سوزوکی بالنو 2022، خودرویی مقرون به صرفه قیمت و مناسب بازار ایران

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، سوزوکی بالنو 2022 یکی از جدیدترین خودروهایی است که می دانستیم به زودی راهی بازار هندوستان می گردد. ماه گذشته، آخرین تیزرهای پیش از رونمایی این خودرو در رسانه های خودرویی هندوستان منتشر شد و حالا سوزوکی جدیدترین خودروی مالی خود در بازار هند را معرفی نموده است.

سوزوکی بالنو 2022، خودرویی مقرون به صرفه قیمت و مناسب بازار ایران

این هاچبک کوچک در داخل و خارج به روز شده، اما از استخوان های مدل قدیمی استفاده می نماید. هنگامی که سوزوکی در اواخر سال گذشته نسل سوم S-Cross را در اروپا معرفی کرد، بسیاری از تماشا این که اساساً نسخه به روز شده کراس اوور قبلی است ناامید شدند. این یک داستان مشابه در هند است که در آن هاچبک Baleno در این هفته به عنوان تنوی ملایم نسبت به مدل قبلی خود رونمایی شد. این هاچ بک کوچک در ابتدا در سال 2015 عرضه شد و در نوامبر 2021 پس از به ثمر رساندن صفر ستاره در تست تصادف NCAP لاتین، خبرساز شد.

ماروتی به عنوان یکی از خودروسازان قدیمی هند در سال 1981 تأسیس شد و تا سال 2003 مالکیتی دولتی داشت. اما در همین سال، کمپانی سوزوکی ژاپن آن را خریداری کرد و از آن پس، با نام ماروتی سوزوکی شناخته می گردد. این شرکت سهم زیادی در بازار خودرو هند دارد، چرا که محصولاتی مالی ویژه بازار فوق را فراوری می نماید و سلیقه خریداران هندی را به خوبی می شناسد.

این کمپانی به تازگی نوترین محصول خود یعنی سوزوکی بالنو 2022 را معرفی نموده که هم از نظر استایل بدنه و ظاهر و هم از منظر تکنولوژی ساخت و شاخصه های ایمنی، تغییراتی بنیادی نسبت به مدل قبل خود دارد. بد نیست بدانید اگرچه سوزوکی بالنو 2022 بر مبنای همان پلتفرم قبلی ساخته شده، اما ماروتی سوزوکی این مدل را نسل نو می نامد.

طراحی ظاهری سوزوکی بالنو 2022

در سال 2015 بود که نسل قبل سوزوکی بالنو معرفی گردید و این خودرو در سال 2019 یک به روزرسانی یا فیس لیفت جزئی را تجربه کرد و حالا نوبت به نسل نو آن رسیده است تا همچون نسخه قبل، تجربه ای پیروز را رقم بزند. سوزوکی آن را تغییر کامل مدل می نامد، اما به راحتی می توان دید که هنوز این اتفاق به صورت کامل روی نداده است. سوزوکی بالنو به عنوان یک هاچ بک ممتاز با جلوپنجره بزرگتر (البته!) در کنار چراغ های جلوی بازطراحی شده با دیلایت های سه نقطه ای نیز معرفی می گردد. چراغ های مه شکن بزرگ تر و چراغ های عقب پهن تر C شکل آن را از Baleno قبلی جدا می نماید، اما ظاهر کلی مشابه به جای مانده است.

نمای جانبی سوزوکی بالنو 2022

نمای جانبی سوزوکی بالنو 2022

نمای جانبی سوزوکی بالنو 2022

صندوق بار سوزوکی بالنو 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

با به روزرسانی صورت گرفته در طراحی سوزوکی بالنو 2022، به ویژه در نمای جلو، چهره این خودرو به کلی تغییر داشته و دیگر خبری از اِلِمان های دایره ای و گرد قبلی که به نوعی دِمُدِه محسوب می شدند، نیست. جلوپنجره ابعادی بزرگ تر داشته و ورودی های هوای روی سپر تغییر نموده اند ضمن آنکه طراحی نو چراغ ها باعث شده تا چهره و شخصیتی خشن تر را در سوزوکی بالنو مدل 2022 ببینیم. اما کلیت فرم بدنه به ویژه در نمای جانبی، به گونه ای است که خیلی سریع می توان تشخیص داد با یک سوزوکی بالنو اصیل با ساختاری آشنا طرف هستیم و این یعنی تغییرات آنچنان عمیق و گسترده نیستند.

با این حال، اما نما یا پوسته ظاهری بعضی پنل های بدنه تغییر نموده اند و خطوط طراحی در نمای جانبی، چشم بیننده را به سمت گلگیرها و البته پایین درها می کشاند. اگر چه طراحی و معماری کلی نسل قبل حفظ شده، اما بدون تردید این فیس لیفت در سوزوکی بالنو 2022، استایلی پخته تر و البته مدرن تر را به وجود آورده است.

در نمای عقب خودرو، فرم سپر به طور کامل باز طراحی شده، چراغ ها اندکی کشیده تر شده اند و الگوی فرم C را دنبال می نمایند. از نظر استایل، این خودرو شباهت هایی با تویوتا یاریس هاچ بک نسل قبل دارد، مخصوصاً در چراغ عقب که در یاریس چراغ ها رو به جلو زاویه دار بود. نمای جانب خطوط خوب و پخته ای دارد، اما المان های نمای جلو، کمی با قوس های نامتعارف و ناهماهنگ در همدیگر شکل گرفته اند که جا داشت کمی پختگی بیشتری داشته باشد.

نمای داخل سوزوکی بالنو 2022

نمای داخل سوزوکی بالنو 2022

نمای داخل سوزوکی بالنو 2022

قبلی 1 از 3 بعدی

نوترین آگهی های سوزوکی

طراحی کابین سوزوکی بالنو 2022

به گفته ماروتی سوزوکی در سوزوکی بالنو 2022 به نوعی با یک تغییر نسل روبرو هستیم. پس تغییرات باید در داخل هم گسترده باشند. داشبورد خودرو کاملاً بازطراحی شده و صفحه نمایش 9 اینچی نو کنسول میانی، سیستم اطلاعات تفریح این خودرو را در دسترس سرنشینان جلو به ویژه راننده قرار می دهد که این سیستم، آخرین نسخه از مالتی مدیای سوزوکی موسوم به SmartPlay Pro پلاس را پشتیباتی می نماید.

در این مدل امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، هدآپ، سیستم صوتی Arcamys، غربیلک فرمان نو، دریچه تهویه ردیف عقب و کنترلرهای نو سیستم تهویه را داریم تا بالنو در نسل نوش بسیار مدرن تر از قبل ظاهر گردد. بعلاوه دریچه های هوا در کنسول میانی، در بالای داشبورد قرار گرفته است. به علت داشتن بالشتک بهتر جایگاه، به علاوه دریچه های هوا و پورت های USB برای سرنشینان عقب، باید راحت تر از قبل باشد.

اما نکته مهم آنکه با توجه به استانداردهای حداقلی ایمنی در بازار هند می توان گفت که بالنو 2022 خودرویی نسبتا ایمن است و امکاناتی ایمنی نظیر ترمز ABS، ایربگ جلو و پرده ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم آغاز حرکت در سربالایی و سیستم هشدار سرعت و کمربند را دارد که اگرچه در قیاس با بازارهایی مثل اروپا و آمریکا این امکانات بسیار معمولی به نظر می رسد، اما در کشور هندوستان بسیار خاص و مجذوب کننده محسوب می شوند.

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/03/a-closer-look-at-suzuki-baleno-2022-design-08.mp4

سوزوکی بالنو از نطر کلاسی در رده هاچبک های ساب کامپکت قرار می گیرد و از نظر ابعادی 3,990 میلیمتر طول، 1,745 میلیمتر عرض و 1,500 میلیمتر ارتفاع دارد. با این ابعاد و با فاصله محوری 2,520 میلیمتری نباید انتظار خیلی زیادی از فضای داخلی این خودروی کامپکت داشته باشیم، اما با توجه به اینکه پلتفرم ثابت مانده، کمپانی ماروتی سوزوکی تضمین می نماید که به لطف سیستم تعلیق نو به کار رفته در این خودرو و به روزرسانی های سیستم ترمز، لذت رانندگی با سوزوکی بالنو مدل 2022 به مراتب بیشتر از نسل قبل شده است.

در این خودرو از یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.2 لیتری سری K سوزوکی استفاده شده که مجهز به سیستم استارت-استاپ بوده و قدرتی 89 اسب بخاری و گشتاور 113 نیوتن متر دارد. قدرت پیشرانه فوق به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا جعبه دنده AGS اتوماتیک به چرخ های جلو انجام می گردد و دیگر خبری از جعبه دنده CVT در این خودرو نیست.

سوزوکی بالنو 2022 در نسل قبلی خود فروش بیش از یک میلیون دستگاه را در هند داشته و مدل نو علاوه بر هند به بازار های آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه هم عرضه می گردد. هرچند که بالنوی قبلی بعلت کمبود ستاره در تست ایمنی چندان اقبالی نداشت، اما امیدواریم که با تغییر استایل و ردیزاین کردن این خودرو، و به مدد آپشن های مجذوب کننده مانند هدآپ دیسپلی، فروش خوبی را در کشورهایی مانند هندوستان، آفریقا و آمریکای جنوبی داشته باشد و البته در صورت آغاز واردات خودرو به کشور در سال 1401 بالنو می تواند یک خودروی مالی و بسیار مناسب باشد.

خرید و فروش و قیمت خودرو سوزوکی

نوترین آگهی های سوزوکی
منبع: بلاگ دیوار

به "سوزوکی بالنو 2022، خودرویی مقرون به صرفه قیمت و مناسب بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزوکی بالنو 2022، خودرویی مقرون به صرفه قیمت و مناسب بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید