چگونه مانع از سرک کشیدن فیس بوک در زندگی شخصی خود شویم؟!

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، اگر عضو فیس بوک هستید، بد نیست بدانید که فیس بوک آمار کل زندگی شخصی شما را دارد و به عبارتی به طور دائمی در زندگی شخصی شما سرک می کشد.

چگونه مانع از سرک کشیدن فیس بوک در زندگی شخصی خود شویم؟!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک در بسیاری از بخش های زندگی شما نقش دارد و از همه مهمتر آمار موقعیت مکانی شما را دارد. درواقع فیس بوک به شکل دائمی در حال ردیابی شما است.

ممکن است شوکه کننده باشد اما فیس بوک اغلب داده های مکانی افراد را جمع آوری می نماید، حتی اگر از فیس بوک خود دیر به دیر بهره ببرید. فیس بوک نه تنها این اطلاعات شما را به سادگی رصد می نماید بلکه می تواند پیگیری کند چند بار در موقعیت های مکانی مختلف حضور دارید.

اگر تنظیمات کاربری فیس بوک را بگردید متوجه می شوید که فیس بوک چه اطلاعاتی در خصوص شما دارد، مثلا اگر یک تاریخ را به شکل تصادفی انتخاب کنید همه چیز در خصوص شما افشا می گردد. برای مثال اگر تایپ کنید 2سپتامبر، 2018 به اطلاعات موقعیت مکانی خود دست پیدا می کنید.

حتی فیس بوک می تواند مسیر دقیقی را که در زمان رانندگی طی نموده اید، رصد کند. ابزار مشاهده سابقه مکانی فیس بوک به شما امکان می دهد تا ببینید چه تاریخی کجا بوده اید. اما آیا شما رضایت دارید که فیس بوک این اطلاعات را رصد کند؟ قانون فیس بوک می گوید: این اطلاعات یاری می نماید دوستان خود را بیابید و با آنان هماهنگ تر شوید.

ااما اگر راضی نیستید که این اطلاعات موقعیت مکانی شما در اختیار فیس بوک باشد کافیست این مراحل را طی کنید:

-فیس بوک را روی گوشی خود باز کنید

-دکمه منو را در سمت راست ضربه بزنید(سه میله در بالای یکدیگر واقع شده است)

-تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید

-انتخاب میانبرهای حریم خصوصی را انجام دهید

-تنظیمات مکانی خود را مدیریت کنید

-روی دسترسی به موقعیت مکانی ضربه بزنید

-خاموش کردن سابقه موقعیت مکانی

-روی خدمات موقعیت مکانی ضربه بزنید و استفاده از موقعیت مکانی را خاموش کنید

فقط به یاد داشته باشید، خودتان هم کم مقصر نیستید، مثلا وقتی یک رستوران را در عکس های فیس بوک خود تگ می کنید عملا این اجازه را به فیس بوک می دهید که شما را ردیابی کند.

منبع: انتخاب

به "چگونه مانع از سرک کشیدن فیس بوک در زندگی شخصی خود شویم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مانع از سرک کشیدن فیس بوک در زندگی شخصی خود شویم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید