ترامپ خروج آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، رئیس جمهوری آمریکا سه هفته زودتر از موعد مقرر تهدید خود را عملی کرد و به رابطه ایالات متحده با سازمان بهداشت جهانی سرانجام داد.

ترامپ خروج آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان به نقل از رویترز، دانلد ترامپ پیش تر در روز 19 ماه می با فرستادن یک نامه چهار صفحه ای به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی از قطع موقت یاری های اقتصادی آمریکا خبر داده و از او خواسته بود سیاست های WHO را به ویژه در دوران شیوع کرونا اصلاح کند. رئیس جمهوری آمریکا 30 روز به مدیران سازمان بهداشت جهانی مهلت داده بود تا رضایت او را جلب نمایند.

اما این مهلت فقط 10 روز دوام آورد و ترامپ روز آدینه به وقت آمریکا در نشست خبری خود در رز گاردن کاخ سفید اعلام نمود آمریکا رسما از سازمان بهداشت جهانی خارج می گردد. او این سازمان را عروسک خیمه شب بازی چین دانست و ادعا کرد WHO نتوانسته اصلاح های اساسی را در ساختار و فعالیت های خود ایجاد کند. ترامپ گفت: چین تنها 40 میلیون دلار به این سازمان یاری می نماید و همه کاره آن است. در حالی که سهم آمریکا 450 میلیون دلار بود.

بت کامرون، بیولوژیست و مقام ارشد پیشین در شورای امنیت ملی آمریکا با ابراز تاسف از تصمیم ترامپ برای خروج از سازمان بهداشت جهانی در توییتر خود نوشت: نمی توان گفت این اقدام چه اندازه به آمریکا، شرکای جهانی ما و توان ما برای مبارزه با بیماری دنیاگیر کووید-19 آسیب می زند؛ موضوعی که تهدیدی برای ملت ما و صلح و امنیت جهانی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترامپ خروج آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خروج آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید