وصله ای که زخم های داخلی را درمان می کند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان به نقل از انگجت، ربات های جراح در آینده به آسانی می توانند جراحت های داخلی را ترمیم کنند. محققان دانشگاه MIT با الهام از اریگامی، یک وصله پزشکی زیست تجزیه پذیر ابداع کرده اند که می توان آن را دور ابزارهای جراحی غیر تهاجمی پیچید تا زخم های داخلی را ترمیم کند.

وصله ای که زخم های داخلی را درمان می کند

البته هم اکنون در جراحی ها از وصله هایی با چسب های زیستی استفاده می شود، اما ممکن است آنها زخم را به شکل نادرست ترمیم کنند و حتی خود خسارت هایی مانند تورم و بافت اسکار به وجود بیاورند. در طرح MIT یک وصله سه لایه با چسب مبتنی بر هیدروژل این چالش را برطرف و از سوی دیگر یک ماده با پوش روغن سیلیکون از ایجاد چسبندگی جلوگیری می کند. همچنین یک لایه الاستیکی از وصله در برابر عفونت محافظت می کند.

نتیجه حاصل چسبی است که به آسانی دور ابزارهای رباتیک پیچیده می شود و حتی پس از قرار دریافت در مایعات برای مدتی طولانی نیز قدرت چسبندگی آن همچنان بالا خواهد بود. در آزمایش ها یک وصله تستی حتی پس از یک ماه آلوده نشد.

البته برای استفاده از این وصله باید مدتی منتظر ماند. اما محققان امیدوارند تا با توسعه دهندگان پلتفرم های جراحی رباتیک همکاری کنند. اگر این اتفاق بیفتد، استفاده از ربات ها و چسب های زیستی در بخش پزشکی به میزان قابل توجهی رشد می کند. علاوه بر آن فرایند بهبود از برخی فرایندهای جراحی نیز تسهیل می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وصله ای که زخم های داخلی را درمان می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وصله ای که زخم های داخلی را درمان می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید