خبرنگاران هواشناسی خراسان رضوی نسبت به رواناب و آبگرفتگی هشدار داد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، مشهد- خبرنگاران- هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی در بعضی از مناطق این استان، بر اثر وقوع بارش های بهاری همراه با وزش باد شدید هشدار داد.

خبرنگاران هواشناسی خراسان رضوی نسبت به رواناب و آبگرفتگی هشدار داد

در این اطلاعیه که روز چهارشنبه در قالب هشدار زرد صادر شده، آمده است: طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی از امروز به تدریج استان خراسان رضوی تحت تأثیر جریانات ناپایدار قرار خواهد گرفت که پیامد آن افزایش سرعت وزش باد و وقوع بارش های رگباری توأم با رعد و برق به ویژه در نیمه غربی استان خواهد بود.

با فعالیت این سامانه که تا روز چهارشنبه هفته آینده، 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزایش ذرات PM، کاهش کیفیت هوا، احتمال بروز خسارت به علت افزایش شدت وزش باد و ایجاد روان اب و آبگرفتگی با توجه به رگباری بودن بارش ها در خراسان رضوی پیش بینی شده است.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در ترددهای جاده ای، عدم صعود به ارتفاعات، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها، بویژه رودخانه های فصلی تاکید نمود.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی پیش از این اعلام نموده بود که میانگین بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تا به امروز 85 میلیمتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد و در مقایسه با دوره آماری 49 درصد کاهش یافته است.

بنابر اعلام این اداره تمامی شهرستان های خراسان رضوی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش بارندگی داشته اند و به جز کوهسرخ، نسبت به دوره آماری نیز از کاهش بارندگی برخوردار بوده اند.

در این بازه زمانی کمترین بارش در گناباد با 30 میلیمتر و بیشترین بارش در کوهسرخ با 178 میلیمتر ثبت شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هواشناسی خراسان رضوی نسبت به رواناب و آبگرفتگی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هواشناسی خراسان رضوی نسبت به رواناب و آبگرفتگی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید