20 رونمایی برتر تاریخ E3؛ نمایش هایی که نفس را در سینه حبس کردند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، همایش E3 همیشه درباره رونمایی های بزرگ و شگفت انگیز بوده است. کمتر کسی اهمیت می دهد که فلان محتوای دانلودی اضافه برای بهمان بازی سرویس محور آمد یا مهمانی بعد از رویداد چقدر بزرگ خواهد بود. هم ما می دانیم و هم برگزارکنندگان همایش E3 که این نمایش ها می آیند و می فرایند اما بازیکنان عاشق دیدن بازی های بزرگ برای اولین بار هستند. قصد داریم نگاهی به 20 رونمایی بزرگ برتر تاریخ کنفرانس E3 داشته باشیم.

20 رونمایی برتر تاریخ E3؛ نمایش هایی که نفس را در سینه حبس کردند

اعلان های غافلگیرکننده، حال برای یک عنوان کاملا جدید یا دنباله ای که مدت ها منتظر آن بودیم به خوبی در ذهن بازیکنان می مانند و این بخش ها هستند که جذابیت کنفرانس E3 را زیاد می کنند. تاریخچه E3 با همین رونمایی های بزرگ تعریف می شوند و آن ها دلیل اصلی این هستند که بازیکنان زیادی هر ساله چشم به این همایش می دوزند. متأسفانه نمایش E3 پارسال به دلیل بیماری همه گیر فعلی، منحل شد اما امسال قرار است این رویداد به شکل جدیدی برگزار شود. چند روز تا شروع E3 2021 مانده و بد نیست بهترین رونمایی های تاریخ این همایش را با یکدیگر مرور کنیم.

20. معرفی متروید پرایم 4 در نینتندو دایرکت

با وجود اینکه در رویدادهای نینتندو دایرکت E3 غافلگیری های زیادی به چشم دیده ایم، کمتر نمونه ای میان آن ها پیدا می شود که به شوکه کنندگی معرفی بازی متروید پرایم 4 بوده باشند. نه تنها تیزر کوتاه این بازی در انتهای نمایش پخش شد (معمولا آخرین تیزر این نمایش ها برای بزرگ ترین اتفاق رزرو می شود تا هیجان تماشاچی ها به حدبیشتر برسد)، بلکه بازی متروید پرایم 4 در راه رسیدن به شرایطی همچون بازی هاف لایف 3 بود و بازیکنان از آمدن آن تقریبا ناامید شده بودند. حالا واقعا امید داریم که قرار است روزی شاهد عرضه این بازی باشیم.

19. حضور شیگرو میاموتو در کنفرانس یوبی سافت برای ماریو + رابیدز

حقیقتا بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle با وجود اینکه توجه کافی دریافت نمی کند، عالی است. البته حتی اگر کیفیت این بازی به این خوبی نبود هم در این لیست از آن یاد می شد. چرا؟ چون رونمایی از این بازی اتفاقی بی نظیر بود. در ابتدا مدیرعامل شرکت یوبی سافت و شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، خالق بازی های ماریو و افسانه زلدا را داشتیم که با اسلحه های داخل بازی مسخره بازی (از نوع خوب و بامزه) در آوردند. اما این موضوع بخش اصلی ماجرا نیست.

در میانه نمایش این بازی میاموتو اسم کارگردان بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle، داویده سولیانی (Davide Soliani) را آورد. در همان لحظه دوربین سولیانی را نشان داد که با شنیدن اسم خود از زبان میاموتو در حال گریه کردن بود. شیگرو میاموتو از زمان کودکی سولیانی قهرمان او بوده و زمانی که سولیانی واکنش مثبت میاموتو نسبت به بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle را مشاهده کرد، اشک از چشمان او سرازیر شد. کم پیش می آید که بازی سازهایی که روح خود را پشت آثاری که دوست داریم گذاشته اند شناخته شوند. این اتفاق یکی از دفعات محدودی بود که توانستیم وجهه انسانی صنعت بازی های ویدیویی را ببینیم.

18. آموزش اشتراک بازی روی پلی استیشن 4 در کنفرانس سونی

به دنبال رونمایی فاجعه بار کنسول ایکس باکس وان، بسیاری از گیمرها نگران بودند که شرکت سونی حماقت های معرفی کنسول پلی استیشن 3 را تکرار کند و این موضوع باعث شده بود شروع همایش سونی بسیار ناامیدانه باشد. اتفاقا نه تنها سونی در E3 سال 2013 ترکاند، بلکه حتی سیاست های جنجالی مایکروسافت را هم مسخره کرد. تصویر بالا مربوط به ویدیوی کوتاهی می شود که در آن به سادگی مشخص شد برخلاف سیاست های بسته ایکس باکس برای اشتراک بازی، دارندگان پلی استیشن 4 به راحتی می توانند بازی های خود را به یکدیگر قرض دهند. همایش سونی در آن سال بسیار تمیز و مؤثر بود و پایه ای برای موفقیت های بعدی کنسول پلی استیشن 4 شد. کنسولی که آن را به عنوان یکی از بهترین کنسول های تاریخ بازی های ویدیویی می شناسیم.

17. حضور کیانو ریوز در نمایش Cyberpunk 2077

باید روراست باشیم؛ معمولا هیچ کس به حضور چهره های مشهور در همایش E3 اهمیت نمی دهد. این حضورها معمولا بی دلیل و حتی اعصاب خردکن هستند و در نهایت هیچ هیجانی را حاصل نمی شوند. این لحظه از تاریخ E3 واقعا استثنا است. کیانو ریوز یکی از شخصیت های اصلی بازی سایبرپانک 2077 است و خود این موضوع در دوره ای که این بازیگر به عنوان یکی از خاکی ترین بازیگرهای هالیوودی محبوب شده بود، واقعا همه را خوش حال کرد.

خود قضیه حضور این بازیگر در بازی سایبرپانک 2077 غافلگیر کننده بود اما آمدن کیانو روی صحنه همه را کاملا شوکه کرد. به خصوص زمانی که اشتیاق کیانو به خود بازی طوری بود که همه تماشاچی ها به وجد آمدند. جملات پر ذوق کیانو ریوز در نمایش بازی سایبرپانک 2077 حتی به لب اخموترین آدم ها هم لبخند می آورد.

16. رونمایی از GTA 4 با خالکوبی پیتر مور، مدیر ایکس باکس

لحظه ای که در تصویر بالا می بینید و تتوی بازی GTA 4 به نمایش در آمد کمی عجیب غریب بود (و البته اتفاقی که قبلا با اعلام تاریخ عرضه بازی هیلو 2 اتفاق افتاده بود) اما نباید عظمت این رونمایی را فراموش کنیم. از طرفی با یکی از معدود دفعاتی طرف هستیم که بازی GTA را روی صحنه E3 دیده ایم. از طرف دیگر مشخص شد که نبرد میان کنسول های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 خیلی نزدیک تر شده بود و دوران بازی های انحصاری ساخته شرکت های دیگر غیر از سازندگان خود کنسول، رو به اتمام بود.

15. معرفی رجی فیزامه، مدیر نینتندو امریکا

احتمالا خودتان هم می دانید اما پیش از هر چیزی باید بگوییم که رجی فیلز-امی یک بازی نیست. با این وجود، نباید اهمیت معرفی او را به عنوان یکی از بهترین رونمایی های تاریخ E3 فراموش کنیم. در همایش E3 سال 2004 یکی از مهم ترین لحظات تاریخ نینتندو رقم خورد. زمانی که شرکت نینتندو با مسائل دست و پنجه نرم می کرد و کمی افت کرده بود، فیلز-امی از مخاطبان درخواست توجه کرد. او جمعیت طرفداران شرکت نینتندو را با خود همراه و دورانی جدید و بی نظیر برای شرکت نینتندو را شروع کرد.

نه تنها کنسول نینتندو DS در آن سال توسط فیلز-امی معرفی گشت، بلکه برخی از خفن ترین کلمات تاریخ بازی های ویدیویی که معرف او در تمام دوران کاری اش در شرکت نینتندو بودند را دریافت کردیم. فیلز-امی با اقتدار اعلام کرد: اسم من رجی است. قرار است بترکانم. من آمده ام که تاریخ بسازم و ما می خواهیم بازی بسازیم. و این گونه بود که ترکاندن های رجی شروع شدند.

14. رونمایی از رزیدنت اویل 7

هیچ کس انتظار نداشت که قسمت جدید سری بازی های رزیدنت اویل در E3 سال 2016 معرفی شود. به خصوص چیزی مانند بازی رزیدنت اویل 7 که بسیاری از عناصر بازی های رزیدنت اویل قبل از خود را کنار گذاشته بود. تریلر خیره کننده E3 نه تنها به شکل عالی ساخته شده بود، بلکه نشان داد این بازی نوعی ترس تازه و نزدیک دارد که قرار است بازگشت این سری به ریشه ها باشد. در انتها، اثر نهایی که به دست ما رسید تمام انتظارات را برآورده کرد و هم به یکی از بهترین قسمت های سری تبدیل شد و حتی دوران تازه و پرشکوهی برای شرکت کپکام را شروع کرد.

13. رونمایی از بازسازی فاینال فانتزی 7

بازسازی بازی فاینال فانتزی 7 در سال 2015 که اولین نمایش آن را در E3 دیدیم به یک جک تبدیل شده بود. کمتر کسی فکرش را می کرد که این قسمت محبوب از سری بازی های فاینال فانتزی بازسازی شود و حتی افراد کمتری وجود داشتند که گمان کنند که این بازی در کنفرانس E3 سونی آن سال به نمایش در بیاید. زمانی که تریلر این بازی به نمایش در آمد شرایط به گونه ای بود که حس می کردیم به یک دنیای موازی متصل شده ایم. البته شرکت اسکوئر انیکس بازیکنان را برای عرضه این بازی به مدت پنج سال معطل کرد. سال 2020 تنها یک سوم این بازی منتشر شد که البته کاملا ارزش صبر کردن را داشت.

12. معرفی ششمین قسمت The Elder Scrolls

همانند تریلر بازسازی بازی رزیدنت اویل 7، بازی الدر اسکرولز 6 در حالی که برای بیشتر طرفداران به عنوان اتفاقی ناممکن شناخته شده بود به نمایش در آمد. بالاخره روزی خواهد رسید که این بازی عرضه شود اما طرفداران زیادی وجود داشتند که تقریبا از آمدن این بازی ناامید شده بودند. احتمالا شرکت بتزدا از اینکه بازی الدر اسکرولز 6 را بسیار زودتر از آماده بودن این بازی معرفی کرده پشیمان شده اما نمی توان رد کرد که معرفی این بازی محبوب در همایش E3 سال 2018 اتفاقی مهم برای طرفداران این سری بود.

11. دموی گیم پلی Doom 3 با گرافیکی غیرقابل باور

از نظر فنی بازی دووم 3 قبل تر از E3 سال 2002 معرفی گشته بود اما دموی این بازی از رویداد E3، به یکی از داغ ترین پدیده های مرتبط با بازی های ویدیویی در آن سال تبدیل شد. بسیاری از افراد باور نمی کردند که بازی های ویدیویی می توانند گرافیکی در آن سطح داشته باشند. با وجود اینکه محصول نهایی کمی جنجال برانگیز است، دموی این بازی به عنوان کننده ای شگفت انگیز و کاملا صادقانه از بازی اصلی دووم 3 شناخته می شود.

10. کنفرانس معرفی Nintendo Wii

رونمایی از کنسول های بازی در همایش E3 هیچ گاه ساده نبوده. هنوز هم پیش می آید که شب ها کابوس رونمایی کنسول پلی استیشن 3 را در خواب ببینیم. با این وجود باید از شرکت نینتندو به خاطر رونمایی عالی از کنسول Wii در E3 ممنون باشیم. اولین بار در سال 2004 از این کنسول یاد شده بود و حتی در سال 2005 کنسول Wii به همگان نشان داده شد اما درباره نمایش درست و حسابی E3 سال 2006 صحبت می کنیم. نمایش درخشان شرکت نینتندو کاری کرد که همه بازیکنان مجذوب کنترلرهای حرکتی این کنسول شوند.

9. معرفی اولیه Bioshock Infinite

رونمایی قسمت اول سری بازی های بایوشاک در E3 سال 2006 همه گیمر ها را شگفت زده کرد اما کمتر رونمایی از یک بازی را می شناسیم که همانند معرفی بازی بایوشاک بی کران توجه همه را دزدیده باشد. با وجود اینکه ساخت بازی بایوشاک بی کران قبل از این همایش اعلام شده بود، دمو و تریلر سال 2011 بود که برای اولین بار این بازی را به طرفداران سری نشان داد. اگرچه این بازی تا حدودی میان طرفداران سری بازی های بایوشاک دو دستگی ایجاد کرد، کمتر بازی بعد از بی کران ساخته شده اند که تا این حد باعث هیجان در کنفرانس E3 شده باشند.

8. معرفی اولیه Call of Duty 4: Modern Warfare

زمانی که قسمت چهارم سری بازی های کال آو دیوتی در E3 سال 2007 معرفی گشت افول بازی های اول شخص جنگ جهانی تازه شروع شده بود. با این وجود کمتر کسی آماده بود که این سری پرطرفدار را در حال ترک کردن ریشه های تاریخی که میان بازیکنان حسابی محبوب بودند ببیند. اولین تریلر بازی کال آو دیوتی 4 در E3 هر چیز عالی از این سری را در قالب اثری در دوران تاریخی امروزی به نمایش گذاشت. البته بازی اصلی حتی بهتر از چیزی بود که در تریلر این بازی همه را شگفت زده کرد.

7. کنفرانس بزرگ بتزدا برای رونمایی Fallout 4

بیشتر بازیکنان منتظر بودند که دیر یا زود یک بازی جدید از سری فال آوت توسط شرکت بتزدا عرضه شود. البته سکوت این شرکت بعد از عرضه بازی های فال آوت 3 و فال آوت: نیو وگاس باعث شد که برخی از بازیکنان به عرضه شماره چهارم این سری شک کنند. تا اینکه به E3 سال 2016 رسیدیم و شرکت بتزدا نشان داد که نگرانی ها بی هوده بوده اند. ماجرا وقتی بهتر شد که شرکت بتزدا در حرکتی عالی و متأسفانه کم نظیر اعلام کرد که فقط چند ماه بعد از همایش E3 و قبل از اتمام سال 2016 بازی فال آوت 4 عرضه می شود. ای کاش توسعه دهندگان بیشتری به معرفی بازی خود با فاصله کم از عرضه نهایی رو بیاورند.

6. انیمیشن معرفی Killzone 2 که به اسم گیم پلی به ملت قالب شد

راست یا دروغ، تریلر E3 بازی کیل زون 2 بدون شک شگفت انگیز است. در مدت زمان بین رونمایی اولیه در E3 و عرضه این بازی در سال 2005، تمام حرف میان طرفداران این سری در واقعی یا الکی بودن تریلر خیره کننده این بازی خلاصه می شد. در نهایت مشخص شد که تریلر این بازی کمی اغراق آمیز بود اما حقیقتا تریلر E3 این بازی تا ابد به عنوان نمایشی چشم نواز از اثری که در زمان خود گرافیک کم نظیر داشت در یادها می ماند.

5. دموی Half-Life 2

به نظر ما برای اینکه واقعا درک کنید دموی سال 2003 بازی هاف لایف 2 چقدر شگفت انگیز بود، فقط باید به آن زمان سفر کنید. حقیقتا با وجود اینکه سال ها از ساخت این بازی می گذرد، هنوز هم این بازی را به عنوان یکی از خلاقانه و سرگرم کننده ترین بازی های تاریخ می شناسیم. دموی فیزیک محور بازی هاف لایف 2 همه را با قابلیت های فنی پیشرفته خود شگفت زده کرد. هر لحظه از این دمو باعث می شد که بازیکنان عربده بکشند و مشخص شد که تمام این دمو فقط بخشی کوچک از محصول نهایی بود. مهم تر از هر چیز، هیچ کس مخالف نبود که این نمایش واقعی است.

4. رونمایی از Halo 2 با گرافیکی غیرقابل باور برای ایکس باکس

تریلر بازی هیلو 2 کاملا دروغین است. استودیوی بانجی بعدا اغراق کرد که راه اندازی موتور اثری که در تریلر این بازی دیدیم روی کنسول ایکس باکس غیرممکن است. همچنین صحنه ای از این تریلر اصلا در بازی اصلی وجود نداشت و باعث شد بسیاری از بازیکنان گمان کنند که زمان زیادی از بازی هیلو 2 در سیاره زمین جریان دارد. با تمام این اوصاف، صادقانه بگوییم، نمی توان حتی با گذشت سال ها و آشکار شدن حقیقت، از تماشای تریلر این بازی لذت نبرد. نمایش حیرت آور این بازی به قدری عالی ساخته شده بود که تمام تماشاچی ها با دیدن آن به بیشترین سطح هیجان برسند.

3. رونمایی از The Legend of Zelda: Twilight Princess و بازگشت به ریشه های مجموعه

حالا که بازی شاهزاده گرگ و میش عرضه شده، تماشای تریلر این بازی خنده آور است. چیزی که در تریلر این بازی نمایش داده شد تفاوت زیادی با بازی نهایی که به دست ما رسید دارد. این تریلر تا حد زیادی در پاسخ به واکنش های منفی طرفداران به گرافیک کارتونی بازی The Legend of Zelda: The Wind Waker (یکی از بهترین بازی های کل سری) ساخته شده بود.

این ماجراها را که کنار بگذاریم، نمایش 2004 بازی شاهزاده گرگ و میش حتی امروزه هم هیجان انگیز است. شرکت نینتندو دقیقا چیزی که طرفداران می خواستند را به آن ها داد و نشان داد که یک بازی بالغانه تر از سری بازی های افسانه زلدا حتی می توان بهتر از چیزی باشد که از آن انتظار می رود.

2. تریلر ده دقیقه ای Metal Gear Solid 2 با گیم پلی و گرافیک بارها جلوتر از زمان خود

یقینا بازی های ویدیویی همواره بخشی مهم از E3 بوده اند اما تا قبل از سال 2000 کمتر بازی هایی نشان داده شدند که به ستاره اصلی و مقتدر رویداد تبدیل شوند. برخلاف رویدادهای قبلی، در سال 2000 صدها طرفدار متال گیر به غرفه شرکت کونامی سرازیر شدند تا دموی ده دقیقه ای بازی متال گیر سالید 2 را تماشا کنند. جدا از کسانی که به رویداد E3 راه پیدا کردند، هزاران طرفدار به خاطر دانلود و تماشای نسخه بی کیفیت این دمو با استفاده از اینترنت خانگی دایل-آپ پیر شدند.

بازی متال گیر سالید 2 اولین اثری بود که واقعا جهت جدید برای بازی ها شروع کرد و نشان داد که تبدیل شدن به موضوع شماره یک E3 بسیار مهم است. از آن سال به بعد هر ساله چند بازی (مانند بازی بعدی) معرفی می شوند که نمایش آن ها به جهت تصاحب این جایگاه طراحی شده و بیشتری هیجان را برای بازیکنان ایجاد می کنند. دقیقا چیزی که از همایش E3 می خواهیم!

1. رونمایی اولیه God of War با ارکستر و گیم پلی زنده

بی رو در بایستی می گوییم، نمایش E3 2016 شرکت سونی بهترین نمایش کل تاریخ E3 است. این موضوع را به عنوان یک حقیقت واضح می پذیریم. لیست بازی های این همایش را می خواهید؟ از سمتی Horizon Zero Down و Death Stranding، از سمت دیگر Spider-Man و Detroit: Become Human تنها بخشی از این نمایش شگفت انگیز بودند. هر کدام از این بازی ها برای تبدیل کردن نمایشی معمولی به یک نمایش جذاب کافی هستند. البته یک بازی دیگر هم در ابتدای این نمایش نشان داده شد. شرکت سونی از همان اول کار با قدرت شروع کرد و برای نمایش گل سرسبد همایش خود، یک ارکستر کامل را به سالن آورد. بعد از نواخته شدن موسیقی حماسی، با بزرگ ترین رونمایی تاریخ E3 روبه رو شدیم.

مهم نیست چند بار این همایش را دیده باشیم، لحظه خروج کریتوس از سایه ها کاری می کند که هر مرد 30 ساله ای همانند بچه هایی که ده سال پیش برای جاستین بیبر سر و دست می شکاندند، جیغ بزند. جدیدترین قسمت سری بازی های خدای جنگ که همواره یکی از پیشرفته ترین و مهم ترین بازی های شرکت سونی بوده اند با گرافیکی بی مانند و گیم پلی حیرت انگیز، در کنار دیالوگ هایی که نوید یک داستان بی نظیر می دادند نشان داده شد. باقی ماجرا را هم خودتان می دانید که خود بازی همانند رونمایی پرهیجان آن، همه را مجذوب خود کرد و به یکی از مهم ترین شاهکارهای تاریخ بازی های ویدیویی تبدیل شد.

این مطلب بر مبنای نوشته ای در وب سایت Den of Geeks نگاشته شده.

منبع: دیجیکالا مگ

به "20 رونمایی برتر تاریخ E3؛ نمایش هایی که نفس را در سینه حبس کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 رونمایی برتر تاریخ E3؛ نمایش هایی که نفس را در سینه حبس کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید