خبرنگاران اشتغال معتادان بهبودیافته مانع تکرار آسیب های اجتماعی می شود

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، قزوین- خبرنگاران- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد دغدغه جامعه و از مطالبات مهم مردم است، گفت: در این راستا، توجه به اشتغال معتادان بهبود یافته مانع بازگشت این افراد به اعتیاد و موجب کاهش تکرار آسیب های اجتماعی می شود.

خبرنگاران اشتغال معتادان بهبودیافته مانع تکرار آسیب های اجتماعی می شود

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که باید برای کم رنگ ساختتن آن برنامه ریزی های موثر و مناسبی داشته باشیم.

وی بر لزوم هوشیاری خانواده ها جهت مقابله با بلای اعتیاد و توجه بیش از پیش والدین به فرزندانشان در این زمینه تاکید کرد و گفت: اعتیاد به مواد مخدر راهی است که دشمنان نظام برای گرفتار کردن جوانان و فروپاشی بنیان خانواده با جدیت به دنبال آن هستند.

حبیبی با قدردانی از تلاش های اجرا شده در شورای مبارزه با مواد مخدر استان بر افزایش آگاهی بخشی به جامعه در رابطه با خطرات اعتیاد تاکید کرد و گفت: از سوی دستگاه های متولی در کاهش آسیب های اجتماعی گزارش های خوبی ارائه شده که امیدواریم با نظارت و کنترل بیشتر بتوانیم به نتایج بهتری برسیم.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال تا سقف 150 میلیون تومان با کار مزد چهار درصد برای افراد بهبود یافته از اعتیاد شرح داد: اشتغال برای بهبودیافتگان بر اساس مشوق های لازم باید با جدیت پیگیری شود تا این افراد بتوانند به جامعه بازگردند و زندگی سالمی در پیش بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار داشت: این وام به شکل مستقیم به معتادان پرداخت نخواهد شد و پس از تشکیل پرونده در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

حبیبی با اشاره به تشکیل چهار کارگروه تخصصی در حوزه دانش آموزان، دانشجویان، کارگران و زنان ویژه مقابله با اعتیاد از سال آینده،افزود: از ظرفیت سمن ها برای پیشبرد وظایف این کارگروه استفاد خواهد شد.

این مسوول همچنین گفت: وظیفه ذاتی سمن ها توانمندسازی جامعه هدف در مقابل با آسیب های اجتماعی است و برنامه ریزی برای پیشگیری گرایش به اعتیاد در همه مقاطع سنی باید فراگیر شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی در اجرایی کردن برنامه های پیشگیری از اعتیاد از طریق آگاه سازی هرچه بیشتر جوانان با آثار مخرب سو مصرف مواد مخدر وظیفه حساسی دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اشتغال معتادان بهبودیافته مانع تکرار آسیب های اجتماعی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اشتغال معتادان بهبودیافته مانع تکرار آسیب های اجتماعی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید