خط و نشان فرانسوی برای غول ها؛ نقد طراحی ابرخودروی DS E، Tense Performance

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، جدیدترین کانسپت کمپانی فرانسوی DS Automobiles را می توان یک سوپراسپرت الکتریکی خاص نامید که دارای تاییدیه های موتوراسپرت بوده و در دو فصل متوالی قهرمانی فرمول E نیز شده است. برند لوکس فرانسوی DS که امروزه از زیرمجموعه های خانواده بزرگ Stellantis محسوب می شود، از تمامی تخصص خود برای ساخت خودروهای الکتریکی اسپرت و قدرتی استفاده نموده تا این نسخه مفهومی با نام E-Tense Performance Concep را روانه بازار نموده است.

خط و نشان فرانسوی برای غول ها؛ نقد طراحی ابرخودروی DS E، Tense Performance

در واقع، کانسپت E-Tense نسخه تکامل یافته یا فیس لیفت شده از مدل DS E-Tense است که در سال 2016 معرفی گردید و از آن با عنوان یک نمونه آزمایشی با عملکرد بسیار بالا که برای سرعت بخشیدن به توسعه فناوری برای طراحی های بعدی DS Automobiles طراحی شده نام برده می شود. خودرو DS E-Tense Performance Concept دارای یک شاسی مونوکوک کربنی با پیشرانه ای برگرفته از مدل های فرمول E تک سرنشین است که دارای دو موتور الکتریکی (در محور جلو و عقب) با توان کلی 815 اسب بخار (600 کیلووات) و 5900 پوند فوت (8000 نیوتن متر) است.

قبلی 1 از 8 بعدی

جدیدترین آگهی های خودروی DS

اما نکته جالب دیگر در DS E-Tense Performance Concept امکان بازتولید 600 کیلوواتی نیرو است که به گفته DS از آن فقط برای کنترل سامانه ترمز استفاده می شود، هرچند به منظور ایمنی بیشتر همچنان از سیستم ترمز دیسک و لنتی برای ایمنی بیشتر استفاده می شود. باتری به عنوان بخشی مهم از این کانسپت، به طور مشترک از طریق Total Energies و شرکت تابعه آن Saft توسعه و ساخته شده است.

توماس شووچر، مدیر بخش پرفرمنس DS گفته: ایده ما یافتن راه حل هایی برای کاهش هزینه ها، آسان تر ساختن آن ها و کشف و پیاده سازی در مدل های تولیدی است. نسل های بعدی طیف E-TENSE از این فن آوری ها بهره مند خواهند شد.

بر اساس یک برنامه زمان بندی، از فوریه 2022، قهرمانان فرمول E، ژان اریک ورگنه و آنتونیو فلیکس دا کوستا، تست جاده ای E-Tense Performance را برای بررسی و توسعه آن بر عهده خواهند گرفت. در بخش طراحی بدنه بد نیست بدانید کانسپت DS E-Tense Performance شباهت های خود با مدل قبلی را حفظ کرده و به نوعی یک کانسپت فیس لیفت شده است.

طرح و فرم گرافیک چراغ های LED ساده تر و زاویه دارتر همراه با دوربین های تعبیه شده بر روی چراغ های جلو و جلوپنجره خاص که احتمالاً در مدل های تولیدی آینده ارائه خواهد شد از جمله بازطراحی های اجرا شده برای این نسخه مفهومی است.

خرید و فروش و قیمت خودروی دی اس

منبع: بلاگ دیوار

به "خط و نشان فرانسوی برای غول ها؛ نقد طراحی ابرخودروی DS E، Tense Performance" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان فرانسوی برای غول ها؛ نقد طراحی ابرخودروی DS E، Tense Performance"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید