دوخت ساده ترین پرده در خانه

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد تغییر در چیدمان منزل تعویض پرده ها است.

دوخت ساده ترین پرده در خانه

برای تعویض پرده های منزل خودتان دست به کار شوید و زیباترین پرده ها را برای خود بدوزید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به آموزش دوخت پرده ساده با ساده ترین روش می پردازیم.

دوخت پرده ساده با ساده ترین روش

از این پرده های ساده می توانید در اتاق پذیرایی و آشپزخانه یا اتاق خواب استفاده کنید. پرده های ساده را می توانید در رنگ ها و طرح های مختلف بدوزید. در ادامه روش دوخت پرده به صورت مرحله ای ارائه می شود.

محاسبه متراژ پارچه از مراحل دوخت پرده ساده با ساده ترین روش

  • طول و عرض بخشی را که می خواهید پرده را نصب کنید اندازه گیری کنید.
  • نوع نوار پرده را مشخص کنید.
  • جنس پارچه پرده را مشخص کنید.
  • برای پارچه های نازک و توری دو الی چهار برابر میله پرده به پارچه نیاز داریم و برای پارچه های ضخیم دو الی سه برابر میله پرده به پارچه نیاز دارید.
  • طرح پارچه پرده را مشخص کنید.
  • اگر پارچه پرده ساده یا گلدار است ترکی پارچه به عنوان طول پرده استفاده می شود و اگر پارچه پرده حاشیه دار است ترکی پارچه به عنوان عرض پرده مورد استفاده قرار می گیرد.

روش دوخت پرده ساده با ساده ترین روش

  • برای دوخت این پرده نیازی به الگو ندارید. ابتدا پارچه را بر روی میز یا سطحی تمیز چهن کردن و با یک گونیا پرده را علامت گذاری کنید. سپس بخش علامت گذاری را برش دهید.
  • قطعات بریده شده را به صورت دو به دو کنار هم قرار داده و با فاصله 1.5 سانتی متری از هم بدوزید.
  • در ادامه لبه قسمت کناری پرده را به اندازه 1 سانتی متر تا زده و اتو کنید. سپس دوباره به اندازه 2 سانتی متر تا بزنید و اتو کنید و با فاصله دو میلی متری از لبه تا شده شروع به دوختن کنید.
  • لبه پایینی پرده را ابتدا به اندازه 1.5 سانتی متر تا بزنید سپس اتو کنید و دوباره به اندازه 10 سانتی متر لبه پرده را تا زده و اتو کنید سپس با فاصله 2 میلیمتری از قسمت تا شده بدوزید.
  • بعد از آماده شدن لبه پایینی پرده قد مجاسبه شده پرده را به اضافه 1.5 سانتی متر از لبه پایینی پرده به سمت بالا اندازه زده و علامت گذاری کنید. این اندازه را در طول لبه پایینی به طرف قسمت بالا به مدت چند مرتبه تکرار و علامت گذاری کنید و لبه بالایی را از روی این علامت ها تا زده و اتو کنید.
  • اگر پارچه پرده نازک است به اندازه نوار پرده و 1.5 سانتی متر به زاپاس نیاز خواهید داشت. اگر از پارچه ضخیم برای دوخت پرده استفاده می کنید به اندازه 2.5 سانتی متر به زاپاس نیاز دارید.
  • در این مرحله از آموزش دوخت پرده ساده لبه بالایی نوار پرده را به اندازه 1.5 سانتی متر پایین تر از لبه اتو شده قرار دهید و با کمک سنجاق این قسمت را ثابت کنید. با فاصله دو میلی متر از لبه نوار پرده شروع به دوختن لبه بالا و پایینی نوار پرده کنید سپس ابتدا و انتهای دوخت را دوخت معکوس بزنید.

برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب اتاق نشیمن شما این وسیله را کم دارد +ویدیو سر بزنید.

مرحله آخر از دوخت پرده ساده با ساده ترین روش

نخ های طرف آزاد نوار پرده را به صورت همزمان با یکدیگر بکشید تا پرده به اندازه پرده خور شود سپس نخ ها را به یکدیگر گره بزنید و چین های پرده را مرتب کنید و گیره های پرده را روی نوار پرده قرار دهید. پرده را روی میله پرده سوار کرده و با فاصله به چین پرده نگاه کنید. در صورت نیاز می توانید چین پرده را به صورت کامل مرتب کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب گلدان های خود را زیبا و مدرن کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "دوخت ساده ترین پرده در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوخت ساده ترین پرده در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید