4 میلیون کودک پیش دبستانی داریم، نقش مهد کودک و پیش دبستانی در تربیت بچه ها

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت گفت:چیزی که اکنون جز مخاطبان سازمان ملی کودک تعریف شده یعنی بچه ها تا سن 6 سال در حال حاضر حدود 8 میلیون کودک است که در دو دسته کودکستان اول و کودکستان دوم قرار تقسیم می شوند.

4 میلیون کودک پیش دبستانی داریم، نقش مهد کودک و پیش دبستانی در تربیت بچه ها

مجتبی همتی فر گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت که شکل گرفت مجموع خدمات تربیتی و آموزشی که پیش از این در نهاد های دیگر ارائه می شد به این سازمان محول شد.

او گفت: یکی از این خدمات مدیریت مهد های کودک و کودکستان ها بود، تعدادی از مهد های کودک های زیر نظر سازمان بهزیستی کشور یا مراکز پیش دبستانی بود و برخی از مراکز نیز بیرون از این عناوین و به شکل خصوصی فعالیت می کردند.

او گفت: در حال حاضر حدود 8 میلیون کودک تا سن 6 سال داریم که در دو دسته کودکستان اول و کودکستان دوم تقسیم می شوند.

همتی فر اضافه نمود: رویکرد ما این است که 3 سال اول بچه ها در خانه و خانواده باشند مگر شرایط خاصی که احتیاج است که کودک خارج از خانه باشد.دوره دوم 3 ساله دوم است که شامل حدود 4 میلیون کودک می گردد یعنی حدود 4 میلیون کودک در دوره پیش دبستانی هستند که پایه بچه ها 4، 5 و 6 ساله حدود یک و نیم تا یک میلیون سیصد هزار نفر در این بازه قرار می گیرند.

او ادامه داد: پیش از این حدود 43 هزار مرکز به این بچه ها خدمات ارائه می کردند و حدود 17 هزار مرکز نیز به عنوان مراکز مهد کودک شناخته می شد که اکنون از زیر مجموعه بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شده اند و ما بقی مجموعه هایی هستند که به عنوان پیش دبستانی فعالیت خود را انجام می دهند.

وبلاگ بازسازی ساختمان علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "4 میلیون کودک پیش دبستانی داریم، نقش مهد کودک و پیش دبستانی در تربیت بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 میلیون کودک پیش دبستانی داریم، نقش مهد کودک و پیش دبستانی در تربیت بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید