روزی که استقلال حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را برد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق نیز به صورت متمرکز برگزار شد تا تیم اولسان هیوندای از کره جنوبی به مرحله فینال برسد و حریف پرسپولیس ایران در آخرین ایستگاه فصل جاری مسابقات مذکور شود. نماینده کره برای فوتبال ما اصلاً تیم ناشناخته ای محسوب نمی شود و اتفاقاً هواداران استقلال نیز از این تیم خاطرات تلخ و شیرینی دارند. اتفاقاتی که البته بالغ بر 20 سال قبل رقم خورده است.

روزی که استقلال حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را برد

ناکامی در عربستان

اولین بازی رسمی استقلال مقابل هیوندای کره جنوبی به آذرماه سال 75 برمی گردد. آبی پوشان به مرحله نیمه نهایی جام در جام باشگاه های آسیا رسیده بودند و علی فتح الله زاده که در آن مقطع به تازگی و برای اولین بار سمت مدیرعاملی باشگاه را احراز کرده بود، در تصمیمی بسیار خبرساز منصور پورحیدری فقید را برکنار کرد و به جای او ناصر حجازی، دیگر چهره فقید استقلال را به عنوان سرمربی این تیم روی کار آورد. استقلال چیزی حدود 10 روز زیر نظر ناصر خان تمرین کرد و پس از آن برای برگزاری بازی نیمه نهایی با الهلال عربستان مسافر ریاض شد (در آن مقطع مراحل نیمه نهایی، رده بندی و فینال جام در جام به صورت متمرکز برگزار می شد) استقلالی ها مقابل حریف سرشناس عربستانی انصافاً نمایش خوبی ارائه کردند و مسابقه در خاتمه وقت های قانونی و اضافه با مساوی خاتمه یافت ولی در ضربات پنالتی بخت یار آبی پوشان ایرانی نبود و شکست خوردند تا برای جدال رده بندی به مصاف هیوندای کره جنوبی بروند. در آن مسابقه هم استقلال با یک گل شکست خورد و در نهایت عنوانی بهتر از چهارمی کسب نکرد ولی فتح الله زاده پس از بازگشت کاروان به تهران قاطعانه از ناصرخان حمایت کرد و گفت: کار ما با حجازی تازه از امروز شروع شده است. استقلال در بازی رده بندی موقعیت های بسیار خوبی داشت ولی نتوانست هیچ کدام از آنها را به گل بدل کند.

پیروزی ارزشمند در عشق آباد

اما استقلال و هیوندای کره جنوبی حدوداً 15 ماه پس از جدال رده بندی جام در جام باشگاه های آسیا، بار دیگر به مصاف همدیگر رفتند و این بار شهر عشق آباد در ترکمنستان میزبان رویارویی این دو تیم مطرح آسیایی بود. در اوایل زمستان سال 76 فدراسیون فوتبال ترکمنستان از باشگاه استقلال دعوت کرد با تیم اصلی خود در پیکارهای جام پرچم ترکمنستان شرکت کند. مسابقاتی که در آن سال ها با حضور تیم های مطرحی برگزار می شد و اعتبار آن آنقدر زیاد بود که حتی زنیت سنت پترزبورگ نیز در همان سال به این تورنمنت آمد. شاگردان جوان ناصر حجازی که در آن مقطع روزهای بسیار خوبی را سپری می کردند، اواخر بهمن ماه سال 76 در مرحله حذفی جام پرچم ترکمنستان دوباره به هیوندای کره جنوبی خوردند و با برتری یک - صفر مقابل چشم بادامی ها، انتقام شکست بازی قبلی را از آنها گرفتند. تک گل استقلال در این مسابقه توسط محمد خرمگاه به ثمر رسید. استقلال به فینال رفت و در نهایت با شکست دادن تیم بزرگ زنیت سن پترزبورگ که در آن زمان آناتولی بیشوویتس هدایت آن را برعهده داشت، عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کردند.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو

به "روزی که استقلال حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی که استقلال حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید