جزئیات طرح رایگان اتوبوس گردشگری در جهت تهران و ری

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، تهران (پانا) - رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران جزئیات طرح اتوبوس گردشگری در راستا تهران مرکزی و ری را تشریح کرد.

جزئیات طرح رایگان اتوبوس گردشگری در جهت تهران و ری

مهرشاد کاظمی با اشاره به اجرای طرح اتوبوس گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی سال 1401، اعلام کرد: این طرح با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران انجام شده است. 6 دستگاه اتوبوس برای تهران مرکزی و سه دستگاه اتوبوس برای ری درنظرگرفته شده است. اتوبوس های گردشگری از امروز آغاز بکار می نمایند و فعالیت شان تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره راستاهای حرکتی 6 دستگاه اتوبوس در تهران مرکزی، شرح داد: اتوبوس های گردشگری در راستا تهران از انتهاه کاوه (انقلاب) آغاز به حرکت می نمایند و در راستاهای خیابان کارگر شمالی، برج میلاد، اراضی عباس آباد، خیابان سهروردی، خیابان قندی، خیابان شریعتی و ... و دوباره به سمت خیابان انقلاب تردد می نمایند. حدود 11 ایستگاه در این راستاها پیش بینی شده است که اتوبوس ها هم مسافر را سوار و هم پیاده نمایند. هر کدام از ایستگاه ها نیز با المان های گردشگری تزئین شده اند که شهفرایندان تهرانی آن را به سرعت شناسایی نمایند.

کاظمی در ادامه درباره راستا ری، گفت: اتوبوس ها در راستا ری از انتهاه شهرری حرکت و به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، خیابان جوانمرد قصاب، برج طغرل و ... می فرایند.

وی با بیان اینکه حدود هر 45 دقیقه یک بار اتوبوس ها به ایستگاه می رسند، اضافه نمود: ظرفیت هر دستگاه اتوبوس گردشگری برابر با حداکثر 33 نفر است.

به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران؛ این طرح نیازمند ثبت نام و هزینه نیست و شهفرایندان می توانند با حضور در هر ایستگاه از اتوبوس های گردشگری به صورت رایگان استفاده نمایند.

کاظمی درباره ساعت فعالیت اتوبوس ها نیز اعلام کرد: ساعت فعالیت اتوبوس های گردشگری از 9 صبح الی 17:00 است؛ یعنی آخرین اتوبوس در ساعت 17 عصر اعزام می گردد که برگشت آن تا ساعت 18:00 طول خواهد کشید. نخستین اتوبوس ها در راستا تهران مرکزی و ری از ساعت 9 صبح حرکت می نماید و اتوبوس های دیگر به فاصله 30 دقیقه بعد اعزام می شوند.

وی در انتها یادآور شد: هر اتوبوس دارای یک راهنمای گردشگری است که راستاها و اماکن گردشگری در راستاها را به علاقه مندان معرفی می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جزئیات طرح رایگان اتوبوس گردشگری در جهت تهران و ری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح رایگان اتوبوس گردشگری در جهت تهران و ری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید