خطرناک ترین جهت های پیاده روی دنیا

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، پیاده روی اغلب به وسیله معتادان به آدرنالین مورد تمسخر قرار می گیرد و به نوعی سبک تر از تجربه های سخت کوهستانی مانند کوه نوردی یا اسکی قلمداد می گردد. با این وجود، همان گونه که راستا های چالش برانگیز پیش رو نشان می دهند قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر همواره گزینه آسانی نیست.

خطرناک ترین جهت های پیاده روی دنیا

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان به نقل از سی ان ان، در ادامه به خطرناک ترین راستا های دنیا برای پیاده روی و راه نوردی اشاره می کنیم که تنها راه نوردان با تجربه می توانند از پس آن برآیند.

لیست خطرناک ترین راستا های دنیا برای پیاده روی به توضیح ذیل است:

استریدینگ اج، انگلستان

آب و هوای منطقه ای که استریدینگ اج در آن واقع شده متغیر است و همین موضوع می تواند پیاده روی ای چالشی را رقم بزند. استریدینگ اج یک خط الراس کوه تیز منتهی به قله هلولین سومین قله مرتفع پارک ملی لیک دیستریکت در بریتانیا است که در شمال غربی انگلستان واقع شده است. افرادی که برای راه نوردی به آنجا می فرایند می توانند راستا هایی را که در کنار خط الراس قرار دارند دنبال نمایند، اما افرادی که به هیجان علاقه دارند می توانند خود خط الراس را دنبال نمایند.

این منطقه برای افراد مبتدی و یا ضعیف مناسب نیست چرا که افراد باید مهارت بالا رفتن مناسب و مواجهه با فشار حین حرکت به سمت بالا را داشته باشند. هم چنین، یخبندان و برف آن راستا را در زمستان کُشنده تر می سازد.

دی مِیز، کانیون لندز در یوتا، ایالات متحده امریکا

این پیاده روی بسیار چالش برانگیز خواهد بود، زیرا در آن منطقه خطر ریزش در سطوح شیب دار وجود دارد. آن ناحیه دورافتاده ترین قسمت دره است و افراد باید در راستا طولانی در جاده خاکی حرکت نمایند جایی که ریزش سنگ و سیلاب غیر معمول نیست و آب از چشمه های معدود منطقه به سختی به دست می آید. در نتیجه، همراه داشتن آب با حجم کافی برای سفر چند روزه به آن منطقه لازم است.

هواشان، چین

این راستا حماسی به قله جنوب هواشان یکی از پنج کوه بزرگ چین می رسد و اغلب به عنوان خطرناک ترین راستا برای پیاده روی در دنیا شناخته می گردد و علت خوبی نیز برای این استدلال وجود دارد. برای رسیدن به قله که ارتفاع 2154 متری واقع شده است باید از پله های ناهموار و مجموعه ای از نردبان ها بالا رفت. تازه این پیش از آن است که با استفاده از تسمه صخره نوردی و کارابین ها به زنجیره بپیوندند تا راستا آن را طی نمایند. در حالی که بسیاری از گردشگران تنها با کفش های کتانی و تی شرت به آنجا می فرایند واقعیت آن است که این منطقه جایی نیست که بدون آمادگی وارد آن شوید.

کفش های پیاده روی مناسب، غذا و آب فراوان و سطح مناسبی از تناسب اندام برای پیاده روی در آنجا ضروری هستند.

جیرو دل سوراپیس، ایتالیا

کوهنوردانی که بدون ترس از سقوط طولانی در پی هیجان کوهنوردی هستند در طول ماه های بهار و تابستان به اینجا سرازیر می شوند. قله های آن منطقه آهکی هستند. کوهنوردان به تسمه های برای اتصال در خطوط هم چنین کلاه ایمنی و در حالت ایده آل راهنمایی احتیاج دارند که بتواند تجهیزات مورد احتیاج را فراهم کند.

دراکنزبرگ گرند تراورس، آفریقای جنوبی و لسوتو

ترسناک ترین بخش این راستا 64 کیلومتر درون پارک ملی ناتال است. افراد باید در آنجا از دو نردبان زنجیره ای بالا بفرایند تا به راستای با چشم انداز ای خیره نماینده برسند. حدود 55 نفر پیش از سال 1985 میلادی در دراکنزبرگ گرند تراورس جان باختند. تعداد کشته شدگان پس از آن شمارش و اعلام نشده است. پیاده روی در این راستا یک سفر حماسی 230 کیلومتری است که تکمیل آن دو هفته به طول می انجامد. برای پیاده روی در این منطقه به غذا و آب کافی احتیاج دارید. بازدید از آنجا در فصول بهار و پاییز توصیه می گردد و بهتر است از تجربه شرایط سخت آن در تابستان و زمستان خودداری ورزید.

کاسکاد سادل، نیوزیلند

در قلب پارک ملی ماونت اسپایرینگ در کاسکاد سادل جنوب جزیره نیوزیلند بعضی از برترین منظره ها کوهستانی دنیا را ارائه می دهد. با این وجود، با مشاهده تعداد مرگ و میر ها در اوایل قرن حاضر در آن منطقه به علت سنگ های لغزنده و شرایط سخت اداره حفاظت نیوزیلند تاکید نموده که آن راستا تنها برای افراد با مهارت و با تجربه در سطح بالا مناسب است. پاداش پیمودن این راستا سخت مشاهده قله های پوشیده از برف است.

راستا کالالائو، هاوایی

راستا 35 کیلومتری کالالائو در امتداد ساحل ناپالی کائوآی تنها خطرناک ترین راستا پیاده روی هاوایی نیست: این راستا یکی از کُشنده ترین راستا ها در کل ایالات متحده است. راستا جنگل به خط ساحلی می پیوندد و اقیانوس آرام زیر آن موج می زند. بارندگی های مکرر این راستا را سختتر می سازد و یک حرکت اشتباه می تواند به قیمت برخورد ما با لبه یک صخره سنگی و آسیب تماشا یا مرگ منجر گردد.

هواینا پیچو، پرو

این قله بلندی است که در پشت شهر گمشده معروف اینکا ها واقع شده است در پست های بی شماری در اینستاگرام و کارت پستال هایی که از آمریکای جنوبی به خانه فرستاده می شوند دیده می گردد. با این وجود، برای رسیدن به قله آن باید از پله های مرگ با عنوان نامشخص پله های 500ساله با ریزش های محض به سمت دره پایین بالا رفت. حتی سخت کوش ترین کوهنوردان نیز با پیمودن آن راستا احساس بیحالی خواهند کرد و راستای است که نباید دست کم گرفت. کفش های پیاده روی و یاری یک راهنمای محلی در آن منطقه توصیه می گردد.

راستا کوکودا، پاپوآ گینه نو

راستا کوکودا راستای را از خارج از پورت مورسبی مرکز پاپوآ به روستای کوکودا با عبور از محدوده اوون استنلی ترسیم می نماید.

به علت طوفان های اتفاق افتاده در آن منطقه سیلاب های خروشان در آن منطقه و گل و لایی که وجود دارند می توانند شرایط لغزنده ای را ایجاد نمایند. در سال 2009 میلادی 13 استرالیایی که با یک ففرایند هواپیمای سبک به سمت حرکت کردند جان شان را از دست دادند. این منطقه در طول جنگ دنیای دوم صحنه نبرد میان نیرو های ژاپنی و متفقین استرالیا و پاپوا بود.

دایکیرتو تراورس، ژاپن

کوه های آلپ شمالی ژاپن بدون شک برترین و مطمئنا چالش برانگیز ترین راستا پیاده روی در این کشور است. دایکیرتو تراورس بدون شک راستای است برای کوهنوردانی است که در پی یک ماجراجویی مناسب هستند. این منطقه کم تر از 3.2 کیلومتر را پوشش می دهد، اما پیاده روی در آن می تواند ساعت ها به طول بیانجامد و بهتر است به عنوان بخشی از یک سفر طولانی تر راهنمایی شده در این محدوده زیبا راه نوردی کرد.

کوه واشنگتن، نیوهمپشایر، ایالات متحده

کوه واشنگتن به علت داشتن بدترین آب و هوای دنیا شناخته شده است. در ژانویه 2004 میلادی دمای قله آن منطقه به 44- درجه سانتی گراد کاهش یافت در حالی که هم چنان رکورد سریع ترین باد ثبت شده در خشکی را به نام خود ثبت نموده است. سرعت باد غیر قابل باور 372 کیلومتر در ساعت در سال 1934 میلادی در این منطقه ثبت شد. همه این موارد نشان می دهند که پیاده روی در آنجا احتیاج به آمادگی جدی دارد. شرایط ممکن است در هر لحظه تغییر کند به این معنی که شما باید وسایل زمستانی را حتی در اوج تابستان در اختیار داشته باشید.

منبع: فرارو

به "خطرناک ترین جهت های پیاده روی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین جهت های پیاده روی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید