کمتراز 50 عدد تا انقراض یوزپلنگ ایرانی به جامانده

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، یوزپلنگ آسیایی یا به عبارتی یوزپلنگ ایرانی گونه در معرض خطر است. واقعیت این است که ما در گذشته با محیطزیست این جانور برخورد مناسبی نداشتیم و زیستگاه این موجود و حالا موجودیت خودش را به خطر انداخته ایم.

کمتراز 50 عدد تا انقراض یوزپلنگ ایرانی به جامانده

ورود گله ها و به خصوص سگ هایشان و همین طور کشیدن جاده در نزدیکی زیستگاه این جانداران، آنها را به خطر انداخته و عامل اصلی آسیب تماشاشان است.

زیستگاه یوز در ایران دشت های پهناور و منطقه ها استپی و بیابانی است. یوزپلنگ های ایرانی دو نقطه ضعف بزرگ دارند که عامل اصلی آسیب تماشا شان هم همین است. اول اینکه اصلا طاقت گرما را ندارند و اگر برای مدتی زیر آفتاب راه بروند، قطعا تلف می شوند. دوم این که این حیوان نسبت به امنیت خود بسیار حساس است. چنانچه این حیوان دچار استرس گردد و احساس کند انسانی در حال نزدیک شدن به اوست، ابتدا روی زمین دراز می کشد تا خود را استتار کند، اگر احساس کند همچنان خطر باقیست، در پی پناهگاهی در کوه می رود و سعی می نماید در لانه حیوانات دیگر خود را مخفی کند. در نهایت اگر باز هم احساس خطر کند به دشت ها می گریزد و فرار خواهد نمود و همان سرنوشت شوم تلف شدن در زیر آفتاب انتظارش را می کشد.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ بازسازی ساختمان

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "کمتراز 50 عدد تا انقراض یوزپلنگ ایرانی به جامانده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتراز 50 عدد تا انقراض یوزپلنگ ایرانی به جامانده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید