رودخانه نمرود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران است

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، سیری در ایران/ براساس گزارش های منتشر گشته، رودخانه نمرود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران است.

رودخانه نمرود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران است

رودخانه نمرود یکی از شاخه های اصلی رودخانه حبله رود است که در نزدیکی شهرستان فیروزکوه واقع شده است. دریاچه سد نمرود در بخشی از این رودخانه واقع شده است و یکی از برترین گزینه ها برای گردشگران علاقمند به ماهیگیری است اما متاسفانه در طول سالهای اخیر به علت صید بی رویه و غیرمجاز بعضی صیادان در این منطقه آسیب جدی به زیست بوم دریاچه وارد شده است.

در حال حاضر، صیادی با قلاب ماهیگیری با دریافت مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست این منطقه مجاز بوده و با هر نوع صید دیگری به شدت برخورد می گردد. رودخانه نمرود در نزدیکی روستای هرانده و شهر ارجمند واقع شده است و اطراف آن را روستاهای خوش آب و هوایی پوشانده اند که سرسبزی خود را از آب این رودخانه میگیرند. رودخانه نمرود از دامنه کوههای قره داغ و میشینه مرگ سرچشمه میگیرد و در اعماق دره هرانده جاری می گردد. در بازدید از رودخانه نمرود و دریاچه سد آن ضمن اتراق در این منطقه و ماهیگیری در آب دریاچه می توانید از چشم اندازهای زیبای جنگلهای اطراف نیز لذت ببرید.

اگر تمایل به اتراق در حاشیه رودخانه نمرود دارید، از یک راهنمای محلی آشنا به جهت برای پیدا کردن نزدیکترین جهت تا رودخانه یاری بگیرید. منطقه ها اطراف این رودخانه بسیار بکر هستند و امکاناتی در حاشیه رودخانه ها وجود ندارد؛ پس برای اتراق در این منطقه همه وسایل مورد احتیاج را با خود ببرید. برترین زمان برای بازدید از رودخانه نمرود، ماهیگیری و پیک نیک در این منطقه از نخستین روزهای بهار تا اوایل فصل پاییز است.

منبع: همگردی

به "رودخانه نمرود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه نمرود یکی از جاذبه های طبیعی استان تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید