درد در ناحیه سینه خطرناک است؟

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، معمولا درد در ناحیه سینه از یک درد شدید تا درد مبهم احساس می گردد. برای تشخیص درد در قفسه سینه انجام نوار قلب، عکس برداری از قفسه سینه، آزمایش خون و سی تی اسکن را تجویز می نماید.

درد در ناحیه سینه خطرناک است؟

در بیشتر مواقع احساس درد در ناحیه سینه، نشان دهنده یک بیماری جدی نیست ولی بهتر است برای اطمینان خاطر به پزشک مراجعه کنیم. در بعضی مواقع احساس درد به طور ناگهانی در قفسه سینه ایجاد می گردد، در این مواقع باید شک کنید که دچار حمله قلبی شده اید و خیلی سریع با پزشک و یا اورژانس تماس بگیرید. با وبلاگ بازسازی ساختمان همراه باشید.

علت درد در ناحیه سینه

احساس درد در ناحیه سینه ممکن است به علت مسائل قلبی و مسائل ریوی باشد که می توانند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. اما بعضی از دردهای سینه مربوط به بیماری های سیستم قلب و عروق یا مسائل ریه نیستند. به علت اینکه درد ناحیه سینه ممکن است مربوط به ناراحتی های قلبی باشد، باید همواره احتمال را بر بروز حملات قلبی گذاشت و به متخصص قلب مراجعه کرد تا خلافش ثابت گردد.

احساس درد در ناحیه سینه به علت مسائل قلبی

  1. حمله قلبی: حمله قلبی به علت بسته شدن جهت جریان خون به عضله قلب ایجاد می گردد. وجود لخته خون می تواند موجب مسدود شدن جهت جریان خون گردد.
  2. آنژین صدری: آنژین به احساس درد در قفسه سینه می گویند که به علت شدت جریان خون به عضله قلب ایجاد می گردد. آنژین به علت وجود پلاک در جداره رگ هایی که وظیفه خون رسانی را به عضله قلب بر عهده دارند، ایجاد می گردد. پلاک ها موجب باریک شدن عروق خونی می شوند. در نتیجه در هنگام فعالیت بدنی و یا انجام ورزش های سنگین خون کافی به قلب نمی رسد و احساس درد در قفسه سینه رخ می دهد.
  3. پریکاردیت یا التهاب پرده دربرگیرنده قلب: احساس درد ایجاد شده به علت پریکاردیت در بیشتر موارد خیلی شدید است و با انجام اعمالی مانند دراز کشیدن و تنفس کردن وخیم تر می گردد.
  4. جداشدگی آئورت: اگر لایه های داخلی آئورت جدا شوند، خون بین لایه ها باقی می ماند و موجب پارگی آئورت می گردد.

احساس درد در ناحیه سینه به علت مسائل ریوی

  1. ایجاد لخته خونی در داخل عروق موجود در ریه: ایجاد لخته خون در داخل عروق ریه را آمبولی ریه می گویند. آمبولی ریه باعث مسدود شدن جهت جریان خون به بافت ریه می گردد، به همین علت احساس درد در ناحیه قفسه سینه ایجاد می گردد.
  2. پلورزی یا التهاب پرده پوشاننده ریه: احساس درد قفسه سینه که به علت التهاب پرده پوشاننده ریه ایجاد می گردد، با تنفس و سرفه شدیدتر می گردد.
  3. فشار خون ریوی: هنگامی که فشار خون داخل رگ هایی که وظیفه انتقال خون به ریه را بر عهده دارند، زیاد گردد باعث احساس درد در قفسه سینه می گردد.

درد در قفسه سینه به علت مسائل گوارشی

  1. وجود اختلالات در بلع: در بعضی موارد مسائل موجود در مری موجب سخت شدن عمل بلع می گردد. در نتیجهدرد در ناحیه سینهاحساس می گردد.
  2. ریفلاکس معده: سوزش سر دل در پشت استخوان جناغ سینه به علت وارد شدن اسید معده به داخل مری رخ می دهد.
  3. مسائل پانکراس و یا کیسه صفرا: وجود التهاب یا سنگ در کیسه صفرا یا لوزالمعده باعث ایجاد درد در قفسه سینه می گردد.

درد قفسه سینه به علت مسائل عضلانی و استخوانی

  1. آسیب دیدگی دنده ها: در بعضی مواقع ضرب دیدگی یا شکستگی دنده ها در اثر آسیب های ورزشی، حوادث و تصادفات می تواند باعث احساس درد در ناحیه سینه گردد.
  2. دردهای عضلانی: در بعضی مواقع ابتلا به سندرم های درد مزمن مثل فیبرومیالژیا موجب ایجاد احساس درد همیشگی در قفسه سینه می گردد.
  3. کاسترو کندریت: در این بیماری، غضروفی که دنده ها را به استخوان سینه وصل می نماید، دچار التهاب و درد می گردد.

دلایل دیگر ایجاد کننده درد قفسه سینه

  • حملات هراس یا پانیک: در دوره هایی از زندگی ممکن است دچار هراس شدید همراه با احساس درد در ناحیه سینه، تنفس سریع، ضربان قلب تند، تنگی نفس، تعریق بیش از حد، سرگیجه، حالت تهوع و ترس از مرگ شوید. در این مواقع گفته می گردد که شما دچار حمله پانیک شده اید. در چنین زمانی فرد باید به یک روانپزشک خوب مراجعه کند.
  • زونا: فعال شدن مجدد ویروس بیماری آبله مرغان می تواند موجب ایجاد احساس درد در قفسه سینه، درد و تاول از پشت قفسه سینه تا ناحیه کمر گردد.

علائم درد در ناحیه سینه

نشانه های درد مربوط به بیماری های قلبی:

  • احساس وارد آمدن فشار، گرفتگی و سوزش قفسه سینه
  • درد شدید در ناحیه کمر، گردن، شانه ها، فک و یک یا هر دو تا بازو
  • تنگی نفس
  • احساس
  • سرگیجه
  • احساس ضعف
  • داشتن حالت تهوع و استفراغ

تشخیص درد در ناحیه سینه

در بعضی موارد درد قفسه سینه مانند یک سوزش خود را نشان می دهد. گاهی اوقات هم احساس درد از قسمت گردن به طرف فک و بعد به طرف پشت یا سمت پایین هر دو بازو یا یک بازو انتشار می یابد.

با مراجعه به پزشک و یا تماس با اورژانس اقدامات درمانی انجام می گردد. پزشک مسائل ریوی را نیز آنالیز می نماید. پزشک برای تشخیص درد در قفسه سینه انجام نوار قلب، عکس برداری از قفسه سینه، آزمایش خون و سی تی اسکن را تجویز می نماید.

کلینیک جامع پزشکی آرام با ارائه انواع خدمات در زمینه های مختلف زیبایی و درمان انواع بیماری ها با وجود برترین متخصص از جمله متخصص قلب و عروق، دکتر مغز و اعصاب، جراحان پلاستیک و زیبایی و …. در تهران آماده خدمت رسانی به شما است.

منبع: پیام دلتا

به "درد در ناحیه سینه خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد در ناحیه سینه خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید