اپلیکیشن فرهنگ واژگان به زبان اشاره راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، تهران (پانا) - اپلیکیشن فرهنگ واژگان به زبان اشاره از طریق گروه برنامه ریزی درسی و آموزشی دانش آموزان با آسیب شنوایی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور آموزش برخی از کلمات کتب درسی به زبان اشاره تهیه و تولید شده است.

اپلیکیشن فرهنگ واژگان به زبان اشاره راه اندازی شد

در راستای سیاست های اجرایی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در زمینه توسعه و تقویت فرصت­های برابر آموزشی و با توجه به شرایط و ویژگی های دانش آموزان با نیازهای ویژه، گروه برنامه ریزی درسی و آموزشی دانش ­آموزان با آسیب شنوایی برای اولین بار فرهنگ واژگان به زبان اشاره را به منظور آموزش برخی از کلمات کتب درسی به زبان اشاره تهیه و تولید کرده است.

این نرم افزار باهدف به رسمیت شناختن حقوق دانش­ آموزان با نیازهای ویژه و در راستای توسعه مناسب سازی محتوای آموزشی، تهیه و به صورت رایگان در اختیار معلمان، والدین و دانشجویان قرار گرفته است.

گفتنی است نسخه مذکور به گونه ای طراحی شده است که کاربران امکان مشاهده آخرین تغییرات، در زمان بازنگری و توسعه نرم افزار را دارند و واژگان منتخب از پرکاربردترین کلمات کتب درسی در دوره ابتدایی هستند.

همچنین تصاویر ارائه شده به صورت نمادین و جهت تسهیل در تصویرسازی ذهنی و دیداری کاربر طراحی شده است و به منظور افزایش دقت در به کارگیری اشارات صحیح واژه ها، برخی اشارات از دو زاویه نمایش داده شده است.

شایان ذکر است به منظور آموزش صحیح تلفظ واژه و افزایش مهارت لب خوانی در این نرم افزار، به همراه نمایش اشاره از لب خوانی نیز استفاده شده است و برخی از واژگان دارای چندین اشاره هستند که در این نرم افزار، به برخی از آن ها پرداخته شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اپلیکیشن فرهنگ واژگان به زبان اشاره راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن فرهنگ واژگان به زبان اشاره راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید