اینفوگرافیک ، همه مدارک لازم برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه ها ، فرصت طلایی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، واکسن آنفلوآنزا واکسنی است که انسان را علیه ابتلا به آنفلوآنزا محافظت می نماید و یکی از راه های پیشگیری از مرگ براثر این بیماری به شمار می رود.

اینفوگرافیک ، همه مدارک لازم برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه ها ، فرصت طلایی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان آنلاین، هرسال با آغاز فصل سرما بسیاری از مردم در سراسر دنیا به آنفلوآنزا دچار می شوند. این بیماری باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می گردد و با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی حالی شدید نمایان می گردد.

عموم مردم این بیماری را خطرناک نمی دانند اما حقیقت این است که این بیماری می تواند کشنده باشد. براساس برآورد سازمان دنیای بهداشت سالانه حدود 3 تا 5 میلیون نفر به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می شوند و از این تعداد حدود 290 هزار تا 650 هزار نفر در دنیا بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

با به کار بردن شیوه ها و راه های درست پیشگیری و درمان می توان از مرگ بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری جلوگیری کرد. یکی از راه های پیشگیری از مرگ، تزریق واکسن آنفلوآنزا در ابتدای فصل سرماست. واکسن آنفلوآنزا یک واکسن غیرفعال حاوی ویروس کشته شده آنفلوآنزا است. این واکسن دستگاه ایمنی میزبان (گیرنده واکسن) را تحریک می نماید تا علیه ویروس آنفلوآنزا پادتن (آنتی بادی) بسازد.

هر سال با نزدیک شدن فصل پاییز سوالات زیادی درباره این واکسن پیش می آید اینکه واکسن آنفلوانزا بزنیم یا نه؟ تزریق این واکسن به چه کسانی توصیه می گردد و مهم ترین سوال این که چه زمانی برای تزریق واکسن مناسب است؟

در این اینفوگرافیک، نکاتی درباره این واکسن بیان شده و به سوالات متداول در این زمینه پاسخ داده شده است.

خبرنگار: سارا کلهر/ گرافیک: داود سرخوش

منبع: همشهری آنلاین

به "اینفوگرافیک ، همه مدارک لازم برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه ها ، فرصت طلایی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، همه مدارک لازم برای دریافت واکسن آنفلوآنزا از داروخانه ها ، فرصت طلایی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا چه زمانی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید