بسترهای فراوری دانش بنیان در کردستان رونق یابد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، خبرنگاران/کردستان عضو فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت های بالای کردستان برای یاری به جهش فراوری در کشور، بستر شکوفایی شرکت های دانش بنیان در این عرصه باید مهیا گردد.

بسترهای فراوری دانش بنیان در کردستان رونق یابد

دکتر محسن فتحی در گفت و گو با وبلاگ بازسازی ساختمان با بیان اینکه رهایی از اقتصاد متکی به فروش نفت از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بوده است، اظهار کرد: انتخاب شعار فراوری؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نشان از عدم تحقق کاملِ برنامه های بهبود اوضاع مالی و معیشت مردم، اشتغالزایی و برطرف موانع در سال های گذشته داشته و از سوی دیگر حاکی از اهمیت موضوع اصلاح و بهبود اقتصاد از نگاه ایشان و احتیاج حال حاضر کشور است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان، زمینه را برای حضور هر چه بیشتر دانشمندان و مخترعان در عرصه فراوری فراهم می نماید، اضافه کرد: در حال حاضر خلاء قانونی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود ندارد و مجلس شورای اسلامی هم اسفند سال گذشته قانون جهش فراوری دانش بنیان را تصویب کرد.

فتحی با تاکید بر اینکه هماهنگی دستگاه های اجرایی می تواند فرایند فراوری دانش بنیان را سرعت بخشد، اعلام کرد: گام هایی که در مورد تصویب جهش فراوری دانش بنیان در مجلس یازدهم برداشته شد در سال 1401 تقویت خواهد شد و می توانیم جهش و حرکت های مبتنی بر شتاب برای تحقق فراوری دانش بنیان و اشتغالزایی در کشور داشته باشیم. عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های بالایی در استان کردستان برای یاری به جهش فراوری در کشور وجود دارد که احتیاجمند برنامه ریزی و اقدام جهادی است.

وی اضافه کرد: دولت باید با توجه به شعار سال بستر پویایی و توسعه نهادهای دانش بنیان را در یاری به تحول مالی استان کردستان فراهم کند.

فتحی اعلام کرد: فراوریات دانش بنیان برخلاف فراوریات سنتی، بر ابتکار و خلاقیت راسخ است و فراوانی نیروی انسانی تحصیل نموده و متخصص در استان کردستان نقش مهمی در پدید آمدن ‫مزیت رقابتی‬ ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بسترهای فراوری دانش بنیان در کردستان رونق یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسترهای فراوری دانش بنیان در کردستان رونق یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید