بوریس جانسون، ترامپ را رئیس جمهوری سابق خواند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، نخست وزیر انگلیس به رغم ادعای جنجال برانگیز دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا او را رئیس جمهوری سابق این کشور خواند.

بوریس جانسون، ترامپ را رئیس جمهوری سابق خواند

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون روز چهارشنبه این مطلب را در نشست پارلمانی پرسش و پاسخ از نخست وزیر و در پاسخ به این پرسش نماینده ای مطرح نمود که آیا برای ترامپ که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرد توصیه ای دارد؟

وی گفت: من با رئیس جمهوری سابق آمریکا رابطه خوبی داشته و دارم و از این بابت پشیمان نیستم. این وظیفه تمام نخست وزیران انگلیس است که با کاخ سفید رابطه خوبی داشته باشد.

او در عین حال به تماس تلفنی دیشب (چهارشنبه) خود با جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا اشاره نمود و اضافه کرد؛ از اینکه در بسیاری از حوزه ها قادر خواهیم بود با دولت بایدن اهداف مشترکی را دنبال کنیم به ویژه اینکه (دیشب) درباره برنامه های او پیرامون کنفرانس تغییرات آب وهوایی گلاسکو رایزنی کردم خرسندم.

جانسون و بایدن دیشب با یکدیگر تلفنی مصاحبه و درباره روابط دوجانبه و تحولات بین المللی رایزنی کردند. به گزارش دفتر نخست وزیری انگلیسی، دو طرف درباره روابط نزدیک و طولانی دو کشور مصاحبه و بر لزوم توسعه همکاری ها در حوزه مسائل تجاری و امنیتی تاکید کردند.

جو بایدن شنبه شب با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد؛ اما ترامپ زیر بار پذیرش نتیجه انتخابات نمی رود. او ادعای فساد و تقلب در انتخابات را مطرح و خود را برای دور دوم ریاست جمهوری آماده می نماید.

جانسون و ترامپ تا به امروز از روابط حسنه ای برخوردار بوده به طوریکه رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته از نامزدی جانسون برای پیروزی در انتخابات انگلیس حمایت کرد و گفته می گردد دو طرف با داشتن شماره تماس مستقیم یکدیگر به طور پیوسته در ارتباط هستند. بایدن هم پیش از پیروزی در انتخابات، نخست وزیر انگلیس را کپی برابر اصل ترامپ توصیف نموده بود.

اما اینک مواضع او در قامت رئیس جمهوری آمریکا، درحالی برای طرف انگلیسی حائز اهمیت است که دوره گذار خروج لندن از اتحادیه اروپا کمتر از 10 هفته دیگر به انتها می رسد و این کشور برای جبران خسارت های مالی ناشی از این رویداد مهم، چشم به قرارداد های سرشار تجاری با دولت آمریکا بسته است.

ترامپ پیشتر به جانسون وعده داده بود که پس از خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا، قرارداد های مهم عظیم تجاری با لندن منعقد خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "بوریس جانسون، ترامپ را رئیس جمهوری سابق خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوریس جانسون، ترامپ را رئیس جمهوری سابق خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید