واکنش امارات نسبت به بازگشت سفیر این کشور به تهران

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات نسبت به بازگشت سفیر امارات به تهران واکنش نشان داد و آن را در راستای ایجاد فضایی از اعتماد، تفاهم و همکاری بین دو کشور دانست.

واکنش امارات نسبت به بازگشت سفیر این کشور به تهران

به گزارش ایلنا به نقل از الخلیج آنلاین، وی در توئیتی گفت: تصمیم امارات برای بازگشت سفیر به تهران در راستای رویکرد منطقه ای امارات برای احیای روابط، تقویت آن و افزایش اشتراکات و تکیه بر آن برای ایجاد فضایی از اعتماد، تفاهم و همکاری است.

وی اضافه کرد: ما قاطعانه به لزوم همکاری و هماهنگی عربی و منطقه ای برای منطقه ای با ثبات و آینده ای شکوفا معتقد هستیم.

روز گذشته خبرگزاری رسمی امارات به نقل از وزارت امور خارجه امارات نوشت که در راستای اهتمام رهبران امارات به تقویت روابط با ایران و اجرای تصمیم سابق برای افزایش سطح نمایندگی دیپلماتیک به درجه سفیر و تماسی تلفتی 26 ژوئیه بین عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، سیف محمد الزعابی، سفیر امارات طی روز های آینده به تهران باز خواهد گشت.

اخیرا نخستین سفیر کویت پس از آنکه این کشور سطح روابط دیپلماتیک خود در ایران را در سال 2016 و پس از حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد، کاهش داد، استوارنامه خود را به امیر عبداللهیان تسلیم کرد.

منبع: فرارو

به "واکنش امارات نسبت به بازگشت سفیر این کشور به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش امارات نسبت به بازگشت سفیر این کشور به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید