سمنان یکی از استان های مهم در تاریخ و باستان شناسی است

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، رئیس مرکز شرق شناسی موزه آرمیتاژ روسیه گفت: استان سمنان یکی از نقاط بسیار مهم در تاریخ و باستان شناسی ایران و تاریخ هنر و میراث فرهنگی است.

سمنان یکی از استان های مهم در تاریخ و باستان شناسی است

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، پاول لوریه روز پنجشنبه 17 مهر ماه 1399 در حاشیه بازدید از باغ موزه امیر سمنان، ابراز امیدواری کرد که طرح های مطالعاتی با همکاری موزه آرمیتاژ و اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اجرایی شود.

او که در سفر سه روزه خود به استان سمنان تا به امروز از عملیات کاوش در گورستان مرسین بازدید کرده، گفت که پس از بازدید از آثار تاریخی سمنان از مسجد تاریخانه و آثار تاریخی شهرستان دامغان بازدید می کند.

لوریه از تاریخانه به عنوان شاهکار دوران اوایل اسلامی در کشور یاد کرد و افزود: بازدید از شهر باستانی قومس و هکاتم پلیس از دیگر برنامه های سفرم به استان سمنان است.

او با اشاره به اینکه باستان شناسان و موزه های ایران و روسیه روابط خوبی دارند، گفت: بر اساس تفاهم نامه بین موزه ملی ایران و موزه ارمیتاژ و پژوهشگاه میراث فرهنگی ایران، بررسی های باستان شناسی انجام می شود.

رئیس مرکز شرق شناسی موزه ارمیتاژ روسیه با اشاره به پیگیری وزیر میراث فرهنگی در خصوص لغو ویزا ایران و روسیه، بیان نمود: دکتر مونسان در سفر خود به روسیه این موضوع را پیگیری می کنند و لغو ویزا در افزایش رفت و آمد گردشگران ایرانی و روسی موثر است.

او ادامه داد: امیدوارم با رفع کرونا و لغو ویزا دو کشور، شاهد افزایش تعداد گردشگران در دو کشور باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز ابراز امیدواری کرد که با حل موضوع ویزا، شاهد حضور گردشگران روسی در ایران و استان تاریخی سمنان باشیم.

مهدی جمال از استان سمنان به عنوان استانی کهن و دارای جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی یاد کرد و گفت: بازدید از استان سمنان برای گردشگران روسی به یاد ماندنی خواهد شد.

موزه ارمیتاژ Hermitage Museum جزو 5 موزه برتر جهان است.

منبع: توریسم آنلاین

به "سمنان یکی از استان های مهم در تاریخ و باستان شناسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان یکی از استان های مهم در تاریخ و باستان شناسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید