه عملکرد بدی دارد. نه زمان بندی این شرکت برای ارائه بروزرسانی ها منظم است و نه عملکرد پایداری را از نرم افزار آن شاهد هستیم. البته شاید از لحاظ قابلیت ها و جلوه های بصری، رابط کاربری گوشی های این شرکت زیبا و جذاب باشند، اما در استفاده از آن ها به نسبت رابط سایر شرکت ها، قطعا تجربه لذت بخشی نخواهید داشت.

بسیاری از شرکت ها طی سال های اخیر روی بخش نرم افزاری تمرکز نموده و پیشرفت های بسیار زیادی در این زمینه داشته اند. از سامسونگ گرفته که هر دو یا سه سال تغییراتی اساسی در رابط کاربر خود پدید می آورد تا شرکت هایی نظیر اوپو، ریلمی، وان پلاس و حتی خود گوگل، که به مرور در حال اعمال تغییراتی در ظاهر اندروید هستند. اما ال جی چطور؟

مشکل نرم افزاری یکی از عظیم ترین مسائل ال جی به حساب می آید که شاید بتوان آن را از اصلی ترین دلایل عدم پیروزیت این شرکت عظیم دانست. اول از همه ال جی V70 باید تجربه لذت بخش، روان و بدون مسئله ای را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در درجه دوم، شرکت کره ای باید زمان بندی منظمی برای انتشار بروزرسانی ها در نظر گرفته و مانند شرکت های عظیم نظیر سامسونگ و وان پلاس، حداقل برای پرچم دارها، مدت زمان بروزرسانی را تا 3 سال افزایش دهد.

ال جی در زمینه بروزرسانی اصلا شهرت خوبی ندارد. گاهی اوقات یا عرضه بروزرسانی ها با تاخیر همراه می شد یا به طور کلی هیچوقت شاهد انتشار آن نبودیم. البته با ورود اندروید 10 اوضاع کمی بهتر شده اما اگر قرار به رقابت در بازار باشد، بهبودی های اینچنینی هیچوقت باعث پیروزیت ال جی نخواهند شد. مسأله نرم افزار طی یکی دو سال اخیر اهمیت فوق العاده بالایی پیدا نموده و ال جی باید با دانستن این موضوع، اقداماتی را در راستای ارتقای پرچم دار جدید خود انجام دهد.

  • آیا ال جی می تواند با بهبود کیفیت نرم افزاری به اوج برشود؟

نمایشگر ثانویه

یکی از بهترین قابلیت های ال جی V60، بهره مندی آن از نمایشگر ثانویه به عنوان یک لوازم جانبی بود که باعث می شد گوشی به مانند یک محصول تاشو به نظر برسد که دو نمایشگر آن از طریق یک لولا به هم متصل شده اند. در دسترس بودن این نمایشگر به عنوان لوازم جانبی ایده خارق العاده ای بود. بدین ترتیب کاربر می توانست گوشی را بدون اینکه وزن یا ضخامت آن زیاد باشد با خود به همراه داشته و هر زمان که به نمایشگر عظیم تر احتیاج داشت، آن را به گوشی متصل کند.

با این حال باز هم کاربران از سنگینی زیاد گوشی و ضخامت بالای آن در حالتی که نمایشگر ثانویه به آن متصل بود گله مند بودند. خوشبختانه جا برای طراحی باریک تر و سبک تر این نمایشگر و یا حتی خود گوشی هم وجود دارد بنابراین امیدواریم ال جی در V70 به این مشکل توجه کند.

مشکل دیگر، سازگاری نرم افزارها با نمایشگر ثانویه است که تا به اینجای کار خوب نبوده. کاربر برای استفاده از یک اپلیکیشن در دو نمایشگر احتیاج دارد برنامه شخص ثالثی نظیر WideMode را دانلود کند. همچنین برای باز کردن لینک ها در نمایشگری دیگر، باز هم به یک اپلیکیشن شخص ثالث احتیاج است. بنابراین اگر ال جی بخواهد همچنان به طراحی نمایشگر ثانویه در کنار گوشی اصلی ادامه دهد، ابتدا باید از عملکرد کم نقص آن در بخش نرم افزار اطمینان حاصل کند.

رفرش ریت 120 هرتزی

در حال حاضر ال جی هیچ محصولی با نمایشگر 120 هرتزی ندارد. از سال 2017 و با گوشی ریزر فون، شاهد حضور نمایشگرهایی با رفرش ریت بالا در گوشی های هوشمند بودیم اما طی 18 ماه گذشته، محبوبیت و استفاده آن ها شدیدا افزایش پیدا کرد. به گونه ای که این روزها به یکی از عوامل تاثیرگذار در خرید یک گوشی تبدیل شده. چون تجربه کاربری را به شکل چشم گیری بهبود می بخشد.

در حال حاضر جز اپل، شاید بتوان گفت تمام شرکت های اندرویدی گوشی هایی با نمایشگر 120 یا 90 هرتزی در سبد محصولات خود دارند. حتی برای کاهش مصرف باتری، یک سری راهکار های نرم افزاری هم در نظر گرفته اند (مثل سامسونگ با فناوری رفرش ریت متغیر). در واقع باید گفت این شرکت ها می خواهند تحت هر شرایطی، نمایشگر با رفرش ریت بالا را در گوشی های خود داشته باشند اما ال جی همچنان از این فناوری در گوشی های خود استفاده نمی نماید. با این حال امیدواریم این اتفاق با عرضه گوشی ال جی V70 رخ دهد.

  • ال جی از هدفون بی سیم Tone Free با قابلیت حذف نویز اکتیو رونمایی کرد

جک هدفون

در نهایت می رسیم به جک 3.5 میلی متری محبوب که این روزها در کمتر پرچم دار معروفی دیده می شود. بیشتر شرکت ها اکنون سازنده هدفون های بی سیم هستند و به همین خاطر تصمیم گرفتند با حذف این درگاه، به نوعی فروش هدفون های خود را افزایش دهند. اینکه انتظار داشته باشیم ال جی این جک را از V70 حذف نکند در حالی که شرکت کره ای سازنده هدفون بی سیم نیز هست، شاید معقول نباشد.

با این حال بعضی ها معتقدند ال جی با حذف این جک از ال جی وینگ، فرایند حذف آن را از گوشی های خود شروع نموده. اما باید به این نکته اشاره کنیم که وینگ یک گوشی معمولی نیست. این محصول بخشی از پروژه جدید ال جی موسوم به کاوشکر است و اصلا جای تعجب ندارد اگر شاهد قابلیت های عجیب در آن باشیم.

ال جی V70 اما داستان متفاوتی دارد. هرچند به نظر می رسد حذف جک هدفون از این محصول بسیار محتمل باشد، اما از آن جایی که V60 در سال 2020 و در حالی که بسیاری از پرچم دارها از چنین درگاهی بی بهره بودند، با تجهیز به آن راهی بازار شد، می توان انتظار داشت V70 نیز همین جهت را طی کند.

به طور خلاصه، تغییراتی که انتظار داریم ال جی در گوشی بعدی خود پدید بیاورد به توضیح زیر است؛

  • دوربین قدرتمند در سطح پرچم دارهای رقیب
  • بهبود عملکرد حسگر اثرانگشت
  • افزایش مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از گوشی
  • حفظ جک هدفون
  • نمایشگر با رفرش ریت بالا
  • بهبود شکل ظاهری و عملکرد رابط کاربری
  • بهبود تجربه استفاده از نمایشگر ثانویه

گفتنی است ال جی با رفع کردن نقاط ضعف خود در موارد بالا، می تواند هم سطح با پرچم دارهای کنونی باشد. بنابراین به نظر می رسد انتظار خیلی عجیبی هم از این شرکت نداریم. به نظر شما ال جی با پیشرفت در این زمینه ها می تواند در سال 2021 عملکرد پیروزی داشته باشد؟

  • ال جی به این زودی ها گوشی مجهز به اسنپدراگون 875 فراوری نمی نماید

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "ال جی V70؛ از پرچم دار آینده ال جی چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی V70؛ از پرچم دار آینده ال جی چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید