صحنه های مهم جام جهانی فوتبال که مجسمه شدند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، ایسنا/ این خبر پیرامون صحنه های مهم جام جهانی فوتبال که مجسمه شدند، برای شما نگارش شده است.

صحنه های مهم جام جهانی فوتبال که مجسمه شدند

مجسمه پیروزی ماندگار انگستان در جام دنیای 1966

جام دنیای یا به سادگی قهرمانان، مجسمه ای برنزی یادآور فینال جام دنیای 1966 است که در نزدیکی ورزشگاه اختصاصی باشگاه وستهام یونایتد در منطقه آپتون پارک لندن در کشور انگلستان قرار گرفته است. این مجسمه یک صحنه پیروزی معروف را به تصویر می کشد که پس از فینال در ورزشگاه قدیمی ومبلی لندن، با حضور بابی مور، جف هرست، مارتین پیترز و ری ویلسون در تاریخ ثبت شد.

این تنها باری است که تیم ملی فوتبال انگلیس جام دنیای را فتح کرد و مور کاپیتان تیم ملی انگلیس در این مجسمه با همکارانش در حالی که جام ژول ریمه را بالا نگه داشته، به تصویر کشیده شده است. این یادبود که بطور مشترک به وسیله شورای نیوهام و وست هام یونایتد ساخته شده، به نوعی سهم وستهم در این پیروزی است؛ چرا که مور، هرست و پیترز همگی بازیکنان وستهام در زمان جام دنیای 1966 بودند.

براساس مقاله صحنه های مهم جام دنیای فوتبال که مجسمه شدند، باید بدانید که این مجسمه به وسیله فیلیپ جکسون ساخته شده و در سال 2003 به وسیله پرنس اندرو، رئیس اتحادیه فوتبال رونمایی شد. جکسون بعلاوه مجسمه بابی مور را که در ومبلی نو در سال 2007 افتتاح شد، ساخته است.

مجسمه بابی مور، کاپیتان تنها تیم انگلیس که قهرمان جام دنیای شد

مجسمه بابی مور از جنس برنز ساخته شده و در آن چهره و ظاهر فوتبالیست سابق وستهم و تیم ملی انگلیس به نمایش گذاشته شده است. این مجسمه خارج از ورزشگاه ملی انگلیس، ورزشگاه ومبلی، در پارک ومبلی، شمال غربی لندن قرار گرفته است.

این تندیس یادبود زندگی مور محسوب می گردد؛ فردی که کاپیتان تنها تیم انگلیس بود که جام دنیای را به خانه برد. در فینال این رقابت ها، انگلیس تیم فوتبال آلمان را با نتیجه 4-2 در ورزشگاه قدیمی ومبلی شکست داد. ورزشگاهی که در سال 2003 تخریب شد.

در سال 2007، چهارده سال پس از مرگ مور بر اثر سرطان در سن 51 سالگی، از این مجسمه در خارج از ورزشگاه نو رونمایی کردند. مجسمه ای با قد 20 فوت (6.1 متر) روی یک پایه سنگی که تماشاگران را در حالی که از راه ومبلی به داخل راه می روند، نگاه می نماید. این مجسمه هم مانند مجسمه قبلی به وسیله فیلیپ جکسون ساخته شد.

مجسمه های 3 بازیکن برنده در جام دنیای

سر جف هرست که در جام دنیای 1966 مقابل آلمان غربی در ومبلی هت تریک کرد، در سال 1941 در اشتون به دنیا آمد. جیمی آرمفیلد OBE، ستاره سابق بلکپول که در همان بازی تعویض شد نیز در دنتون بدنیا آمد و بزرگ شد و قبل از بابی مور، کاپیتان تیم انگلیس بود.

مجسمه ای برای تجلیل از زنان فوتبالیست

تیم فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا پس از قهرمانی دنیا در سال 1999 با ساخت مجسمه ای از یکی از بازیکنان این تیم مورد تجلیل قرار گرفتند. این پروژه به وسیله استودیو هانلون، یادبودی برای ضربه پنالتی معروف برندی چستین و جشن بزرگی است که پس از آن برگزار گردید. مجسمه ای در مقدار واقعی از چستین که در چمن سر میخورد و در مقابل ورزشگاه رز باول در پاسادنا، کالیفرنیا قرار گرفته است و با پنل های اطلاعاتی تکمیل شده است که جزئیات تأثیر برگزاری مسابقات جام دنیای، بر تکامل ورزش زنان را نشان می دهد.

سال 1999 سومین دوره جام دنیای فوتبال زنان در کشور آمریکا برگزار گردید. در این بازی ها تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، چین و برزیل به ترتیب اول، دوم و سوم شدند.

مجسمه ای از ضربه سر منحوس زیدان

ضربه سر منفوری که زین الدین زیدان، اسطوره فوتبال فرانسه در جریان فینال جام دنیای بر روی یک ایتالیایی فرود آورد، به یک مجسمه غول پیکر تبدیل شده و در مقابل مرکز پمپیدو در پاریس به نمایش گذاشته شده است.

ضربه سر زین الدین زیدان به قفسه سینه مارکو ماتراتزی در فینال جام دنیای 2006 با خداحافظی تلخ هافبک فرانسوی از دنیا فوتبال همراه شد.

جریان از این قرار بود که بازی در فینال به وقت اضافه کشیده شد و آن صحنه تاریخی رقم خورد؛ اتفاقی که هافبک فرانسوی دوست دارد از گذشته اش پاک کند. مارکو ماتراتزی خشن ایتالیایی که گل مساوی را به ثمر رسانده بود، پیراهن زیدان را چند بار کشید. بازیکن فرانسوی به او گفت: اگر پیراهنم را میخواهی، از من درخواست کن، در سرانجام ملاقات آن را به تو خواهم داد اما ماتراتزی با توهین به زیدان پاسخ بازیکن فرانسوی را داد.

در فرهنگ زیدان چنین حرفی غیرقابل تحمل بود و جواب او نیز عمق این موضوع را نشان داد. هافبک پیشین رئال مادرید ضربه سر محکمی را به بالای قفسه سینه مدافع ایتالیایی زد که منجر به زمین خوردن ماتراتزی شد. این اتفاق در دقیقه 110 رخ داد و تنها 10 دقیقه به پنالتی ها و سرانجام دوران ورزشی بازیکن بزرگی مانند زیدان به جای مانده بود. اکیو ایزوندو این صحنه را ندید اما مدینا کانتالخو، داور چهارم او را متوجه این اتفاق کرد. زیدان اخراج شد.

دوران بازیگری هافبک فرانسوی 10 دقیقه زودتر به سرانجام رسید. جایزه برترین بازیکن جام، توپ طلا و برترین بازیکن سال فیفا از دست رفت. بازی در ضربات پنالتی دنبال شد و ایتالیا به عنوان قهرمانی دست یافت. تمام افتخارات آن بازی و آن سال به فابیو کاناوارو، کاپیتان ایتالیا رسید. این سرانجام غم انگیزی برای یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال بود.

مجسمه عجیب تیری آنری

اسطوره آرسنال، تیری آنری در زمره شکست ناپذیران فوتبال بود. آنری دو بار در آرسنال حضور داشت: 1999 - 2007 و 2012. با این حال، عملکرد او در اولین حضورش، باشگاه آرسنال را بر آن داشت تا مجسمه ای از او بسازد. آنری در اولین حضور خود، چندین عنوان لیگ و جوایز فردی را بدست آورد. او چهار بار کفش طلای لیگ برتر را برد و دوبار به عنوان برترین بازیکن لیگ انتخاب شد. بعلاوه او در شش موقعیت مختلف به تیم منتخب لیگ برتر رسید. در سال 2011، آرسنال از مجسمه آنری در خارج از ورزشگاه امارات رونمایی کرد.

آرسن ونگر درباره آنری گفته بود: وقتی برای اولین بار او را در پست نوک حمله قرار دادم او گفت، ببین، من نمی توانم گلزنی کنم. برای کسی که نمی تواند گلزنی کند، او کاملا خوب کار نموده است. او یک اسطوره برای این باشگاه است، وقتی از یک هوادار آرسنال بپرسی کدام بازیکن در آرسنال کلیدی تر است؟ او پاسخ می دهد: تیری آنری. او یک مجسمه در بیرون ورزشگاه امارات دارد. فکر می کنم فقط دو یا سه نفر هستند که مجسمه آنها آنجاست. پس می توانید دریابید که او چه تاثیری در آرسنال داشته است.

منبع: همگردی

به "صحنه های مهم جام جهانی فوتبال که مجسمه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحنه های مهم جام جهانی فوتبال که مجسمه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید