رکورد شکنی در معاملات اوراق، ورود گسترده حقوقی ها

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، خبرنگاران: حجم معاملات اوراق بدهی دولت امروز 6 آبان 1399 رکوردی جدید ثبت کرد ودر آستانه ورود به کانال 400 میلیاردتومانی رسید.

رکورد شکنی در معاملات اوراق، ورود گسترده حقوقی ها

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان امروز معاملات اوراق بدهی دولت با 34 درصد افزایش-معادل 100 میلیارد تومان- به 399 میلیارد تومان رسید. این رقم رکوردی جدید در معاملات ثانویه این بازار به شمار می رود. در روزهای کاری هفته جاری شاهد نوسانات گسترده در میزان خرید اوراق بوده ایم. از سویی دیروز حجم معاملات اوراق با کاهش 21 میلیارد تومانی، معادل 7 درصد نسبت به روزکاری پیش از آن به 297 میلیارد تومان رسیده بود، از سوی دیگر روزشنبه هفته جاری استقبال خوبی از اوراق شده بود و حجم معاملات نسبت به روز چهارشنبه سی مهرماه، 60 میلیارد تومان معادل 23 درصد افزایش یافته و به 320 میلیارد تومان رسیده بود.

امروز نیز شاهد ثبت رکوردی جدید در میزان خرید اوراق بودیم. جهش خرید اوراق بدهی می تواند نشانگر پناه آوردن حقوقی ها از بورس به بازار اوراق ارزیابی گردد.

در همین زمینه

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

امروز همچنین نرخ بازده اوراق با سررسید یکساله 6 دهم درصد کاهش داشت و به 18.2 درصد رسید. اما نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال افزایش 9 دهم درصدی داشت و به 21.65 درصد رسید. در این زمینه نیز شاهدیم که برخلاف فرایند همگرایانه دیروزنرخ های بازده، امروز جهت حرکت نرخ ها واگرایانه بوده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "رکورد شکنی در معاملات اوراق، ورود گسترده حقوقی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد شکنی در معاملات اوراق، ورود گسترده حقوقی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید