چرا قبل از خرید خودرو دست دوم باید از پلیس امنیت اخلاقی استعلام گرفت؟

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، بازار خودرو همچنان بی ثبات است. در کنار این بی ثباتی، تعطیلی بازارهای معاملات خودرو و افزایش تعداد خودروهای ناقص در کارخانه ها، بهانه ای برای افزایش مجدد قیمت خودرو است. به خریداران پیشنهاد می گردد که قبل از خرید خودرو، سوابق پلاک را به وسیله پلیس امنیت اخلاقی هم آنالیز نمایند. چرا که ممکن است خودرو موردنظر دارای سو سابقه باشد. این مورد می تواند فرایند تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو را مختل کند.

چرا قبل از خرید خودرو دست دوم باید از پلیس امنیت اخلاقی استعلام گرفت؟

وبلاگ بازسازی ساختمان - مهدی درفشی: اخیرا با توجه به تعطیل شدن حدودا یک هفته ای مراکز معاملات خودرویی، بیش از هر زمانی، در این مقطع، قیمت خودرو کاملا به دست دلالان افتاد.

چرا که فروشنده واقعی در حال حاضر، به غیر از ثبت اگهی در اپلیکیشن ها و وب سایت های خرید و فروش خودرو، راه دیگری ندارد. مضاف بر این، بنا به ادعای بعضی خودروسازان، قطعی مکرر برق باعث لطمه به خطوط فراوری شد.

در نتیجه تعداد خودروهای ناقص فراوری شده در کارخانه ها در حال افزایش است. این مورد هم می تواند سرعت تزریق خودروی صفر به بازار را کاهش دهد. در نتیجه، بازار خودرو همچنان بی ثبات خواهد ماند.

قبل از خرید خودرو، از پلیس امنیت اخلاقی هم استعلام بگیرید

بارها پیش آمده که خریدار پس از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، متوجه سو سابقه خودرو در سامانه پلیس شده است. در این حالت، باید خریدار به پلیس امنیت اخلاقی جهت آنالیز بیشتر موضوع مراجعه کند.

اگر یک الی دو بار برای خودرو خلاف ثبت شده باشد، خریدار یا مالک خودرو می تواند با دادن تعهد و بعلاوه شرکت در یک کلاس 15 دقیقه ای، نسبت به برطرف شکایت اقدام کند.

اما اگر تعداد تخلفات ثبت شده بیش از دو مرتبه باشد، خودرو باید جهت توقیف به پارکینگ منتقل گردد. پس از سرانجام زمان توقیف، با پرداخت جریمه خودرو برطرف توقیف خواهد شد.

یکی از کارشناسان پلیس امنیت اخلاقی تهران پیشنهاد می نماید که قبل از خرید خودرو، سوابق پلاک به وسیله سامانه های پلیس راهور، پلیس آگاهی و یا پلیس امنیت اخلاقی آنالیز گردد.

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / افزایشی یا کاهشی؟

در هفته ای که گذشت، پژو 206 تیپ دو با 9 میلیون افزایش قیمت، 225 میلیون تومان معامله شد. پژو 206 تیپ پنج 269 میلیون تومان معامله شد. پژو پارس سال با سه میلیون تومان افزایش قیمت، 250 میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس LX سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و 280 میلیون تومان معامله شد. پژو 405 SLX حدود 240 میلیون تومان معامله شد. پژو 207 دنده ای مجهز به فرمان برقی و کروز کنترل حدود 300 میلیون تومان معامله شد.

در محصولات سایپا هم خودرو تیبا صندوقدار با رینگ فولادی، دو میلیون افزایش قیمت داشت و 135 میلیون تومان معامله شد. سایپا تیبا هاچ بک هم 2 میلیون تومان افزایش قیمت داشت و 143 میلیون تومان معامله شد.

برلیانس سری H200 هم در این گروه خودروسازی با افزایش قیمت 10 میلیون تومانی روبرو شد. نسخه دنده ای برلیانس سری H200 خدود 250 میلیون تومان معامله شد.

منبع: بیت ران

به "چرا قبل از خرید خودرو دست دوم باید از پلیس امنیت اخلاقی استعلام گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قبل از خرید خودرو دست دوم باید از پلیس امنیت اخلاقی استعلام گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید