خبرنگاران کشف 29 هزار لیتر سوخت قاچاق تا انهدام باند سلاح غیرمجاز در تهران

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، تهران- خبرنگاران- رئیس پلیس امنیت مالی فاتب گفت: 29 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط عوامل معاونت اطلاعات و پایگاه جنوب کشف شد.

خبرنگاران کشف 29 هزار لیتر سوخت قاچاق تا انهدام باند سلاح غیرمجاز در تهران

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان از پلیس تهران، سرهنگ علی ولی پور گودرزی روز دوشنبه گفت: به دنبال کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر دپو فرآورده های نفتی، عوامل اطلاعات، عملیات و عوامل پایگاه جنوب در محدوده کهریزک حضور یافته و یک دستگاه خودرو سنگین را متوقف کردند.

وی ادامه داد: با آنالیز بارنامه ارائه شده از سوی راننده خودرو توقیف شده، معین شد که همان روز 29 هزار لیتر سوخت نفتگاز از پالایشگاه باقرشهر بارگیری و طبق بارنامه باید به نیروگاه برق پرند تحویل می شد.

گودرزی بیان داشت: عوامل انتظامی با شگردهای پلیسی متوجه شدند که راننده خودرو قصد انتقال سوخت نفتگاز به محدوده شورآباد و سپس شهرک صنعتی تهران را داشته است که بلافاصله ماموران در محل مذکور حاضر می شوند، اما صاحب سوله از باز کردن در ورودی خودداری کرد که پس از تماس با معاون دادسرای شهرستان ری عوامل انتظامی با رعایت موازین قانونی وارد محل شده و اعمال قانون در این خصوص صورت گرفت.

کشف 6 میلیارد تومان لوازم صوتی و تصویری قاچاق

رئیس پلیس امنیت مالی فاتب گفت: 6 میلیارد تومان لوازم صوتی و تصویری قاچاق توسط پایگاه جنوب این پلیس کشف شد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی گفت: عوامل گشت پایگاه حین گشت زنی در محدوده باقر شهر به یک دستگاه کامیونت ایسوزو و یک دستگاه کامیونت جک مظنون و با رعایت موازین قانونی و شرعی و علائم هشدار دهنده پلیسی دو دستگاه خودروی مذکور را توقیف می نمایند.

وی ادامه داد: پس از توقیف خودروها و آنالیز کالاها، رانندگان بیان کردند که کالاها دارای بارنامه هستند اما معین شد که متن بارنامه ها فوق مربوط به بادمجان است اما کالای حمل شده در دو خودروی مزبور تلویزیون، سینما خانگی و اسپیکر به مارک های سونی، ال جی و سامسونگ به تعداد 167 دستگاه و 18 دستگاه اسپیکر است.

به گفته گودرزی، رانندگان نتوانستند اسناد و مدارک گمرکی را ارائه نمایند در نتیجه آنان برای آنالیز بیشتر به همراه خودروها و کالاهای مکشوفه به مقر پایگاه جنوب پلیس امنیت مالی فاتب منتقل شدند و ارزش تقریبی کالاها حدودا 60 میلیارد ریال برآورد شده است.

دزد موتور سیکلت ها به دام افتاد

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: دزدی با20 فقره سرقت موتورسیکلت دستگیر شد.

سرهنگ ضرغام آذین گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع سرقت موتورسیکلت در محله گیشا دستگیری دزد در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری 137 نصر نهاده شد.

وی اضافه نمود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و فنی، متهم را شناسایی و با اخذ دستور قضائی در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش در شهر قدس دستگیرکردند.

آذین اضافه نمود: متهم در بازپرسی های پلیس به 20 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز یک دستگاه موتور سیکلت سرقتی دیگر کشف شد؛ وی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از عموم شهروندان خواست از رها کردن موتورسیکلت خود در محل های خلوت و داخل کوچه و خیابان ها خودداری نموده و همیشه به توصیه های پلیس توجه جدی داشته باشند.

دستگیری موبایل قاپ با 30 فقره سرقت

جانشین پلیس پیشگیری تهران گفت: دزد موبایل قاپ با 30 فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ علیرضا ناصری نژاد در این باره گفت: ماموران کلانتری 13 آبشناسان هنگام گشت زنی فریادهای مرد جوانی، متوجه یک سرقت کرد.

وی اضافه نمود: پس از شنیدن فریادهای مرد جوان ماموران بلافاصله برای آنالیز موضوع در محل حاضر شدند که مرد جوان به پلیس گفت لحظاتی پیش در حال صحبت کردن با تلفن همراهش بوده که راکب موتورسیکلتی با تهدید سلاح سرد، وجه نقد و گوشی تلفن همراهش را به سرقت برده است.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: با هدایت شاکی، بلافاصله متهم شناسایی و وی که بدون توجه به دستور ایست پلیس همچنان به فرار خود ادامه می داد طی یک تعقیب و گریز چند دقیقه ای در یکی از کوچه های فرعی ستارخان توسط ماموران دستگیر شد.

ناصری نژاد اعلام نمود: در بازرسی از متهم چهار دستگاه تلفن همراه کشف شد.

وی عنوان نمود: متهم در بازپرسی های تخصصی پلیس جرم خود را مبنی بر موبایل قاپی قبول، و در ادامه به 30 فقره سرقت دیگر نیز اعتراف کرد.

لازم به ذکر است متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری یک مامور قلابی در تهران

فرمانده یگان امداد تهران گفت: یک مامور قلابی که با جعل عنوان مامور نیروی انتظامی به دنبال اخاذی و دور زدن قانون بود دستگیر شد.

سرهنگ سلمان جمعه وند در این باره گفت: فردی به واحد گشت انتظامی قرارگاه شرق یگان امداد که در حال گشتزنی در محدوده خیابان امام علی تقاطع پیروزی بود، مراجعه و گفت، یک نفر با لباس نیروی انتظامی قصد اخاذی از وی را داشته که با دیدن واحد گشت از کار و قصد خود صرف نظر نموده و سریعا متواری و موقعیت را ترک نموده است.

وی بیان داشت: معینات شخص مذکور از شهروند اخذ و ماموران پلیس در گشت زنی هدفمند پیروز می شوند فرد را در حالیکه بر روی لباس ناجا یک گرمکن ورزشی به تن نموده بود شناسایی و دستگیر نمایند.

این مقام انتظامی اعلام نمود: متهم که ملبس به لباس سبز ناجا، آرم بازو ستاد و فرماندهی، کلاه کج مشکی و درجه ستوان دومی بود در لحظات اولیه با سوالات فنی ماموران پلیس روبرو شد و بعد از پاسخ های ضد و نقیض و قانع نشدن ماموران لب به اعتراف گشود وگفت، دیروز این لباس را از میدان امام حسین (ع) تهیه کردم که کارهای بیمارستان پدرم را با آن راحت تر انجام دهم و کرایه تاکسی و بلیط مترو نخرم؛ در نهایت متهم برای آنالیز بیشتر ابعاد جرم به پلیس پیشگیری تحویل داده شد.

انهدام باند سلاح شکاری غیر مجاز

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران عظیم از انهدام باند فروشندگان سلاح در فضای مجازی اطلاع داد و گفت: پنج قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در اجرای طرح برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی، ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران در رصد های اطلاعاتی از فعالیت باند خرید و فروش اسلحه شکاری غیرمجاز در فضای مجازی آگاه شدند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی معین شد، اعضای این باند در نقاط مختلف تهران تعدادی سلاح شکاری غیرمجاز تهیه و در مخفیگاهشان پنهان نموده اند، اضافه نمود: در پالایش های اطلاعاتی سه عضو این باند شناسایی و مراقبت های ویژه پلیسی از آنها شروع شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران عظیم با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مخفیگاه اعضای این باند در حوالی بومهن خیابان جمهوری و خیابان ستارخان شناسایی شد، ابراز داشت: تردد و حرکات متهمان تحت نظر نهاده شد و ماموران پیروز شدند با هماهنگی های قضائی این افراد را در سه عملیات جداگانه دستگیر نمایند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در آنالیز های بیشتر از مخفیگاه متهمان، 5قبضه سلاح شکاری و 30 فشنگ دست ساز کشف شد.

راستی خاطر نشان کرد: دستگیری سایر اعضای مرتبط با این باند و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی فاتب از دستگیری کلاهبردار حرفه ای اطلاع داد و گفت: پنج فقره کلاهبرداری در فضای مجازی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی بیان داشت: سیزدهم مهر ماه پرونده ای به دادخواهی یکی از شهروندان مبنی برکلاهبرداری ازدادسرای ناحیه یک تهران به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی توضیح داد: شاکی در تحقیقات بعمل آمده گفت، گوشی آیفون مدل 11 را به قیمت 210 میلیون ریال برای فروش در فضای مجازی آگهی نموده بودم که شخصی با بنده تماس تلفنی برقرار و مدعی خرید گوشی شد. پس از دریافت گوشی با ارسال پیامک (اسکرین شات) مبنی بر واریز وجه گفتف مبلغ را به حسابم واریز نموده ولی در آنالیز حسابم متوجه شدم وجهی به واریز نشده و خریدار دروغین کلاهبرداری نموده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی اضافه نمود: اقدامات پلیسی و اطلاعاتی در زمینه شناسایی مجرم شروع و پس از چندین روز کوشش با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم فرد کلاهبردار متولد 1371 در منطقه نیاوران شناسایی و با هماهنگی های قضائی چهارم بهمن ماه دستگیر شد .

این مقام انتظامی عنوان نمود: متهم در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی معترف و با قرار صادره از سوی بازپرس دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شد.

سرهنگ کنجوریان با اشاره به اینکه متهم تا کنون به پنج فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد، ادامه داد: با توجه به تعدد جرائم ارتکابی از سوی متهم در زمینه کلاهبرداری معین شد متهم در شعبات مختلفی تحت تعقیب و هم اکنون دارای قرارهای متعددی از سوی مراجع قضائی مختلف است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کشف 29 هزار لیتر سوخت قاچاق تا انهدام باند سلاح غیرمجاز در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف 29 هزار لیتر سوخت قاچاق تا انهدام باند سلاح غیرمجاز در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید