طرز تهیه کیک باقلوا زعفرانی خوشمزه

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، کیک باقلوا کیکی که طعم لذیذ باقلوا را در دل خودش دارد. اگر هوس خوردن باقلوا را نموده اید اما درست نمی دانید از کجا می توانید این شیرینی خوشمزه را بخرید، تهیه کیک باقلوا در منزل را به شما پیشنهاد می کنیم. به علت نزدیکی زیاد طعم این کیک به شیرینی باقلوا با خوردن آن لذت باقلوا را زیر زبانتان حس خواهید کرد. شیرینی این دسر درست همان چیزی است که هوس نموده بودید. کیک باقلوا از آن کیک های خوشمزه ای است که به عنوان عصرانه با یک لیوان نوشیدنی خنک در فصل داغ تابستان روزتان را خواهد ساخت. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این کیک ترد و لذیذ را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه کیک باقلوا زعفرانی خوشمزه

مواد لازم برای تهیه کیک باقلوا

  • تخم مرغ چهار عدد
  • شکر دو پیمانه
  • ماست سون کم چرب کاله خرید آنلاین یک پیمانه
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • گلاب یک چهارم پیمانه
  • آرد سفید دو پیمانه
  • بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری سرخالی
  • روغن مایع یک پیمانه
  • آب یک پیمانه
  • زعفران غلیظ دم نموده به اندازه لازم
  • پودر هل یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک باقلوا

مرحله اول

نوبت تهیه کیک باقلوا می رسد. پیش از آن که دست به کار شوید، ابتدا فر را روشن کنید. دما را روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. تا زمانی که مراحل دیگر را انجام می دهید، فر به دمای مورد نظر رسیده و خوب گرم شده باشد. به سراغ مرحله اول بروید. با استفاده از یک همزن برقی یا دستی، تخم مرغ ها را همراه یک لیوان شکر، پودر هل و کمی زعفران هم بزنید. هم زدن را آنقدر ادامه دهید تا ترکیب کرم رنگ و کش دار گردد.

مرحله دوم

در این مرحله از تهیه کیک باقلوا، وقتی که ترکیب کرم رنگ و کش دار شد، ماست و روغن را به آن اضافه کنید و باز هم بزنید.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را همراه بکینگ پودر الک و در چند مرحله به مواد اضافه کنید. از اینجا به بعد مواد را با استفاده از لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

مرحله چهارم

در ادامه مراحل تهیه کیک باقلوا، کف قالب را با استفاده از روغن جامد چرب و سپس آردپاشی کنید. پس از آردپاشی، قالب را برگردانید تا آرد اضافه از قالب بیرون بریزد.

مرحله پنجم

مایه کیک را داخل ظرف پیرکس یا قالب کیک بریزید و در فر قرار دهید. در صورتی که از فر گازی استفاده می کنید، دما را روی 180 درجه سانتی گراد و در صورتی که فر برقی دارید، دما را روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. مدت 45 دقیقه احتیاج است که ظرف شما در فر بماند. پس از این مدت شعله بالای فر را به مدت چند دقیقه روشن کنید و اجازه دهید روی کیک طلایی گردد.

مرحله ششم

برای آماده کردن شربتی که باید روی کیک باقلوا بریزید، یک لیوان به جای مانده از شکر را با آب، زعفران، پودر هل و گلاب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. وقتی شکر کاملاً حل شد و شربت آغاز به جوشیدن کرد، شعله گاز را خاموش کنید. شربت را کنار بگذارید تا کاملاً خنک گردد.

مرحله هفتم

پس از خارج کردن کیک از فر حداقل 3 ساعت به آن موقع دهید تا استراحت کند. وقتی کیک شما کاملاً خنک شد، آن را با یک چاقوی تیز به دلخواه برش بزنید و روی سطح آن را با استفاده از یک خلال دندان سوراخ سوراخ کنید. شربت را به آرامی روی سطح کیک بریزید. کیک را حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا شربت به خورد کیک برود. کیک باقلوا آماده است. نوش جان!

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کیک باقلوا زعفرانی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک باقلوا زعفرانی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید