رکوردزنی جنایت های ناشی از نفرت در آمریکا

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه اطلاع داد، جنایت های ناشی از نفرت در این کشور در سال 2020 به بالاترین مقدار در 12 سال گذشته رسیده است.

رکوردزنی جنایت های ناشی از نفرت در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بازسازی ساختمان، پلیس فدرال آمریکا روز دوشنبه اطلاع داد که تعداد جرایم ناشی از نفرت در آمریکا در سال 2020 به بالاترین اندازه خود در 12 سال گذشته رسیده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، هدف این حملات بیشتر سیاه پوستان و آسیایی تبارها بوده اند.

اف بی آی در مجموع گزارش داد که طی سال گذشته 7 هزار و 759 جرایم ناشی از نفرت گزارش شده است که افزایشی 6 درصدی در مقایسه با سال 2019 را نشان می دهد و از سال 2008 که تعداد جنایت ها 7 هزار و 783 مورد بوده، بیشترین تعداد به تعداد می آید.

این در حالی است که تبعیض نژادی در آمریکا هر روز در حال افزایش است. اخیرا گزارشی منتشر شد که نشان می دهد سیاه پوستان و لاتین تبارها بخش عمده قربانیان کرونا را در این کشور تشکیل می دهند.

بر اساس تحلیلی که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا منتشر نموده بود در یک بازه زمانی معین، 24 درصد قربانیان کرونا در آمریکا را لاتین تبارها تشکیل می دادند این در حالی است که لاتین تبارها 18 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر در حالی که سیاه پوستان تنها 12.5 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند اما تقریبا 19 درصد از قربانیان کرونا طی بازه مذکور سیاه پوست بودند.

بعلاوه در ایالات متحده، در میان افرادی که کاملا واکسینه شده اند، 64.3 درصد سفیدپوست هستند در حالی که تنها 8.6 درصد آفریقایی تباران واکسینه شده اند.

چند ماه پیش هم اقدام نژادپرستانه یک پلیس سفیدپوست آمریکایی در قتل جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست با فشردن زانو بر روی گردن وی، به بروز آشوب در چند استان آمریکا منتهی شد.

انتشار ویدئو صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا در پی داشت که به دیگر کشورهای دنیا هم کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه پوست دیگر به وسیله پلیس آمریکا هم در شعله ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "رکوردزنی جنایت های ناشی از نفرت در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردزنی جنایت های ناشی از نفرت در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید