فناوری آسیاب های تولیدکننده پودر نانو ایرانی در جهت ارتقا قرار گرفت

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، شرکت امین آسیا فناور پارس توانسته با استفاده از دانش فنی و نرم افزار های روز دنیا و تأییدیه های کیفیت محصول ملی و بین المللی، آسیاب های تولیدی این شرکت را ارتقا دهد.

فناوری آسیاب های تولیدکننده پودر نانو ایرانی در جهت ارتقا قرار گرفت

به گزارش گروه فناوری وبلاگ بازسازی ساختمان، آسیاب کاری یکی از روش های متداول تهیه پودر است و شرکت امین آسیا فناور پارس تولیدکننده آسیاب های پودرکننده مواد معدنی و اکسید فلزات در اندازه های میکرون و نانومتری است. این شرکت با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با استفاده از دانش فنی و نرم افزار های روز دنیا توانسته است در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی مانند آسیاب گلوله ای سیاره ای، توربو میکسر، آسیاب پره گلوله، آسیاب بلوطی (میکسر میل)، آسیاب بید میل و راکتور های آزمایشگاهی و صنعتی پیروز عمل کند. آسیاب گلوله ای سیاره ای، آسیاب پره گلوله، آسیاب بیدمیل و آسیاب بلوطی این شرکت گواهی نانو مقیاس را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت کرده است. همچنین آسیاب گلوله ای سیاره ای و توربو میکسر این مجموعه پیروز به دریافت گواهی CE شده است.

مریم قره قانی مسئول آزمایشگاه و امور اداری شرکت امین آسیا فناور پارس درباره فعالیت های دردست اقدام این شرکت گفت: به تازگی محصولی به نام کراشر در دست تولید داریم که در خیلی از موارد صنعتی قابل استفاده است. این یک مدل آسیاب پره گلوله است که قابلیت ریزکردن مواد را تا حد میکرون و در برخی موارد تا حد نانو نیز دارد. علاوه بر آن، این آسیاب دارای یک محفظه دوجداره است که جریان آب در بین دو جداره می تواند محفظه را خنک کند به طوری که مواد داخل آن حین آسیاب کاری گرم نشده و به هم نمی چسبند و این، روال آسیاب کاری را آسان تر می کند. شرکت امین آسیا فناور پارس توانسته با دانش و استفاده از فناوری موجود، محصول مورد نظر را طبق خواسته متقاضی تولید کند. از این محصول یک دستگاه به یکی از سازمان های دولتی عرضه شده است.

وی در ادامه گفت: از دیگر محصولات این شرکت، آسیاب بلوطی (میکسر میل) است که کاربرد آن بیشتر در حوزه مهندسی پزشکی و مهندسی بافت است که ما اولین سازنده این دستگاه بوده ایم و تنها سازنده ای هستیم که توانسته ایم گزینه فریز اتوماتیک آن را طراحی کنیم. این دستگاه، قابلیت خردکردن مواد نرم را دارد به این ترتیب که مواد نرم با تزریق نیتروژن مایع حالت ترد و شکننده ای پیدا کرده و می توانند در زمان کوتاه به سایز میکرون یا نانو تبدیل شوند. تا به حال چند دستگاه از این محصول به بازار عرضه شده است.

قره قانی در ادامه موضوع فروش داخل گفت: از آسیاب گلوله ای سیاره ای دوکاپه که یکی از محصولات پرفروش این شرکت بوده تا به حال حدود 130 عدد به آزمایشگاه های دانشگاه های معتبر داخل کشور و برخی شرکت های صنعتی و دارویی فروخته ایم که در برخی موارد، آن ها متقاضی 3 تا 4 عدد از این مدل آسیاب بوده اند و در مورد آسیاب چهارکاپه نیز، چون سایز نیمه صنعتی آن در سبد عرضه محصولات ما قرار گرفته، فروش آن از سال 98 رشد چشمگیری داشته است.

قره قانی در مورد فروش محصولات به خارج از کشور گفت: ما هنوز به صورت مستقل در مورد عرضه محصولات برای صادرات اقدامی انجام نداده ایم، اما با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، آسیاب گلوله ای سیاره ای در سبد محصولات عرضه شده به بولیوی قرار گرفت و در حال حاضر با مذاکراتی که قرار است با همکاری کارگزاران ستاد نانو، از جمله شرکت توسعه افق توانا انجام شود، این محصول به عراق نیز صادر می شود. آسیاب گلوله ای سیاره ای تولید شرکت امین آسیا فناور پارس با مدل آلمانی آن که بهترین مدل این محصول است قابل مقایسه است.

برخی از محصولات شرکت امین آسیا فناور پارس در حال حاضر با استقرار در مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) آماده سرویس دهی به متقاضیان است. قره قانی معتقد است با استقرار تجهیزات ساخت شرکت در مرکز ICAN و سرویس دهی در این مرکز این فرصت فراهم شده تا علاوه بر تبادل فناوری به واسطه ارائه خدمات، حوزه های کاربری جدید دستگاه ها شناخته شود و ضمن ارتقا تجهیزات به دنبال مشتریان جدید نیز باشیم.

شرکت امین آسیا فناور پارس در حال حاضر فعالیت های خود را در زمینه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی با تمرکز بر روی ساخت و ارائه دستگاه های مرتبط با حوزه فناوری نانو دنبال می کند. در بخش تجهیزات صنعتی نیز علاوه بر ساخت آسیاب های صنعتی، در زمینه ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنایع پتروشیمی و نیروگاهی مانند مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و راکتور های صنعتی و ... نیز فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فناوری آسیاب های تولیدکننده پودر نانو ایرانی در جهت ارتقا قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری آسیاب های تولیدکننده پودر نانو ایرانی در جهت ارتقا قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید