گفتگوی تلفنی ظریف و همتای ایتالیایی

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، وزرای خارجه ایران و ایتالیا عصر امروز در مصاحبهیی تلفنی درباره شیوع کرونا در دو کشور مصاحبه و ضمن ابراز تاسف از جانباختن اتباع ایران و ایتالیا بر اثر این بیماری، با دو ملت ابراز همدردی کردند.

گفتگوی تلفنی ظریف و همتای ایتالیایی

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ بازسازی ساختمان، محمدجواد ظریف و لوئیجی دی مایو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا عصر امروز (دوشنبه) در مصاحبهیی تلفنی در مورد شیوع کرونا در دو کشور مصاحبه و از جانباختن اتباع ایرانی و ایتالیایی بر اثر این بیماری اظهار تاسف و با دو ملت ابراز همدردی کردند.

ظریف در این مصاحبه با توجه به اصرار آمریکا بر تداوم تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و غیرانسانی علیه مردم ایران، بر ضرورت توقف و عدم اجرای این تحریم های ظالمانه ضد مردم ایران تاکید نمود.

ایران و ایتالیا از جمله کشورهای درگیر با ویروس کرونا هستند. گفتنی است، شمار افرادی که تا به امروز بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 در ایتالیا جانشان را از دست داده اند به 6077 نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در ایران تا به امروز به 1812 نفر رسیده است.

به گزارش فارس، ظریف در پی شیوع کرونا رایزنی های تلفنی را با بعضی همتایان خود صورت داد و از آنها خواست که با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، پاکستان جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مصاحبه نموده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد. وی همچنین اخیرا نیز مصاحبهیی تلفنی با گوترش در این خصوص داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفتگوی تلفنی ظریف و همتای ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی ظریف و همتای ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید