سه روز درگیری خشونت بار در دیژون فرانسه

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، از سه روز گذشته شهر دیژون فرانسه صحنه درگیری های خشونت آمیز جوانان و به آتش کشیده خودروها بوده و پلیس برای برقراری امنیت وارد عمل شده است.

سه روز درگیری خشونت بار در دیژون فرانسه

به نقل از خبرگزاری فرانسه، از جمعه تا دوشنبه شب صحنه های خشونت آمیزی در شهر دیژون رخ داده است که در پی آن دستکم شش نفر زخمی شده اند.

علت این درگیری ها حمله روز چهارشنبه گذشته به یک جوان 16 ساله از جامعه چچنی در این شهر بوده است و در پی این حمله این جامعه خواسته تا انتقام بگیرد.

در این درگیری ها حدود 150 نفر که اکثرا صورت های خود را پوشانده و مسلح بودند چندین بار تیر هوایی و یا به سمت دوربین های نظارتی داخل خیابان ها شلیک کردند و خودروها و سطل های زباله را به آتش کشیدند.

روز یکشنبه یکی از یگان های ضد شورش و گروه های ضربتی پلیس وارد عمل شدند. روز دوشنبه نیز صدها ژاندارم در محل حاضر شدند. شهردار شهر دیژون فرانسوا اعلام کرده بود که نیروهای کمکی بیشتری قرار است دوشنبه شب به شهر بیایند.

وزیر کشور فرانسه کریستوف کاستانر، با محکوم کردن این خشونت ها، این درگیری ها را غیرقابل قبول خوانده و تأکید کرد که پاسخ محکمی به آن ها داده خواهد شد.

درگیری و ناآرامی در فرانسه طی ماه های اخیر در مناطق حاشیه ای و کم درآمد در پی شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده به خاطر آن بیشتر شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سه روز درگیری خشونت بار در دیژون فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه روز درگیری خشونت بار در دیژون فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید