ستاد کرونا: 5 هزار بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری هستند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: داروی رمدسیویر تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیمارستان ها موظفند این دارو را برای بیمارانی که بستری شده اند تهیه و تزریق کنند.

ستاد کرونا: 5 هزار بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری هستند

به گزارش فارس، نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شهر تهران گفت: نزدیک به پنج هزار بیمار در تهران بستری هستند و با توجه به تکمیل بودن ظرفیت تخت های بیمارستانی شرایط خوبی پیش بینی نمی شود. در روز های گذشته تمهیدات ضربتی در ستاد ملی مبارزه با کرونا در نظر گرفته شد تا شاید بتوانیم قدری این شرایط را بهتر مدیریت کنیم.

وی علت تعداد بالای مرگ و میر در کشورمان را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و اضافه کرد: در کشور ما آلودگی در سطح گسترده ای شیوع پیدا کرده و به همین دلیل مهارآن بسیار مشکل است؛ اما برای مثال در کشور های اسکاندیناوی به دلیل بهره مند بودن از سیستم بهداشتی قوی، رعایت قوانین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم، مشاهده می شود که این آمار به میزان قابل توجهی در این کشور ها کم است.

وی اضافه کرد: مرگ و میر ناشی از این بیماری لزوماً ارتباطی با میانگین سنی و آمار بیماری های زمینه ای در یک کشور ندارد؛ زیرا در این صورت کشور های اروپایی به دلیل میانگین سنی بالاتر جمعیتی نسبت به ایران و آمار بالای بیماری های زمینه ای باید تعداد مرگ و میر بیشتری را تجربه می کردند.

توکلی تاکید کرد: میزان رعایت نکات بهداشتی در تهران به ویژه در مناطق حاشیه ای رضایت بخش نیست و این اتفاق را می توان یکی از عوامل آمار بالای مرگ و میر دانست. لازم به ذکر است استان تهران و استان البرز تقریباً به یکدیگر متصل هستند و روزانه تعداد زیادی از مردم بین این دو استان رفت و آمد می کنند که این رفت و آمد ها شرایط را بسیار پیچیده تر می کند.

وی درباره اظهارات جدید رئیس جمهور مبنی بر افزایش مجازات برای کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده و بیماری خود را پنهان می کنند گفت: من از جزئیات اظهارات رئیس جمهور اطلاع کاملی ندارم. اما در هرصورت هر کسی که بیمار است باید در منزل بماند و کمتر در جامعه حضور یابد. مکان های آلوده زیادی از جمله آسانسور های عمومی منازل، مراکز خرید وجود دارند که مردم به دلیل استفاده نکردن از ماسک در این مکان ها مورد خطر قرار می گیرند. این آسانسور ها پر از ویروس هستند. با ادامه دار شدن این فرایند و افزایش سفر های برون شهری قطعا شرایط سخت تری پیش بینی می شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران از تحت پوشش قرار دریافت داروی رمدسیویر توسط بیمه خبر داد و گفت: بیمارستان ها موظفند برای بیمارانی که بستری شده اند، این دارو را تهیه کنند. البته داروی فاویپیراویر می تواند به صورت سرپایی تجویز شود، اما رمدسیویر نیاز به تزریق دارد و فقط در داروخانه های بیمارستانی موجود است.

منبع: فرارو

به "ستاد کرونا: 5 هزار بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد کرونا: 5 هزار بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید