گوترش به ترامپ: اکنون وقت انتقام دریافت نیست

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، ایسنا نوشت: دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اقدام دونالد ترامپ برای قطع تامین مالی سازمان بهداشت جهانی گفت، اکنون وقت کار و همبستگی برای مقابله با پاندمی کورناست.

گوترش به ترامپ: اکنون وقت انتقام دریافت نیست

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در واکنش به این اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتر بر لزوم فرهنگ کار و تلاش موسسات و همبستگی با یکدیگر برای مقابله جهانی با کووید - 19 تاکید کرد.

گوترش بعد از اینکه دونالد ترامپ تامین مالی این سازمان را در اعتراض به نوع تعامل این نهاد با اپیدمی کرونا ویروس قطع کرد، گفت: اکنون زمان مناسبی برای کاهش منابع مالی سازمان بهداشت جهانی نیست.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

ترامپ بالاخره انتقام گرفت!

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: اکنون زمان مناسبی برای کاهش منابع مالی عملیات سازمان بهداشت جهانی یا هر سازمان انسان محبت آمیز دیگر در مقابله با ویروس کرونا نیست.

او خاطرنشان کرد، اکنون زمان وحدت است و جامعه جهانی باید با هم برای توقف ویروس و تبعات نابود کننده آن همبستگی داشته باشد.

همچنین به گزارش بی بی سی، سناتور دموکرات بن کاردین از اعضای کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه ای نوشت: راه نجات جان مردم و خارج کردن کشور و جهان از بحران بهداشت عمومی جاری مقصر شناختن دیگران نیست اما پرزیدنت ترامپ بازم هم دیگران را برای اشتباهات فرضی سرزنش می کند و همزمان به غلط ادعا می کند که واکنش دولت آمریکا به شیوع کووید-19 بی نظیر بوده.

او اضافه کرد: قطع کمک به سازمان بهداشت جهانی در خلال یک اپیدمی جهانی غیرمسؤلانه، غیرمنطقی و به سادگی غلط است.

او گفت: قصورهای زیادی وجود دارند اما پیش از بستن راه تنفس نهادهایی که برای عبور از چنین بحران هایی در سطح بین المللی به وجود آمده اند ابتدا باید صبر کرد تا از بحران عبور کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در جریان کنفرانس خبری روزانه اش در کاخ سفید درباره اپیدمی ویروس کرونا گفت: به دولت دستور داده ام بودجه سازمان بهداشت جهانی را متوقف کند تا ارزیابی درباره نقش این سازمان در سوءمدیریت شدید شیوع ویروس کرونا و سرپوش گذاشتن بر این شیوع کامل شود.

او مدعی شد: سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایف اولیه اش پیروز نبوده و باید پاسخگو باشد.

آمریکا هم اکنون بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان است به طوری که آمار مبتلایان در آن تقریبا به 593 هزار تن می رسد و بیش از 25 هزار تن هم جان خود را در این کشور در اثر عوارض ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "گوترش به ترامپ: اکنون وقت انتقام دریافت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش به ترامپ: اکنون وقت انتقام دریافت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید