خودروی پرنده هیوندایی؛ آینده حمل و نقل هوایی شهری

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، تا پیش از خودران شدن این خودرو های پرنده، احتیاج به تدوین بعضی مقررات جدید برای تردد این خودرو های در آسمان شهرهاست و فعالیت برای تدوین این قوانین در بعضی کشور ها شروع شده است.

خودروی پرنده هیوندایی؛ آینده حمل و نقل هوایی شهری

شرکت هیوندایی در حال توسعه یک خودرو پرنده است که می تواند در شهر ها و به عنوان تاکسی از آن استفاده کرد.

هیوندای که هم اکنون بزرگترین خودروساز کره محسوب می گردد برنامه گسترده ای برای فراوری خودرو های برقی و خودرو های هوایی دارد. محصولات این شرکت احتمالا بخشی از حمل و نقل درون شهری را متحول خواهد نمود و باعث ظهور تاکسی های هوایی درون شهری خواهد شد.

محصول جدید این شرکت که هیوندایی S-A1 نام دارد ظرفیت حمل پنج نفر را داشته و در سال 2028 وارد بازار خواهد شد. این خودرو پرنده در حالت پرواز می تواند به سرعت 290 کیلومتر در ساعت برسد و تا ارتفاع 600 متری از سطح زمین اوج بگیرد.

این اتومبیل پرنده با یک بار شارژمی تواند حدود 100 کیلومتر پیمایش داشته باشد. خودرو پرنده هیوندایی کاملا الکتریکی است و بصورت عمود پرواز از زمین بلند می گردد. این شرکت فعلا نمونه اولیه از این محصول را برای شرکت اوبر ساخته است هیوندایی S-A1 فعلا در فاز اولیه است و احتمالا دچار تحولات زیادی خواهد شد.

خودرو های پرنده ابتدا احتیاج به راننده خواهند داشت، اما از سال 2035 انتظار می رود که این محصولات کاملا خودارن شوند و دیگر احتیاجی به راننده در آن ها نباشد. این موضوع می تواند یاری کند تا خودرو های اشتراکی هوایی نیز در آینده بازار تازه ای در دنیا پیدا نمایند.

تا پیش از خودران شدن این خودرو های پرنده، احتیاج به تدوین بعضی مقررات جدید برای تردد این خودرو های در آسمان شهرهاست و فعالیت برای تدوین این قوانین در بعضی کشور ها شروع شده است.

به غیر از هیوندایی، ایرباس چند سالی است که به دنبال توسعه خودرو های خودران پرنده است. در طرح این شرکت خودرو های خودران پرنده الکتریکی هستند و به وسیله اپلیکیشن هایی توسط کاربران فراخوانده می شوند. این خودرو ها حتی می تواند بخشی از مترو های شهری شوند.

این طرح ماژولار در نظر گرفته شده و دارای سه بخش سامانه پرواز، کابین و پلت فرم زمینی است.

منبع: یورو نیوز

منبع: فرادید

به "خودروی پرنده هیوندایی؛ آینده حمل و نقل هوایی شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی پرنده هیوندایی؛ آینده حمل و نقل هوایی شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید