سوریه مسئول آنالیز تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان شد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، مدیرکل دفتر آنالیز سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سوریه مسئول آنالیز تعرض هواپیمای راستا تهران- بیروت ماهان است و آنالیز ها شروع شده است.

سوریه مسئول آنالیز تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان شد

به گزارش گروه مالی وبلاگ بازسازی ساختمان حسن رضایی فر اظهارداشت: آنالیز تعرض به پرواز هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان در جهت بین المللی پروازی کشور سوریه و مصدوم شدن برخی از مسافران و خدمه پروازی مورد پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری سوریه نهاده شد.

وی اضافه نمود: با پیگیری های بعمل آمده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ارسال اطلاعات لازم براساس مستندات ضمیمه 13 پیمان شیکاگو به کشور محل وقوع سانحه، امروز کمیته آنالیز سانحه کشور سوریه تحت عنوان کشور محل وقوع، رسما آنالیز را شروع و از کمیته های آنالیز سانحه ایران بعنوان نماینده کشور بهره بردار و مالک هواپیما و کمیته آنالیز سانحه کشور فرانسه (BEA) تحت عنوان طراح و سازنده هواپیما برای همکاری دعوت نموده است.

رضایی فر توضیح داد: بر این اساس کشور سوریه مسوول راهنمایی آنالیز این اتفاق و انتشار گزارش تخصصی در این زمینه بوده و قبل از صدور آن گزارش مورد بازبینی کمیته آنالیز سوانح ایران قرار خواهد گرفت و مدارک لازم به سوریه تحویل داده می گردد و پس از توافق گزارش نهایی و ارسال به مبادی بین المللی از قبیل ایکائو، پیگیری های حقوقی لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر آنالیز سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری اضافه نمود: پس از اطلاع از وقوع رویداد، پیگیری های لازم از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد و حفظ اطلاعات جعبه های سیاه و مدارک هواپیما و پرواز آماده تحویل به کشور سوریه و مقامات ذیصلاح شده تا با آنالیز های تخصصی زمینه پیشگیری از اتفاقات مشابه برای پرواز های بین المللی فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سوریه مسئول آنالیز تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه مسئول آنالیز تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید