تغییرات ادامه دار در وزارت میراث فرهنگی به گردشگری رسید، از انتصاب در شرکت توسعه گردشگری تا تغییر در مدیران کل معاونت گردشگری

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، خبرنگاران: تغییر مدیران در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با گذشت بیش از یکصد روز از وزارت عزت الله ضرغامی ادامه دارد و در تازه ترین تغییر مدیرعامل قبلی شرکت توسعه گردشگری از شرکت های زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی کنار گذاشته شد.

تغییرات ادامه دار در وزارت میراث فرهنگی به گردشگری رسید، از انتصاب در شرکت توسعه گردشگری تا تغییر در مدیران کل معاونت گردشگری

عزت الله ضرغامی امروز در مراسمی علی همتی را جایگزین علی جیرفتی مدیرعامل قبلی این شرکت کرد. ضرغامی البته در این مراسم حضور نداشت و حکم انتصاب تازه را علی دارابی قائم مقام و معاون میراث فرهنگی او به مدیرعامل تازه این شرکت سپرد. علی همتی در اظهاراتی گفته است که با آنالیز جامع از شرایط شرکت توسعه گردشگری به این نتیجه رسیده که این شرکت روزهای سختی را گذرانده و به همین علت طرح جامع تحول در همه عرصه های کاری این شرکت را ارایه خواهد نمود تا با تسهیل شرایط و مساعدت های لازم در آینده نزدیک جهشی مقبول در این مجموعه رقم بخورد.

علی همتی، پیشتر مدیرعامل هلدینگ سیاحتی و گردشگری بنیاد مستضعفان و عضو هیئت مدیره شرکت های تابعه آن هلدینگ بود.

اما پیگیری های وبلاگ بازسازی ساختمان از معین نموده است که تغییرات در حوزه مدیران گردشگری همچنان ادامه دارد و قرار است در تازهترین تغییرات، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان به تهران منتقل گردد و در ساختمان معاونت گردشگری به سمت مدیرکل سرمایه گذاری معاونت گردشگری مشغول به کار گردد.

علی تجری در دو هفته اخیر سعی بر برپایی یک فم تور به استان گلستان نموده است و علاوه بر دعوت از وبلاگ بازسازی ساختمان از معاون گردشگری، روسای انجمن های دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی 38 استان کشور و بعلاوه رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با عنوان رییس کانون انجمن های دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور نموده است. او در دعوتنامه خود خطاب به رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کیش این جزیره وابسته به منطقه ها آزاد که به منطقه آزاد کیش معروفیت دارد، استان کیش نامیده است.

او که از احتمال به دست آوردن سمت مدیرکل سرمایه گذاری گردشگری کشور آگاه است قرار بود هفته گذشته فم تور بازدید از جاذبه های گردشگری استان گلستان را با حضور مدیران انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان ها برگزار کند که این برنامه کنسل شد.

به نظر می رسد علی تجری با دعوت از تمامی روسای انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کوشش نموده است تا شانس خود برای همراه کردن فعالان گردشگری سراسر کشور برای تصدی سمت تازه در معاونت گردشگری را بیازماید و در حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور که قرار بود در این فم تور حضور داشته باشد، وزن خود را دز جامعه گردشگری کشور بالا ببرد.

علی تجری 3 سال است که به سمت مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان به حکم علی اصغر مونسان منصوب شده است. فعالان صنعت گردشگزی اما مدیریت او در بخش سرمایه گذاری معاونت گردشگری را برنمی تابند و بعضی شان به وبلاگ بازسازی ساختمان گفته اند که مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان گزینه مناسب برای تصدی مدیرکل سرمایه گذاری معاونت گردشگری نیست.

پیگیری بیشتر وبلاگ بازسازی ساختمان از احتمال تغییرات تازه در معاونت گردشگری به یک نام دیگر هم رسید. علیرضا ایزدی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان های همدان و خوزستان در دولت دهم که در دولت دوازدهم به مدیرکل حوزه ریاست وزارت میراث فرهنگی در دوران وزارت علی اصغر مونسان رسید، قرار است به عنوان مدیرکل نظارت بر تاسیسات گردشگری به معاونت گردشگری منتقل گردد. فعالان گردشگری اما اعتراض خود را به احتمال تصدی علیرضا ایزدی به این سمت به مقامات وزارت میراث فرهنگی منتقل نموده اند.

عزت الله ضرغامی پیشتر نیز با انتصاب علی دارابی معاون سابق خود در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به سمت معاونت میراث فرهنگی کشور و سجاد نوروزیان عضو انجمن پیپ ایران به سمت ریاست موزه ملی فرش ایران با نقدها بسیاری از سوی باستان شناسان و فعالان میراث فرهنگی و موزه داری روبرو شده بود.

منبع: صدای میراث

به "تغییرات ادامه دار در وزارت میراث فرهنگی به گردشگری رسید، از انتصاب در شرکت توسعه گردشگری تا تغییر در مدیران کل معاونت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات ادامه دار در وزارت میراث فرهنگی به گردشگری رسید، از انتصاب در شرکت توسعه گردشگری تا تغییر در مدیران کل معاونت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید