معاون اول رییس جمهوری دو مصوبه تازه دولت را ابلاغ کرد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه آیین نامه اجرایی مربوط به اوراق اقتصادی و عضویت رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به ترکیب شورای سیاستگذاری ملی را برای اجرا ابلاغ کرد.

معاون اول رییس جمهوری دو مصوبه تازه دولت را ابلاغ کرد

هیات وزیران در جلسه 22 اسفند 1400، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، آیین نامه اجرایی بندهایی از تبصره های (5) و (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور موضوع اوراق اقتصادی را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، انتشار اسناد خزانه اسلامی موضوع این آیین نامه به وسیله وزارت امور اقتصادی و دارایی و واگذاری آن، با سررسید تا سرانجام سال 1403 و حفظ قدرت خرید انجام می گردد.

در اجرای بند (ل) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، در مواردی که بدهی کارفرما به پیمانکار بابت اقتصادیات بر ارزش افزوده، به صورت اسناد خزانه اسلامی پرداخت می گردد، در صورت درخواست پیمانکار، کارفرما موظف است این اوراق را معادل اقتصادیات و عوارض ارزش افزوده و بدون محاسبه حفظ قدرت خرید به سازمان امور اقتصادیاتی کشور واگذار کند.

سازمان امور اقتصادیاتی کشور معادل مبلغ اسمی اوراق تحویلی را از بدهی اقتصادیاتی پیمانکار کسر می نماید. خزانه داری کل کشور موظف است معادل مبلغ اسمی اسناد خزانه مذکور را پس از وصول در سررسید، به عنوان وصولی اقتصادیات و عوارض ارزش افزوده منظور کند.

رییس گمرک به ترکیب شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در زمینه مالکیت فکری اضافه شد

با ابلاغ محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران به ترکیب شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در زمینه مالکیت فکری اضافه شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ 22 اسفند 1400، با توجه به اهمیت مالکیت فکری و ضرورت مشارکت و بهره گیری از ظرفیت های تمامی دستگاه های فعال در این حوزه و نیز با عنایت به جایگاه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور در مبادی ورودی و خروجی، با عضویت رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به ترکیب شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی دستگاه های اجرایی در زمینه مالکیت فکری موافقت کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "معاون اول رییس جمهوری دو مصوبه تازه دولت را ابلاغ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اول رییس جمهوری دو مصوبه تازه دولت را ابلاغ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید