روش تهیه ماسک ماست و خیار

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، داشتن پوستی لطیف و زیبا به عوامل مختلفی بستگی دارد که البته می توان آن را به یاری ماسک های پوستی موثر نیز به دست آورد. یکی از انواع ماسک های آبرسان که خواص بسیاری دارد، ماسک ماست و خیار است که با دارا بودن مواد مغذی ضروری، می تواند ویتامین های گوناگونی را به پوست صورت برساند.

روش تهیه ماسک ماست و خیار

همان طور که می دانید ماسک های گران مختلفی در بازار موجود هستند که می توانید از آن ها استفاده نمایید، اما پیشنهاد ما به شما این است که به جای صرف هزینه های گزاف، خودتان آستین ها را بالا زده و یک ماسک فوق العاده خانگی به یاری ماست و خیار تهیه کنید و به پوست خود مواد مغذی برسانید. در کنار این ماسک می توانید ماساژ صورت را نیز در منزل انجام دهید و با ایجاد خونرسانی بیشتر، طراوت دو چندانی را به پوست صورت خود ببخشید.

ماسک ماست و خیار

اگر پوستی خشک دارید، ماسک ماست و خیار یکی از بهترین گزینه ها برای پوست شما خواهد بود. به ویژه آن که مواد اولیه این ماسک به راحتی در دسترس بوده و برای تهیه آن ها، احتیاج به پرداخت هزینه گزافی هم ندارید.

نحوه تهیه ماسک ماست و خیار برای صورت

اما برای تهیه این ماسک چه مراحلی را باید طی کرد؟

  • پیش از هر کاری خیار را به خوبی بشویید و آن را از هر گونه آلودگی پاک کنید.
  • سپس خیار را داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و به شکل پوره درآورید.
  • اکنون یک قاشق ماست به خیار بیفزایید. (توجه داشته باشید که بسته به اندازه خیار، میزان ماست مشخص می گردد. یک قاشق ماست برای یک خیار متوسط در نظر گرفته شده و در صورتی که خیار کوچک یا عظیم باشد، میزان ماست نیز به تناسب آن تغییر خواهد نمود.)
  • ماست و خیار را به خوبی با یکدیگر مخلوط نموده و سعی کنید تا به یک ماسک یکنواخت دست یابید.

نکته 1: در صورتی که به مخلوط کن یا غذاساز دسترسی ندارید، می توانید از یک رنده با دانه های بسیار ریز استفاده نموده و خیار را رنده کنید.

نکته 2: حتما باید از ماست ساده در تهیه این ماسک استفاده گردد، زیرا انواع دیگر ماست دارای افزودنی هایی هستند که نه تنها برای پوست مفید نبوده؛ بلکه ممکن است موجب بروز حساسیت های پوستی خفیف تا شدید شوند.

روش استفاده

اکنون که ماسک شما آماده شده است، باید روش صحیح استفاده از آن را بدانید.

  • برای این منظور؛ ابتدا صورت خود را از هر کرم آرایشی پاک نموده و پوست را به خوبی آماده پذیرش ماسک نمایید.
  • دستان خود را نیز به خوبی شسته و خشک کنید.
  • سپس مقداری از ماسک را روی پوست صورت قرار داده و به یاری انگشتان، آن را در تمامی نواحی پخش کنید. (در خصوص ماسک ماست و خیار، می خواهیم قطر خوبی روی پوست داشته باشد؛ به شکلی که قادر به مشاهده پوست از روی ماسک نباشیم.)

هشدار: محدوده مجاز ماسک ماست و خیار در تمامی نواحی صورت به جز اطراف چشم هاست. وارد شدن این ماسک به چشم ها، می تواند موجب سوزش شده و یا تاری دید به همراه داشته باشد.

  • این ماسک پوستی باید برای چیزی در حدود 20 الی 25 دقیقه، روی پوست شما باقی بماند. به دلیل چربی طبیعی موجود در ماست، به ندرت خشک شدن ماسک روی پوست گزارش شده و اغلب تا سرانجام 25 دقیقه؛ ماسک طراوت خود را حفظ می نماید.
  • این ماسک احتیاج به ماساژ و بازی دادن روی پوست نداشته و تنها باید مراقب باشید که بخشی از ماسک پاک نشده باشد. به همین دلیل جای دارد که در محلی نشسته یا دراز بکشید و در آرامش قرار بگیرید تا پوست استراحت نموده و مواد مغذی را با نرخ بالاتری دریافت کند.
  • بعد از گذشت این 20 الی 25 دقیقه، ماسک را به آرامی به یاری انگشتان خود از روی پوست پاک نموده و سپس به یاری آب ولرم، پوست صورت را بشویید. (شما می توانید برای پاک کردن ماسک از یک پنبه آرایشی نیز یاری بگیرید.)

توصیه: بهتر است پس از شستن پوست، از حوله یا دستمال کاغذی استفاده ننموده و فرصت دهید که برای چند دقیقه قطرات آب روی پوستتان باقی بمانند تا آبرسانی نیز به خوبی صورت بگیرد.

فواید ماسک ماست و خیار

خیار دارای خواص آبرسانی فراوانی برای پوست بوده و آن را در مقابل حساسیت ها نیز حفظ می نماید. ماست نیز چربی پوست را متعادل ساخته و شفافیت خاصی به آن می بخشد.

در صورتی که از این ماسک یا هر ماسک دیگری که دارای ترکیب ماست باشد، به طور مرتب استفاده نمایید؛ فرآیند پیری پوست و ایجاد چین و چروک را به طور جدی، به تعویق خواهید انداخت. ماست یکی از عظیمترین بازدارندگان چین و چروک است و موجب شفافیت و کشیدگی پوست می گردد. به علاوه اسید لاکتیک موجود در ماست، به بستن منافذ پوست یاری نموده و کشیدگی عالی ایجاد می نماید.

به علاوه اگر روی پوست خود آثار جوش و مانند آن ها دارید، این ماسک برایتان گزینه ای عالی خواهد بود. استفاده مکرر از این ماست، رفته رفته جای جوش ها را کمرنگ نموده و در نهایت آن ها را از بین خواهد برد.

انواع دیگر ماسک ماست و خیار

به جز ماسک ماست و خیار معمولی، می توانید با افزودن مواد خانگی مفید به آن انواع دیگری از آن را تهیه کنید.

1. ماسک ماست و خیار و روغن نارگیل

با افزودن روغن نارگیل به این ماسک پوست، می توانید خاصیت چربی رسانی آن را بالا ببرید. این ترکیب برای پوست های خشک، فوق العاده مناسب بوده و در برطرف خشکی پوست، عالی عمل می نماید.

2. ماسک با روغن زیتون

همین طور می توانید به جای روغن نارگیل، از روغن زیتون نیز استفاده نموده و همان خاصیت چربی رسانی را دریافت نمایید.

3. ماسک با زردچوبه

زردچوبه دارای خواص عالی برای پوست بوده و ترکیب آن با هر مواد اولیه ای، می تواند به جوانسازی پوست و حفظ سلامت آن یاری کند. با اضافه کردن مقداری زردچوبه به این ماسک، ترکیبی معجزه آسا به دست آورده و می توانید منافذ پوست خود را به خوبی ببندید.

بیشتر بخوانید: روش تهیه ماسک زردچوبه و شیر

4. ماسک ماست و خیار و نشاسته

این ماسک به همراه نشاسته، برای روشن کردن و نرم نمودن پوست صورت، بسیار عالی خواهد بود. همچنین نشاسته می تواند آثار جوش ها روی پوست را از بین برده و پاکسازی کامل ایجاد کند.

سخن سرانجامی

به خاطر داشته باشیم که پوست صورت نیز مانند تمام اعضای بدن، احتیاج به نگهداری کامل دارد. از آن جایی که بخش عظیمی از زیبایی خود را مدیون پوست صورت هستیم، باید مراقبت و رسیدگی بیشتری نسبت به آن انجام داده و از تمامی ابزار برای جلا دادن به پوست استفاده کنیم.

بسیاری از افراد برای داشتن پوست زیبا و شاداب کوشش های گوناگون و گاه بسیار گران قیمتی می نمایند. اما جوانسازی پوست در خانه با انواع ماسک های طبیعی، از سالم ترین روش ها برای تقویت پوست صورت و بازگرداندن آن به طراوت جوانی هستند. شما از چه روش های سالم و طبیعی برای حفظ شادابی پوستتان استفاده می کنید؟ تجربیات ارزشمندتان را به وسیله ارسال پیغام با ما و خوانندگان انگیزه در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "روش تهیه ماسک ماست و خیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تهیه ماسک ماست و خیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید