آشنایی با آلبروبلو، شهری باستانی با خانه های کله قندی در ایتالیا!

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، یکی از زیباترین و رویایی ترین شهرهای ایتالیا، شهر آلبروبلو است. از آنجایی که شکل و شمایل این شهر بسیار عجیب می باشد، به همین علت ما تصمیم گرفتیم امروز و در این نوشتار در خصوص این شهر زیبا با شما صحبت کنیم. عجیب و غریب بودن این شهر یک علت واضح و معین دارد و همین مورد است که برای اغلب گردشگران و گردشگر ها بسیار مجذوب کننده و تماشایی به نظر می رسد.

آشنایی با آلبروبلو، شهری باستانی با خانه های کله قندی در ایتالیا!

آلبروبلو، شهر را به گونه ای متفاوت برای شما معنا نموده است. زمانی که در این شهر قدم می گذارید تمام انتظاری که از تماشا یک شهر شلوغ و پر ازدهام داشته باشید را باید فراموش کنید؛ زیرا در آلبروبلو سکوت بسیار خوشایندی برقرار است و همین سکوت است که بیش از بقیه موارد توجه شما را به خود جلب می نماید.

اگر به ایتالیا سفر کردید حتما زمانی برای رفتن به این شهر نیز در نظر بگیرید و تا زمانی که از آلبروبلو تماشا ننموده اید خاک ایتالیا را ترک نکنید. در ادامه با همراه باشید تا به شما بگوییم در این شهر چه خبر است.

شهر آلبروبلو کجاست؟

آلبروبلو در کشور ایتالیا واقع شده است. این شهر در منطقه آپولیا قرار گرفته و به علت معماری بسیار خاصی که خانه ها و ساختمان های این شهر دارد، مشهور و معروف شده است.

ناحیه ای که آلبروبلو در آن قرار گرفته است به کشت زیتون و گوجه فرنگی معروفیت دارد. در این ناحیه حدود 6 میلیون نفر زندگی می نمایند و مساحت آن نیز حدود 20 کیلومتر مربع است. مرکز آپولیا، باری است و اماکن تاریخی فراوان و سواحل بسیار زیبای دریای مدیترانه از جمله زیبایی های این ناحیه زیبا به شمار می رود.

علت معروفیت آلبروبلو چیست؟

اولین و مهم ترین چیزی که در این شهر وجود دارد و باعث متفاوت جلوه کردن آن شده است، خانه هایی است که سقفی به شکل مخروط دارند. به این سازه ها ترولو گفته می گردد و در واقع کلبه های سنتی هستند که با استفاده از سنگ ساخته شده اند. این شهر در سال 1996 در لیست جهانی یونسکو ثبت شد.

این خانه ها چهره شهر را کاملا رویایی و زیبا تزیین نموده اند. اغلب ما خانه هایی که سقف مخروطی دارند را تنها در فیلم های انیمیشن دیده ایم، اما آلبروبلو رویای قدم زدن در میان خانه ها و ساختمان هایی با این شکل را برای شما به واقعیت تبدیل نموده است.

از بعضی از ترولوها به عنوان رستوران و یا انبار استفاده می نمایند و بعضی نیز هنوز هم به عنوان محلی برای سکونت مورد استفاده می باشد. چیزی که شاید جالب باشد بدانید این است که مردمی که در این شهر زندگی می نمایند بسیار مهربان و خونگرم بوده و به شما اجازه می دهند تا از محل سکونتشان نیز تماشا کنید و این می تواند تجربه بسیار خوشایند و جالبی برای جهانگرد ها و گردشگرها باشد.

تاریخچه شهر آلبروبلو

ساخت ترولوهای آلبروبلو را به قرن 14 نسبت می دهند. در آن موقع، مردم این شهر برای فرار از مالیات، خانه های خود را بدین شکل ساختند تا مجبور نباشند مالیات پرداخت نمایند. این ساختمان ها به راحتی قابل قطعه قطعه شدن بودند و به همین علت، امکان اینکه آلبروبلو ا به عنوان یک شهر معرفی گردد، وجود نداشت. قانون الزام به پرداخت مالیات مربوط به مناطقی بود که به آنها شهر می گفتند.

جاذبه های موجود در آلبروبلو

همان طوری که متوجه شده اید اغلب جهانگرد برای آنکه با ظاهر متفاوت خانه ها و ساختمان های این شهر را از نزدیک مشاهده نمایند به آلبروبلو می فرایند. قدم زدن در خیابان ها و کوچه هایی که با ساختمان های مخروطی پر شده اند بسیار خاطره انگیز و مجذوب کننده به نظر می رسد.

این تنها علت بازدید از این شهر نمی تواند باشد؛ خوب است بعد از آنکه از تماشای معماری جالب توجه ترولوها خسته شدید سری هم به دیگر جاذبه های تماشای این شهر بزنید.

در آلبروبلو موزه های زیادی وجود دارد و همان طوری که می دانید موزه ها، حرف های زیادی برای گرفتن دارند و علت خوبی برای افراد به شمار می فرایند تا به یک شهر سفر نمایند. امروزه موزه های معروف زیادی در سراسر جهان وجود دارد؛ بعضی از آنها بسیار بزرگ و مشهور هستند و بعضی از آنها مانند موزه هایی که در آلبروبلو وجود دارند کوچک بوده و این وسعت کم آنهاست که در نوع خود بسیار جالب توجه و مجذوب کننده است.

کلیسا دی سن آنتونیو

علاوه بر موزه ها، یک کلیسای جالب توجه در مرکز شهر ساخته شده است که بازدید از آن نیز می تواند برایتان جالب باشد. نام این کلیسا دی سن آنتونیو است. در شهری که خانه ها و ساختمان ها به گونه ای متفاوت ساخته شده اند، حضور این کلیسا اتفاق زیبایی به شمار می رود.

هر چند وقت یک بار نیز مراسم و فستیوال هایی در این شهر برگزار می گردد. اتفاقات مجذوب کننده و هیجان انگیز زیادی در این جشنواره های در حال افتادن است و حضور در هر یک از آنها می تواند خالق یک خاطره ماندگار و شیرین برای شما باشد.

اوج هیجان و جنب و جوش را می توان در خیابان Rione Monti مشاهده کرد. در این خیابان کافه ها و مغازه های زیادی وجود دارد و اگر تمایل دارید یک سوغاتی خاطره انگیز برای خود و یا عزیزانتان بخرید این خیابان می تواند برای شما برترین محل برای این هدف به شمار رود.

در آلبروبلو در کجا اقامت کنیم؟

اصلا نگران محل اقامت خود در آلبروبلو نباشید. در این شهر یک هتل وجود دارد و اگر حس می کنید که برای بازدید از این شهر به وقت بیشتری احتیاج دارید توصیه می کنیم یک و یا دو شب را در آن اقامت کنید. شک نداشته باشید که اقامت های کوتاه مدت می توانند مجذوب کنندهیت و شیرینی سفر را دو چندان نمایند.

نحوه دسترسی به آلبروبلو چگونه است؟

آلبروبلو، یک شهر کوچک است و زیرساخت های مناسب برای داشتن فرودگاه در آن فراهم نیست. به همین علت ممکن است اندکی دسترسی داشتن به این شهر برای شما کار سختی باشد. البته به شما قول می دهیم که این شهر آنقدر زیبایی دارد که ارزش تحمل سختی های راه را داشته باشد.

نزدیک ترین فرودگاه به این شهر، در شهر باری قرار گرفته است. وقتی خود را به این شهر رساندید باید خود را به اتوبوس ها و یا قطارهایی که به سمت این شهر حرکت می نمایند، برسانید. اگر به ایستگاه قطار رفتید، قطارهایی که نشانی مانند Ferrovie Sud-Est دارند را سوار شوید.

این قطارها مستقیما شما را به شهر آلبروبلو می برند. مسافرت به آلبروبلو با استفاده از قطار، حدود یک ساعت و نیم طول می کشد و در نهایت با تماشا ترولوها با سقف های مخروطی تمام خستگی راه را فراموش خواهید کرد.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با آلبروبلو، شهری باستانی با خانه های کله قندی در ایتالیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آلبروبلو، شهری باستانی با خانه های کله قندی در ایتالیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید