حراج اموال دولتی برای جبران کاهش درآمد نفتی

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، خبرنگاران: کاهش قیمت نفت موجب شده است عربستان سعودی خصوصی سازی دارایی های دولتی را در دستور کار قرار دهد.

حراج اموال دولتی برای جبران کاهش درآمد نفتی

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان به نقل از اویل پرایس، عظیم ترین صادرکننده نفت در دنیا، عربستان سعودی میخواهد دارایی های دولتی در بخش های بهداشت و درمان، آموزش و آب و برق را به بخش خصوصی واگذار کند، زیرا درآمد این کشور به دلیل کاهش تقاضا و قیمت نفت پایین آمده است.

محمد الجادان، وزیر دارایی عربستان در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت عربستان سعودی تا پنج سال آینده میلیاردها ریال درآمد از خصوصی سازی کسب خواهد نمود. عظیم ترین فروش دارایی عربستان در سال های اخیر عرضه 1.5 درصدی غول نفتی آرامکو در دسامبر 2019 بوده است. حکومت عربستان از این خصوصی سازی مبلغ 29.4 میلیارد دلار دریافت کرد. با این حال، بلومبرگ خاطر نشان کرد خصوصی سازی در بخش های دیگر بسیار کند بوده است.

عربستان سعودی پس از سقوط قیمت های نفت در اوایل امسال به عنوان بخشی از دور جدید اقدامات ریاضتی خود، مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر کرد و یاری هزینه های زندگی را به حالت تعلیق درآورد. به طور کلی، عربستان سعودی قصد داشت تا به وسیله این اقدامات 26.6 میلیارد دلار صرفه جویی کند. از همین رو، بعضی از هزینه های عملیاتی را لغو نموده یا به تعویق انداخته است. عربستان همچنین سرمایه بعضی از سازمان های دولتی و تعدادی از برنامه ها و پروژه های عظیم را کاهش داده است.

صندوق بین المللی پول در اوائل ماه ژوئیه گفت کاهش قیمت نفت و کاهش فراوری به صادرکنندگان نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا ضربه می زند، به طوری که انتظار می رود کل درآمد نفتی این کشورها در مقایسه با سال 2019 به میزان 270 میلیارد دلار کاهش یابد.

مترجم: گیسو جعفری

منبع: اقتصادنیوز

به "حراج اموال دولتی برای جبران کاهش درآمد نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج اموال دولتی برای جبران کاهش درآمد نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید