رشته طلایی که احتیاج به حمایت دارد، درخواست کبدی از مسئولان ورزش

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، دو مدال طلایی که کبدی برای کارون ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی به دست آورد ضامن این رشته برای اعزام دوباره به این بازی ها شده است آنهم به عنوان یک رشته مدال آور در هر دو بخش مردان و بانوان.

رشته طلایی که احتیاج به حمایت دارد، درخواست کبدی از مسئولان ورزش

البته مدال آوری کبدی در بازی های آسیایی محدود به دوره پیشین این بازی ها نمی گردد طوریکه تیم ملی کبدی مردان ایران در بازی های آسیایی 2010 گوانجو و 2014 اینچئون به عنوان نایب قهرمانی دست یافت اما سومین حضور در فینال این بازی ها (2018 اندونزی) را با قهرمانی به سرانجام رساند.

در بخش بانوان هم تیم ملی کبدی ایران در بازی های آسیایی 2010 گوانجو نتوانست تا فینال پیش برود و به حضور در ملاقات رده بندی و کسب مدال برنز بسنده کرد. این حضور در بازی های آسیایی 2018 با راهیابی به فینال و نایب قهرمانی همراه شد، در بازی های آسیایی دوره پیش هم ملی پوشان کبدی بانوان مجدد یک پله ارتقا پیدا کردند و روی سکوی اول ایستاد.

با این پیشینه و حرکت رو به جلو و ممتدی که ملی پوشان کبدی ایران در بازی های آسیایی داشته اند، آنها دوره نو این بازی ها را پیش رو دارند. مسلم است که سکویی بالاتر از قهرمانی برای ملی پوشان کبدی ایران نیست که در هانگژو پیگیر آن باشند اما حفظ همین سکو ماموریت سنگینی را روی دوش آنها گذاشته است.

برای اینکه این ماموریت به برترین شکل ممکن ختم بخیر گردد و مجدد به طلایی شدن منجر گردد، اعضای کادر فنی تیم ملی کبدی مردان و بانوان اقدام به ارزیابی شرایط بازیکنان مختلف در فضایی گسترده کردند تا اینگونه به همه بازیکنان مستعد فرصت حضور در اردوی تیم ملی را داده باشند.

در این زمینه و پس از مسابقات قهرمانی کشور کبدی تا به امروز بیش از 200 بازیکن در اردوهای مختلف به وسیله مربیان تیم ملی محک زده شده اند تا گلچین این بازیکنان ترکیب نهایی برای اعزام به هانگژو را تشکیل دهند.

در مجموع اینکه کبدی برای تکرار دو قهرمانی در دو بازی های آسیایی از ماه ها پیش دست به کار شده است کما اینکه عباس اورسجی رئیس فدراسیون تاکید دارد که در این زمینه حتی از برنامه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم جلوتر هستند.

وی در مراسمی که به منظور اهدای حکمش برای دوره نو ریاستش در فدراسیون کبدی برگزار گردید در خصوص شرایط تیم های ملی کبدی مردان و بانوان اینگونه گفت: ما از برنامه کمیته و وزارت هم جلوتر هستیم چرا که استارت اردوها را از مهرماه زده ایم و کادر فنی هردو تیم ملی بانوان و آقایان را هم انتخاب نموده ایم اما برای موفقیت در هانگژو احتیاج به حمایت داریم چرا که شما بهتر می دانید تکرار و حفظ عنوان قهرمانی بسیار سخت تر از قهرمانی است ، بنابراین اگر بودجه کافی و ملاقاتهای تدارکاتی در اختیار تیم های ملی مردان و زنان باشد میتوانم وعده برترین مدال را بدهم.

حمایت کافی مسئله ای است که سرمربی تیم ملی کبدی هم روی آن تاکید دارد. امیر مازندرانی که در بازی های آسیایی اندونزی هم راهنمایی این تیم را بر عهده داشت تاکید دارد که تیمش برای تکرار قهرمانی احتیاجمند ملاقاتهای تدارکاتی مناسب است و این موضوع میسر نمی گردد مگر با حمایت های لازم.

وی در این زمینه گفت: به لحاظ برگزاری اردو از سایر تیم های آسیایی پیش هستیم طوریکه بعد از 6 مرحله اردو بازیکنان به شرایط برگزاری مسابقات تدارکاتی رسیده اند و الان وقت محک خوردن آنهاست.

مازندرانی تاکید نمود: فدراسیون واقعا تمام آنچه لازم بوده را در اختیار ما قرار داده اما ما احتیاجمند ملاقاتهای تدارکاتی هستیم و تمرین بدون ملاقات تدارکاتی باعث سرخوردگی بازیکن می گردد.

سرمربی تیم ملی کبدی درخواست خود از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به منظور حمایت از تیمش را اینگونه عنوان کرد: تقاضا دارم زمینه برگزاری چند ملاقات تدارکاتی با تیم های مطرح آسیایی را فراهم نمایند.

به هر حال کبدی تنها رشته ای است که در هر دو بخش مردان و بانوان برای کاروان ایران در بازی های آسیایی مدال آور بوده است آنهم با قهرمانی؛ دو طلایی که کبدی در جاکارتا به دست آورد به یک باره باعث صعود 6 پله ای کاروان ایران در جدول رده بندی و ایستادن در رده ششم شد.

این اندازه صعود که با دو طلای تاریخی به دست آمد نتیجه کوشش های چندساله و مستمر بوده است اما تکرار این موفقیت ها حالا به حمایت گسترده تر و بیشتری احتیاجمند است. مسئولان ورزش اگر روی کبدی به عنوان رشته مدال آور حساب باز نموده اند قاعدتا هزینه های این مدال آوری دوباره را هم محاسبه نموده و بر این اساس حمایت لازم را از این رشته خواهند داشت چون کبدی اثبات نموده که می تواند یاری حال کاروان برای ارتقا باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رشته طلایی که احتیاج به حمایت دارد، درخواست کبدی از مسئولان ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته طلایی که احتیاج به حمایت دارد، درخواست کبدی از مسئولان ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید