خبرنگاران انعقاد تفاهم نامه خرید 12 میلیون ماسک با یک شرکت دانش بنیان

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، تهران- خبرنگاران- رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت از انعقاد تفاهم نامه خرید 10 میلیون ماسک سه لایه جراحی و 2 میلیون ماسک N95 با شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان خبر داد.

خبرنگاران انعقاد تفاهم نامه خرید 12 میلیون ماسک با یک شرکت دانش بنیان

به گزارش روز دوشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهدی یوسفی افزود: برای تامین ملزومات مصرفی مورد نیازکادر درمانی جهت مقابله با کووید 19 در بیمارستان های علوم پزشکی کشور تفاهم نامه ای را با شرکت تولید کننده داخلی بهیار صنعت سپاهان منعقد کرده ایم.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه و در راستای حمایت از تولید داخل این شرکت دانش بنیان 10 میلیون ماسک سه لایه جراحی و 2 میلیون ماسک N95 را تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری تحویل هیات امنا می دهد.

شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان پیش از این در خصوص دستگاه های شتاب دهنده، تخت جراحی، تخت بستری، چراغ سیالتیک و برانکارد نیز با هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران همکاری داشته است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت روز گذشته در نشست خبری ویدیو کنفرانس در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت وبلاگ بازسازی ساختمان درباره مباحث مطرح شده از طرف سازمان جهانی بهداشت برای استفاده عموم از ماسک و تامین ماسک در داخل کشور گفته بود: میزان واردات ماسک که در دو هفته گذشته انجام شده به میزانی است که فاصله مصرف ماسک توسط مراکز درمانی و مصرف عموم پر گردد. تا آخر فروردین اگر تولید ما به انبوه برسد، واردات ماسک برای این دو هفته کافی است. وزارت صمت نیز اعلام خواهد کرد که چه زمانی این توزیع انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هیات امنای صرفه جویی ارزی متولی تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان هاست. روزانه 400 تا 500 هزار ماسک در کشور تولید می شد و بعد از شیوع کرونا این میزان تا چندین برابر افزایش یافت. با برنامه ریزی انجام شده این میزان به 3 تا 4 میلیون تولید ماسک در روز می رسد. اعلام مراجع رسمی برای انتقال بیماری توسط سازمان های رسمی کشور انجام می گردد. این که انتقال بیماری به چه شکل است یک سمت موضوع است که به مرجعیت وزارت بهداشت بر می گردد. پیش بینی ما این است که با توجه به افزایش تولید داخل، می توانیم جوابگوی نیاز مردم برای استفاده از ماسک باشیم. البته وزارت صنعت و معدن و وزارت بهداشت به میزان فراوانی از این ماسک ها را وارد کرده اند و قسمتی هم در حال وارد شدن است. حتی اگر ملاک بر این باشد که استفاده از ماسک برای عموم مردم ضروری است، با میزان تولیدی که در داخل کشور ایجاد می گردد و دستگاه ها در حال نصب است، نیازهای مردم برطرف خواهد شد.

یوسفی افزود: یکی از شرکت ها حتی دستگاه تولید ماسک را خودش تولید کرده و 300 هزار به ظرفیت تولید ماسک افزایش می یابد و تعهد داده اند در هفته های آینده این میزان به یک میلیون می رسد.

تا به امروز 58 هزار و 226 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 3 هزار و 603 نفر فوت کرده و 22 هزار و 11 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انعقاد تفاهم نامه خرید 12 میلیون ماسک با یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انعقاد تفاهم نامه خرید 12 میلیون ماسک با یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید