حملات گسترده سایبری عامل قطعی و افت سرعت اینترنت مبین نت در روز گذشته بودند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، مبین نت با انتشار اطلاعیه ای، اختلالات در سرویس اینترنت کاربرانش طی روز گذشته، 24 اردیبهشت ماه را به خاطر حملات سایبری گسترده دانست و از آن ها عذرخواهی کرد.

حملات گسترده سایبری عامل قطعی و افت سرعت اینترنت مبین نت در روز گذشته بودند

دیروز، بسیاری از کاربران اینترنت مبین نت در شبکه های اجتماعی گزارش دادند اینترنت شان قطع شده یا بسیار کند و با اختلالات بسیار زیادی روبرو است.

سایت نت بلاکس هم که اینترنت کشورها و شرکت ها را به صورت شبانه روزی و لحظه ای رصد می نماید؛ از قطعی و اختلال شدید در اینترنت ایران و به ویژه اینترنت مبین نت اطلاع داد.

بسیاری از کاربران این قطعی و اختلال اینترنت را به اعتراضات و محدودیت های اجرا شده روی اینترنت موبایل در ایران طی یک هفته اخیر مرتبط دانستند ولی اکنون شرکت مبین نت می گوید حملات گسترده سایبری باعث افت سرعت و قطعی سرویس شان شده است.

مبین نت در توییتر خود با انتشار یک اطلاعیه، خاطرنشان کرد دیروز 24 اردیبهشت 1401، از ساعت 17 ارتباط مشترکین با شبکه مبین نت به علت حمله سایبری گسترده که منشا خارجی داشته، قطع و ارتباط آن ها با مبین نت با اختلال روبرو شده است.

مبین نت می گوید با همکاری تیم پشتیبانی توانسته در سال 18:45 این اختلال را رفع و سرویس های اینترنت را به شرایط عادی گذشته خود برگرداند.

این اپراتور ضمن عذرخواهی از مشترکان خود، اعلام نموده که یک بسته جبرانی در نظر گرفته و طی 48 ساعت آینده برای آن ها فعال می گردد تا به این وسیله از کاربرانش دلجویی نموده باشد.

سرعت و کیفیت و آپتایم اینترنت ایران طی ماه های اخیر، همواره خبرساز بوده است و چه قطعی های پهنای باند بین الملل و چه حملات سایبری یا مشکلاتی مانند آتش سوزی دیتاسنتر داخلی، باعث قطعی و کندی و اختلال در سرویس مشترکان شده است که نشان می دهد زیرساخت های اینترنت در ایران هنوز کاملا امن و مطمئن و پایدار نیست و هر آن باید انتظار یک قطعی را کشید.

منبع: شبکه چی

به "حملات گسترده سایبری عامل قطعی و افت سرعت اینترنت مبین نت در روز گذشته بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات گسترده سایبری عامل قطعی و افت سرعت اینترنت مبین نت در روز گذشته بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید