ابزارهای تازه مایکروسافت از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر استفاده می نمایند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، مایکروسافت در کنار کامپیوترهای سرفیس، از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصاویر رونمایی کرد. این ابزارها از همان تکنولوژی هوش مصنوعی به کار گرفته شده در سیستم مشهور DALL-E 2 بهره می برند.

ابزارهای تازه مایکروسافت از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر استفاده می نمایند

یکی از ابزارها Microsoft Designer نام دارد که به مجموعه نرم افزاری آفیس افزوده می گردد. مانند دیگر سیستم های هوش مصنوعی مشابه، کاربران با بهره گیری از این ابزار می توانند عبارتی را بنویسند و سپس بر اساس متن نوشته شده، تصاویر ایجاد می گردد. این ابزار در کنار مجموعه آفیس، به مایکروسافت اج هم اضافه می گردد که ظاهرا قرار است برای مجذوب نماینده تر کردن پست های شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد.

بعلاوه باید به افزودن شدن ابزار Image Creator به موتور جستجوی بینگ هم اشاره کنیم که آن هم از سیستم هوش مصنوعی مشابه Designer استفاده می نماید. هنوز معین نیست این ابزارها چه زمانی برای عموم کاربران ارائه می گردد و مایکروسافت فعلا در حال آنالیز آن ها است تا قبل از ارائه برای تمام کاربران، مسائل آن ها را رفع کند.

طی ماه های گذشته ابزارهایی مانند DALL-E 2 سروصدای زیادی راه انداخته اند و کاربران با پرداخت مبالغی می توانند تصاویر متعددی را با هوش مصنوعی ایجاد نمایند. با وجود اینکه این ابزارها پولی هستند، ولی در این میان باید به سیستم کاملا رایگان Stable Diffusion اشاره کنیم که به طور داخلی در کامپیوتر کاربران اجرا می گردد و با توجه به متن باز بودن کدهای آن، با سرعت شگفت انگیزی در حال بهبود است. سرعت پیشرفت این نوع سیستم های هوش مصنوعی بسیار بالاتر از حد انتظار است و به نظر می رسد به زودی بعضی هنرمندان با چالش های جدی برای پیدا کردن شغل روبرو خواهند شد.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ

به "ابزارهای تازه مایکروسافت از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای تازه مایکروسافت از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید