ورزش در برابر کمردرد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، آنهایی که کمردرد دارند، باید عضلات پشتی بالا تنه شان را تقویت نمایند تا درد کمرشان تسکین یابد. افزون بر این راه رفتن، نشستن، خم شدن و خوابیدن در شرایط درست و خوابیدن روی یک تشک مناسب و کار با وزنه های سبک همگی در تسکین کمر درد تأثیر بسزایی دارد. اینکه شرایط حرکتی و نشستن شما چقدر در بهبود کمردردتان مفید است، باور کردنی نیست. اگر کسی هستید که هنگام راه رفتن مرتب قوز می نماید و با شانه ها و پشتی خمیده راه می رود، انتظار نداشته باشید که کمردردتان بهبود یابد. هنگامی که پشت تان را صاف نگه می دارید و شانه های تان را عقب می دهید.

ورزش در برابر کمردرد

ورزش در برابر کمردرد

آنهایی که کمردرد دارند، باید عضلات پشتی بالا تنه شان را تقویت نمایند تا درد کمرشان تسکین یابد. افزون بر این راه رفتن، نشستن، خم شدن و خوابیدن در شرایط درست و خوابیدن روی یک تشک مناسب و کار با وزنه های سبک همگی در تسکین کمر درد تأثیر بسزایی دارد. اینکه شرایط حرکتی و نشستن شما چقدر در بهبود کمردردتان مفید است، باور کردنی نیست. اگر کسی هستید که هنگام راه رفتن مرتب قوز می نماید و با شانه ها و پشتی خمیده راه می رود، انتظار نداشته باشید که کمردردتان بهبود یابد. هنگامی که پشت تان را صاف نگه می دارید و شانه های تان را عقب می دهید، احساس به مراتب بهتری دارید و این تعجبی ندارد چون هنگامی که درست راه می روید و می نشینید، کمرتان در شرایطی مناسب تر قرار می گیرد. اگر اضافه وزن داشته باشید و بدن تان از فرم طبیعی خارج گردد، مشکل می توانید درست حرکت کنید و بنشینید یا بخوابید. داشتن سلامت عمومی در حفظ سلامت کمرتان بسیار حیاتی است. اینکه درست بایستید و بنشینید، اندام تان را به شکل زیباتر نشان می دهد. صاف ایستادن شما را لاغرتر نشان می دهد؛ ولی قوز کردن باعث می گردد به چشم دیگران چاق تر به نظر بیایید. افزون براین، صاف ایستادن در حالی که شانه های تان عقب است، اعتماد به نفس شما را هم افزایش می دهد. چرا که با این شیوه ایستادن و راه رفتن گردن شما به طور اجتناب ناپذیری صاف قرار می گیرد و سرتان بالا می ایستد و به این ترتیب، هرکس شما را ببیند، با انسانی معتمد به نفس و خوش ظاهر برخورد خواهد نمود. درست بایستید، راه بروید، و بنشینید و بخوابید تا عضلات پشتی بالا تنه تان تقویت گردد و درد کمرتان تسکین و بهبود یابد.

کار کردن با وزنه های سبک

کار کردن با وزنه های سبک راهی مناسب برای تقویت عضلات کمر و پشت است. اگر هر هفته سه تا پنج بار با وزنه های سبک کار کنید، می توانید کمردردتان را بهبود ببخشید و دردشان را تسکین دهید. هدف از کار با وزنه های سبک عضله سازی نیست، بلکه تقویت عضلات و کاهش تنش و درد در آنهاست. به همین علت باید از وزنه های سبک بین 500 تا 2700 گرمی بهره ببرید. برای اینکه عضله سازی کنید، می توانید از وزنه های سنگین تر استفاده نموده، ولی برای کاهش کمردرد، وزنه های سبک مفید هستند. صاف بایستید و دست های تان را در دو طرف بدن قرار دهید، در هر دست تان یک وزنه سبک داشته باشید. سپس، با بردن آرام دست ها به پشت و حرکت ضربدری آنها و بازگردان دست به جای اولیه، عضلات کمرتان را تقویت کنید. در سه سری و هر بار 15 مرتبه این حرکت را تکرار کنید. تمرین دیگر این است که صاف بایستید و در هر دست یک وزنه سبک بگیرید؛ سپس، هر دو دست را از آرنج خم کنید و پشت تان را به سینه نزدیک کنید و هر دو دست را با هم به سر جای اول برگردانید. در هر بار این حرکت عضلات پشت تان را منقبض کنید. هر قدر عضلات پشت تان قوی تر باشد، بهتر می توانید راست بایستید و کمرتان بیش از این آسیب دیده است یا به شدت درد می نماید، باید بیش از انجام این حرکات با پزشک مشورت کنید. اگر حرکات این تمرینات بدتر شدن کمرتان راسبب می گردد، فوراً تمرین را متوقف کنید و به پزشک رجوع کنید. ضروری است که آسیب کنونی کمرتان خوب شده باشد تا بتوانید به این تمرینات بپردازید.

حرکات کششی انجام دهید

قدرت عضلات پشت و کمر شما به انعطاف پذیری بدن تان هم بستگی دارد و هیچ چیز به مقدار انجام حرکات کششی اندازه انعطاف پذیری بدن شما را افزایش نمی دهد. به طور حتم، می دانید که انجام حرکات کششی برای گرم کردن بدن پیش از هر ورزشی ضروری است. ولی، چیزی که شاید از آن بی خبر باشید، این است که انجام حرکات کششی حتی زمانی که نمی خواهید ورزش کنید، هم ضروری است. باید هر روز صبح که بیدار می شوید، در طی روز و پس از نشستن ها و ایستادن های طولانی مدت یا رانندگی، حرکات کششی انجام دهید. انجام این حرکات پیش از خواب هم ضروری است. انجام این کار به طور مرتب باعث می گردد که هم انعطاف پذیری یبشتری پیدا کنید، هم عضلات پشت کمرتان تقویت گردد و هم اینکه اندازه استرس و فشارهای عصبی تان کاهش یابد. هر قدر استرس و فشار عصبی کمتری احساس کنید، بهتر می توانید درست بایستید و حرکت کنید و همین باعث بهبود شرایط کمر و عضلات پشت شما خواهد شد. بکوشید در حالی که انگشتان دست های خود را در هم گره نموده اید، دست های تان را به پشت بکشید و بازوهای تان را تا جایی که می توانید به بالای سر کشش دهید. کمرتان را خم و راست کنید و قوس دهید. شانه ها را به آرامی بالا و پایین ببرید. بعلاوه، می توانید به کلاس یوگا بروید و تکنیک های بسیاری برای کشش بدن تان را فرا گیرد تا هر روز آنها را در زندگی روزمره انجام دهید.

یک خواب درست شبانه

شیوه ی خوابیدن شما تأثیری مهم در کاهش کمردردتان دارد. اگر تشک مناسبی نداشته باشید، در هنگام بیدار شدن و برخاستن از خواب کمرتان آسیب می بیند و در طولانی مدت به کمردرد دچار خواهید شد. نوع تشک ها بسیار مهم است و تشک هایی که از فوم پر شده اند، برترین نوع تشک ها هستند. این تشک ها با وجود راحت بودن آنقدر نرم نیستند که کمر شما در آن فرو رود. افزون بر این باید از خوابیدن روی شکم خودداری کنید و اگر به آن عادت نموده اید ضروری است که این عادت را ترک کنید. این کار تنها کمردرد را در پی خواهد داشت، چون ستون فقرات شما حمایتی نخواهد شد. خوابیدن به پشت و پهلو برترین نوع خوابیدن است. با این شیوه خوابیدن در زمان برخاستن مسئله ای نخواهید داشت روز بعد می توانید درست بایستید و راه بروید. هر قدر شب قبل در موقعیت بهتری خوابیده باشید، روز بعد بهتر می توانید راه بروید و شیوه های درست حرکت کردن را تمرین کنید.

منبع: نشریه دنیای زنان، شماره 70

منبع: راسخون

به "ورزش در برابر کمردرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش در برابر کمردرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید