توزیع بنزین با آلودگی گوگردی 12 برابر حد مجاز در پمپ بنزین ها

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، کارگروه کاهش آلودگی هوای خوزستان شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل بحران استانداری، برای آنالیز عوامل آلایندگی هوای استان در ماه های اخیر تشکیل شد. در این نشست علاوه بر آنالیز شرایط کیفیت سوخت در استان، شرایط صنایع آلاینده همچون شرکت نیشکر، شرکت فولاد خوزستان و شرکت کربن آنالیز و شروع طرح L.E.Z در اهواز در راستای قانون هوای پاک نیز اعلام شد.

توزیع بنزین با آلودگی گوگردی 12 برابر حد مجاز در پمپ بنزین ها

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در این نشست، نتایج نمونه گیری های بنزین از صندلی های سوخت را نگران کننده دانست و گفت: میزان گوگرد در بنزین بعضی صندلی های نمونه برداری شده تا بیش از 10 برابر استاندارد است که این مساله هشداری برای همه ماست.

فاضل عبیات اضافه نمود: بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست، کیفیت نامناسب سوخت سهم بسزایی در آلودگی هوای اهواز دارد و پایش و نظارت این حوزه باید بیشتر گردد.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با انتقاد از کیفیت سوخت در استان، گفت: یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای اهواز در ماه های گذشته استاندارد نبودن سوخت مصرفی بوده است که انتظار داریم با توجه به شرایط خوزستان، سوخت استاندارد تامین گردد.

اشرفی با بیان اینکه پایش ها بالا بودن میزان گوگرد در سوخت عرضه شده را نشان می دهد، اضافه نمود: بعضی مراکز عرضه سوخت استان به صورت اتفاقی سنجش و نمونه گیری شده که میزان گوگرد در همه این نمونه ها بیش از حدمجاز و بین 2 تا 12 برابر استاندارد بوده است.

او با اشاره به اینکه در بیشتر صندلی های سوخت اهواز بنزین معمولی توزیع می گردد، اضافه نمود: با توجه به توقف سه چهار ماهه عرضه در پالایشگاه آبادان، بنزین یورو4 برای اهواز از اراک تامین می گردد.

وی اضافه نمود: در حالی که در اهواز هنوز بنزین با استاندارد یورو4 توزیع نمی گردد، اما اکنون مصرف بنزین یورو4 منسوخ شده و در اروپا استاندارد یورو5 و ژاپن استاندارد یورو6 را مبنا قرار داده است.

منبع: فرارو

به "توزیع بنزین با آلودگی گوگردی 12 برابر حد مجاز در پمپ بنزین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع بنزین با آلودگی گوگردی 12 برابر حد مجاز در پمپ بنزین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید