امسال چه تعداد شکارچی متخلف دستگیر شده است؟

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، تهران (پانا) - یگان حفاظت محیط زیست تهران خبر داد امسال تا به امروز 58 شکارچی متخلف دستگیر شدند.

امسال چه تعداد شکارچی متخلف دستگیر شده است؟

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فرهاد زندی در خصوص آمار تخلفات و کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای امسال افزود: از ابتدای سال 1401 تا به امروز 58 متخلف در سطح منطقه ها چهارگانه استان تهران دستگیر شده اند که این تعداد شامل 53 فقره تخلف شروع به شکار و همچنین صید و شکار غیرمجاز انواع گونه های جانوری از جمله شکار قوچ و میش وحشی، کل و بز، کبک و صید انواع قزل آلا بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت با اقدام به موقع ماموران اجرایی، 182 عدد گونه های جانوری کشف و از فروش غیرمجاز آنها جلوگیری شد، شرح داد: این گونه های جانوری که عمده آنها از بازار خرید و فروش پرندگان خلیج فارس کشف شده اند شامل شاهین، دلیجه، عقاب، شاه بوف، جغد، قرقی، سنجاب، لاک پشت، روباه، ایگوانا، میمون، تمساح، جوجه تیغی، طاووس، چین چیلا، ملنگو، بوتیمار بودند که از این تعداد 88 گونه جانوری تیمار و در زیستگاه های طبیعی استان رهاسازی و مابقی به مراکز نگهداری مربوطه در سطح استان تحویل داده شدند.

زندی در ادامه با تاکید بر اینکه ماموران اجرایی استان در زمینه اطفای حریق در منطقه ها تحت مدیریت محیط زیست، آموزش های لازم را دیده اند و این برنامه های آموزشی همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: از ابتدای امسال چندین مورد اطفاء و جلوگیری از توسعه حریق در منطقه ها آزاد و تحت مدیریت استان به میزان مجموع 10 هکتار نیز اجرا شده است.

وی آبرسانی به حیات وحش با توجه به خشکسالی موجود با استفاده از آبشخورهای تعبیه شده در منطقه ها تحت مدیریت را از دیگر اقدامات اجرا شده یگان حفاظت استان تهران برشمرد و گفت: بازسازی و لایروبی آبشخورهای منطقه ها تحت مدیریت و آبرسانی مستمر به حیات وحش پس از وقوع سیل های اخیر نیز در طی این مدت در کمترین زمان ممکن به انجام رسید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در سرانجام اعلام کرد: گشت و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در سطح منطقه ها حفاظت شده و شهرستان های استان به طور مستمر ادامه داشته و با متخلفان برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "امسال چه تعداد شکارچی متخلف دستگیر شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال چه تعداد شکارچی متخلف دستگیر شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید