بیش از 80 درصد از حجم کل مخزن سد های اردبیل خالی است

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد از حجم کل مخزن سد های سطح استان خالی است.

بیش از 80 درصد از حجم کل مخزن سد های اردبیل خالی است

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان از اردبیل، علی حیدری اُناری، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 80 درصد از حجم کل مخزن سد های سطح استان خالی است، گفت: به علت خشکسالی های متوالی در سال های اخیر و عدم مصرف بهینه آب در بخش های مختلف، آب موجود در مخازن سد ها مصرف شده است و از حجم 406 میلیون مترمکعبی سد های در حال بهره برداری تنها 20 درصد پر شده است.

او با بیان اینکه برای افق سال 1425 به اندازه 1 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب کمبود خواهیم داشت، اضافه کرد: برای تامین این میزان آب اقدامات مختلفی تدوین شده است که نیازمند همکاری تمامی نمایندگان، مسئولین و دستگاه های ذیربط استان و رایزنی و هماهنگی ملی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه بحث تامین آب شرب سطح استان در قالب برنامه های واحد جهاد آبرسانی پیگیری می گردد، گفت: برای تامین آب شرب مراکز جمعیتی پیشنهادات و برنامه های مختلفی مطرح شده است که در حال پیگیری آن ها هستیم.

حیدری با تاکید بر پیگیری و تکمیل طرح های توسعه منابع آب در سطح استان بیان نمود: پیگیری تکمیل پروژه پایاب خداآفرین و اخذ ردیف اجرایی برای بازسازی و بهسازی شبکه مغان، تکمیل سد ها و شبکه های در حال احداث و شروع عملیات اجرایی چند سد در سطح استان جزو برنامه های جدی ما در این بخش است.

او با بیان اینکه در حال حاضر در اثر اضافه برداشت از آبخوان ممنوعه در سالیان گذشته با خطر فرونشست آب در دشت اردبیل روبرو هستیم، توضیح داد: در قالب برنامه راهبردی برای حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در انتها برنامه تخصیص آب برای رونق و شکوفایی صنعت و بعلاوه احداث سد های معیشتی در سطح استان را یادآور شد و اضافه کرد: موافقت با تخصیص منابع آب برای بخش صنعت از طرف شرکت آب منطقه ای اردبیل به سازمان صمت اعلام شده و تامین آب برای احداث 110 سد معیشتی نیز به جهاد کشاورزی استان اعلام شده است.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 80 درصد از حجم کل مخزن سد های اردبیل خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 80 درصد از حجم کل مخزن سد های اردبیل خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید